Forårsfeber: Prøv hosting gratis i 3 måneder og få op til 90 % rabat på domæner. **

Benyt tilbud
.com
$ 5.99 $ 26.99 /1. år
.one
$ 1.99 $ 16.99 /1. år

Log ind

Kontrolpanel Webmail Hjemmesideprogram Webshop File Manager WordPress

Onlinemarketing

Promovér din hjemmeside nemt og hurtigt

Din hjememside er dit hjem online. Du har lagt blod, sved og tårer i at skabe noget, du er stolt af, og det skal andre folk se frugten af.

At gå viralt er fantastisk, men det er sjældent noget man kan planlægge eller regne med. Så lad os kigge på de forskellige metoder, hvorpå du kan promovere din hjemmeside, og værktøjerne der gør det legende let for dig.

Hvad er onlinemarketing?

Onlinemarketing bruges til at beskrive processen der består i at opbygge relationer med din målgruppe, for at generere salg online.

Selvom det minder om traditionel marketing via f.eks. flyers og TV-reklamer, så er der adskillige fordele:

  1. Det er billigt at komme i gang. Blandt andet grundet automatiseringen af mange af systemerne, kan du komme i gang for så lidt som 10-20 kr.
  2. Mere målrettet. Du kan f.eks. skræddersy dine reklamer således, at de kun rammer de potentielle kunder, der søger efter nøjagtigt den slags produkter, du sælger.
  3. Pålidelige og præcise data. Med analyseværktøjer til rådighed kan du nemt foretage beslutninger, der vil gøre både dine produkter og ydelser mere populære.

Hos one.com tilbyder vi adskillige løsninger for at gøre onlinemarketing nemt for dig:

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering, eller på engelsk Search Engine Optimisation (SEO), er kunsten at rangere højt inden for relaterede søgeord. “At blive nummer et på Google” tager tid, og vil nok kun kunne ske inden for præcist de søgeord, du satser på. Enhver, der garanterer at kunne få dig som nummer ét i løbet af ingen tid, bør du være varsom overfor.

For at optimere ift. søgemaskiner, skal du forbedre din hjemmeside på en lang række måder. Den præcise algoritme hos f.eks. Google er en velbevaret hemmelighed, der i øvrigt skifter mønster fra tid til anden.

Over tiden er der dog opbygget en lang række “best practices”, herunder at fokusere på sideindhold, hvor hurtigt siden loader, samt links fra andre kvalitetshjemmesider. Alle disse målbare justeringer kræver både flid og tålmodighed, men det behøver ikke være en uoverkommelig opgave.

For at få dig godt i gang, har vi indgået et samarbejde med marketgoo, der tilbyder en simpel løsning inden for søgemaskineoptimering. De analyserer nøgleordene for dig, og giver dig en liste over anbefalinger, der er nem at følge.

Lær mere om marketgoo

Reklamer på søgemaskiner

Selvom SEO tager tid at bygge op, kan du få hurtige resultater ved hjælp af reklamer. At lancere en betalt søgekampagne vil bringe din hjemmeside på side ét med det samme. Søgemaskinemarketing (search engine marketing, SEM) er et gennemskueligt system, hvor du som regel betaler pr. klik. Du bestemmer hvad der skal stå, eller hvilke søgeord du vil byde på, alt sammen i realtid. Det kan betale sig at bruge tid og kræfter på både SEO og SEM, da den ene aldrig bør udelukke den anden.

Ud over at lede besøgende til din hjemmeside, så viser søgemaskine-reklamer også folk, at du er en virksomhed der mener business.

Vores Google Ads-løsning er nem at bruge for begyndere, men kan alt det du har brug for, også som ekspert på området. Den guider dig gennem processen med at opsætte søgekampagner og optimerer dem automatisk for at opnå de bedste resultater. En one.com-integrereret Google Ads-løsning er meget nemmere at bruge end den fulde platform, og den sørger for at overholde dit fastsatte budget over tid, så du ikke pludselig løber tør for klik på dag ét.

Lær mere om Google Ads

Lokal marketing

Når man leder efter en vare eller en ydelse, vil man tit søge på f.eks. Google Maps for at finde et sted i nærheden, herunder hvornår de har åbent. Disse “i nærheden”-søgninger bliver vigtigere og vigtigere, og det er derfor vigtigt, at dine informationer er opdaterede. For at holde dig opdateret i forskellige databaser, tilbyder Uberall et simpelt dashboard der sørger for at synkronisere enhver ændring ud på tværs af de mange tjenester. Med Uberall sparer du dermed ikke blot tid, men du undgår også, at der er overensstemmelse mellem de forskellige sider, hvilket i bedste fald er pinligt, og i værste fald direkte skadeligt for din virksomhed.

Lær mere om Uberall

Sociale medier

Det er umuligt ikke at nævne Facebook, Instagram og alle de andre sociale medier, da det er en oplagt måde at skabe kontakt til dine kunder og din målgruppe. Disse medier gør det også muligt for dig at linke til din hjemmeside i din profil, hvilket lokker nye besøgende til.

Mange virksomheder lancerer en side på de sociale medier, før de har en hjemmeside. Dette er fuldt ud forståeligt, da de sociale medier som udgangspunkt ikke koster noget. Hvis du endnu ikke har en hjemmeside, så bør du i det mindste overveje at registrere din virksomheds eller dit brands navn som domæne, og dirigere det videre til din side på de sociale medier. Det er nemt at gøre, og det gør det nemmere for folk at finde dig.

I stedet for at sige “du kan finde os på Facebook/Twitter/Instagram ved at søge efter [navn]”, så kan du blot sige “[navn].dk”, hvilket også ser godt ud på visitkort og i mailsignaturer. Derudover sikrer du domænet til det tidspunkt, hvor det giver mening for dig at oprette en egentlig hjemmeside.

Lær mere om omdirigering af domænenavne

E-mailmarketing

E-mail er en god måde at opretholde forbindelsen til de personer, der er interesserede i at høre fra dig. Nyhedsbreve er en oplagt måde at dele tilbud eller promoveringer på, og det opbygger loyalitet over tid. Det kan i mange tilfælde betale sig bedre at kere sig om potentielle kunder, og på den måde skabe salg, frem for blot at betale sig fra reklamer.

Hvis du nogensinde har prøvet at udsende et nyhedsbrev, f.eks. på vegne af en forening eller en velgørenhedsorganisation, ved du at du ikke kommer langt med et et almindeligt e-mailprogram.

For at gøre det langt simplere, tilbyder one.com et E-mailmarketing-værktøj, hvor du nemt kan håndtere maillister, oprette nyhedsbreve og andre kampagner, holde styr på frameldelser og meget mere. Forbind værktøjet med din hjemmeside eller din side på et socialt medie for at samle e-mailadresserne, og send automatisk opfølgnings-e-mails for at holde folk interesserede.

Lær mere om e-mailmarketing

Bonus: brug en e-mailadresse med dit domæne

Når du har en virksomhed, bør du bruge en e-mailadresse på dit domæne frem for f.eks. Gmail eller Hotmail. Firma-e-mails udviser professionalisme, og giver endnu en måde, hvorpå modtageren kan opdage din hjemmeside. Parret med en professionel e-mail-signatur kan det næsten ikke blive nemmere for besøgende at finde frem til din side.

Optræd mere professionelt med en virksomheds-emailadresse

Send emails til alle dine kontakter via dit domæne.

Køb nu
  • Få adgang til din webmail, hvor som helst og når som helst
  • 100 % spam- og virusbeskyttelse
  • Email-adresse kommer sammen med dit domænenavn
  • Egen webmail
  • 24/7 support
  • Annoncefri løsning