Staldmøde den 20. oktober 2013

Kage fra Annette til alle.

Ankomne til mødet: Sherif, Jonas, Fame, Ronaldo, Misse, Kiki, Medina, Comet, Holly, Goliath, Wendy, Ronja, Chili, Jasmin, Tøsen, Pondus, Buller, Askepot, Basse, Lukas, Calle, Indyka, Nicole.

Ikke ankomne: Gaia, Casino, Zepp, Surprise

Rideklubbens hjemmeside: rideklubbenstroegaarden.dk

Annettes hjemmeside: 123hjemmeside.dk/stroegaarden

Facebookside: Rideklubben Strøgården

Anette:

-           Nye heste kommer søndag.

-            ormeprøve mandag d. 21/10-13.

-           Mia + Michelle har købt Fame.

-           Skab med navn – husk det.

-           Rive/fejeordning for alle om søndagen. Der skal sorteres bedre med halm, der skal laves en bund i boksen af det lidt beskidte halm.

-           Ordne boksens den dag i også rider og ikke kun om søndagen – spindelvæv, vandkop, krybbe, sliksten og skift vand.

-           Husk at skriv hvis i muger en anden dag til Lone og Annette eller hver anden uge på boksen.

-           Husk at fjerne dine ting fra staldgangen inden du rider – de skal ind i boksen.

-           Husk at fylde vand HELT op til alle ponyerne.

-           Husk at give besked hvis du ikke kommer om søndagen.

-           Sidste mand slukker og lukket også i sadelrummet.

-           Hestene skal ud om søndage fra 9-12 og så må man først ride efter kl. 12 dvs. Ingen går ud på folden og tager hest ind. Husk rød seddel på boksen hvis din hest skal blive inde fra fold. Mugning skal foregå fra 9-12, andre aftaler skal aftales med Annette.

-            Rytterstue åben om søndagen og tirsdag, hvor man kan købe mad osv.

 

 Pensionærmøde:

-          Ind og udlukning – det går godt.

-          Mugning skal stå på boksen.

-          Alle ting skal stå i skabene og ikke ovenpå eller ved siden af. Mad skal opbevares i lukkede bøtter og ikke poser.

-          Store ting der skal smides ud skal ud til vejen eller tages med hjem.

-          Ny wrap i uge 43.

-          Der skal laves ny fold bag ridebanen. Den skal alle små ponyer ud på + Basse og Kikki.

-          Brøndordning kommer op på tavlen.

 

 

Staldmøde den 1. september 2013

Fraværende:  Maria, B, Line, Josephine, Dorte, Nicoline.

1.        Velkommen til de nye håber I falder godt til. Alle er hjælpsomme og vi har en dialog og omgangstone

2.        Ecco og Josephine flytter

3.        Skabe; sørg for at få skrevet navn på. Skabe uden navn bliver klippet op. Foder , gulerødder mm. skal i lukkede kasser/bøtter

4.        Rive-feje-ordning husk at sørge for afløser og skrive det på sedlen. Hav en kuglepen i skabet, så det ikke er en undskyldning. Alle skal vide hvem der har vagten

5.        Halm man tager først den øverste og så den nederste, så vi får brugt halm i rigtig rækkefølge og undgår for meget vådt halm.

6.        Skriv om det er ulige/lige uge der muges, samt hvilken dag. Alle passer muger søndag, store heste hver uge ponyer hver anden uge, så vi kan sikre at der ikke er for meget halm der skal sorteres.

7.        Husk at låse sadelrum og slukke lys, når I er de sidste der forlader stedet (stald, ridehus, sadelrum).

8.        Der strigles ude når vejret er godt

9.        Husk at der fejes når hesten er taget ud af boks, feje efter sig inden man rider, efter ridning.

10.    Husk at fjerne ting fra staldgangen enten i skab eller i boks.

11.    Borde og bænke i gården er ikke til opbevaring eller opsidning.

12.    Ingen hjelme, støvler, veste mm. (rideting) i rytterstuen.

13.    Husk at feje spindelvæv ned, vaske krybber og vaske saltsten.

14.    Ryd en bar plet lige foran døren inde i boksen, så der ikke ryger så meget halm og møg ud.

15.    lukke lågerne i gården, samt bagdøren i den store stald.

16.    Husk at sætte snoren på ud mod vejen

17.    Passer skal huske at give besked hvis I ikke kommer

18.    Der er ikke passerdag søndag d. 15. september 2013

19.    Åbne/lukketider 9-18 weekender og helligdage. Hverdage 9-22. Skal I til stævne så giv besked i forvejen. Hvis man kommer tidlig så fodrer man og giver besked til dem der har morgenfodringen.

20.    Der skal jævnes ud og laves trin i containeren.

 

Pensionærmøde d. 1.september 2013

1.        Ud og indlukning weekender og helligdage alle får tildelt vagter. Søndag lukker dem ind der er på gården.

2.        Yvonne tager fast lørdag morgen. (Dette er ændret således, at Yvonne indgår i turnus som alle andre.)

3.        Husk at slukke for stødet inden I går på folden. Pas på ikke at ødelægge håndtagene på leddene. De må ikke bare slippes de går i stykker.

4.        Kom og sig til, hvis der er noget der er blevet ødelagt.

5.        Maria og Lone kører bane minimum 2 gange om ugen.

6.        Husk at checke vand på fold og husk at slukke for vandet igen.

5 små killinger

Referat af staldmøde den 2. maj 2010

 

 

 

Tilstede: La Luna (Emilia), Himmel&Hav (B) , Surprice (Camilla), Kikki, (Line), Chili (Karoline), Ikana (Majbritt), Puck (Pernille), Kasmir (Victoria), Askepot (Philip), Sherif (Michelle), Mickey (Rikke), Indyka (Nicole),

 

 

Fraværende: Grunk (Christine), Wilma (Natasha), Holly (Trine), Adonis (Maria), Amigo (Louise), Nicole (Tine), Bourbon (Kira), Julie (Anika), Baron (Louise), Buller (Catja),

 

 

 

Skabe:

Der skal være navn på dit skab.

Husk at rydde op efter dig. Der ligger indimellem papir og andet skrald rundt omkring også ved skabe. Det skal i skraldespanden.

Der mangler lys ved de sidste skabe. Et punkt der kunne komme med til arbejdsdagen den 6/6.

 

 

Massage:

Hestene er så heldige at få massage en gang imellem. Næste gang er den 30/5 og her er det Askepot, Nicole og Chili´s tur. Hestene må ikke rides den dag de få massage. Annette prøver at huske at sige det inden til passere/parter.

 

 

Lus:

Julie og Pondus har lus.  Der er lavet en spand med strigler til dem (der står vist kun Julie på spanden). Fortæl det gerne til dem der rider dem, så de bruger de rigtige strigler.

 

 

Rive/fejeordning:

P.t. fungere ordningen fint.

Hvis I bytter dage med andre, så husk at skrive det på sedlen i stalden.

 

 

Halm:

Husk nu at åben den øverste yderste først og så den nedenunder.

 

 

Wrap:

Ingen skal selv give wrap, kun hvis man har en aftale med Annette.

 

 

Græs:

Tag hestene ud og lad dem græsse, så de kan vende sig til det, før de skal på græs.

 

 

 

Møddingen:

Møddingen bliver tømt i august/september.

 

 

Sommerferie:

Sidste undervisningsdag på rideskolen er den 21. juni.

Første undervisningsdag på rideskolen er den 9. august.

 

 

 

Husk at lave være med at skrue på radiatorerne.

Radiatorerne i rytterstuen kan ikke holde til at man sætter fødderne op på dem.

Vindueskarmen i rytterstuen er heller ikke en fodskammel.

 

 

 

 

Referent Pernille

Chili får massage

Referat af staldmøde den 7. februar 2010

 

Tilstede: La Luna (Emilia), Amigo (Louise), Surprise (Gitte), Holly – Bourbon (Kira), Malou (Trine), Goliath (Betina), Kikki, (Line), Blossi (Sofie), Savoy (Lonni), Ikana (Majbritt), Nicole (Tine), Baron (Louise), Puck (Pernille), Kasmir (Victoria), Buller (Catja), Chili (Karoline), Askepot (Philip), Sherif (Anette), Mickey (Rikke), Indyka (Camilla),

 

Afbud: Adonis (Maria),

 

Fraværende: Grunk (Christine)

 

 

Varmeapparater :

Der bliver stadig skruet på radiatorerne, der er oven i købet hængt sedler op, hvor der står at man ikke må skrue på dem. Sedlerne krøller man bare sammen og smider rundt omkring.

Man må under ingen omstændigheder skrue på radiatorerne. Sig endelig til hvis I ser nogen skrue på dem.

DET ER BORTVISNINGS GRUND AT SKRUE PÅ RADIATORERNE.

Radiatorerne i rytterstuen kan ikke holde til at man sætter fødderne op på dem. Hvis I ser nogen gøre det, så sig det til dem eller en voksen.

 

Skabe:

Hvis man som part eller passer har være heldig at ”låne” et stort skab. Skal man være opmærksom på, at man kan blive bedt om at flytte sine ting, hvis der kommer en ny pensionær.

 

Hovslag:

Ordninger fungerer ikke rigtig. Annette vil bede Maria om at skrive uge nr. på. Man kan godt aftale indbyrdes hvornår man ordner, bare det bliver gjort.

 

Rive/fejeordning:

P.t. fungerer ordningen fint.

 

Hovedtøj savnes - er fundet.
Julie savner sit nye hovedtøj og det er meget ærgerligt. Vi skal kunne have vores ting hængende uden at det bliver stjålet. 
 

Ud/indlukning i weekender og helligdage:

Kører videre som nu, hvor der aftaler indbyrdes hvem der gør det hvornår.

 

 

Om søndagen må vi gerne sprede ridning så vi ikke alle sammen rider og muger samtidig. Vi skal bare muge og ride mellem kl. 10 og 14.

 

 

 

Referent Pernille

Referat staldmøde den 1. november 2009

 

Tilstede: La Luna (Emilia), Amigo (Louise), Grunk (Christine), Colchique (Simone), Malou (Trine), Goliath (Betina), Savoy (Lonni), Baron (Louise), Savannah (Julie), Sille (Amalie), Chili (Karoline), Surprice, Indyka (Camilla), Buller (Catja)

 

Afbud: Bourbon, Holly (Kira), Adonis (Maria), Sherif ( Nicole+Michelle), Ikana (Majbritt+Katrine), Blossi (Liv), Kasmir (Victoria), Askepot (Philip), Mickey

 

Fraværende: Fame (Michelle)

 

 

 

Pensionærer:

Spørgsmål fra Annette. Skal jeres heste ud i alt slags vejr eller skal hun vurdere om det er ok?

De tilstedeværende pensionærer var enige om at Annette skulle vurdere vejret. Hvis du ikke er enig i dette, skal du tale med Annette.

 

Smed:

Når I har haft smed. Skal I sørge for at der bliver fejret og fjernet affald. Hovrester SKAL i skraldespanden og ikke på møddingen (hundene kan rigtig godt lide hovresten, men kan desværre ikke tåle dem). Det samme gælder gamle sko og søm.

 

Alle: Lad der være helt bart lige inde for boksdøren, så man kan komme ind og ud af boksen uden at tage en masse halm med. Gør jer til vane lige at rydde ved døren hver gang i er der.

 

Vandspiltorvet:

Husk at rydde op efter jer. Der skal fejres og alt skal fjernes hver gang.

 

Pensionærer: Husk at se på sedlen i den store stald om hvornår det er jeres tur til at ordne brønden.

 

Til og fra ridehuset:

Hvis vi går ad vejen for at komme over i ridehuset, så husk at tjekke om jeres heste har lagt et par pærer. Hvis de har, fjern dem. Alle skal kunne komme ind i gården uden at gå rundt i hestemøg.

 

Varmeapparater :

Der er kommet varmeapparater op på begge toiletter og i rytterstuen, det er rigtig dejlig. Det er KUN Annette der stiller på dem. Hvis der er nogle der mener der er for koldt, så talt med Annette.

 

Sluk lyset:

Husk at slukke lyset i ridehuset og alle andre steder hvis I er de sidste.

 

Mødding:

Møddingen skal ikke længere ud, vi har nu prøvet at lave en væg (forstil jer en container).

Husk at jævne ud inden i ”    containeren” og flyt brædderne så de ikke bliver dækket til.

 

Spande:

Spande i vandspiltovet er til at give hestene vand fra, hvis de bruges til andet, skal de gøres grundigt rene. Der er kommet et par hvide spande, brug dem.

Husk at RENGØR OG SÆT SPANDE PÅ PLADS HVER GANG DU BRUGER EN.

 

 

Lukke ud/ind:

Ordningen med ud/ind lukning står på tavlen. Ring evt. til hinanden.

 

Telefonlisten er på vej.

 

Rideskolestævne 22. november:

Husk at melde til rideskolestævnet den 22. november. Rideskolehestene bliver uddelt efter først til mølle princippet.

 

Julearrangement:

Der er julehygge den 20. december. Husk at tilmelde jer.

B står for årets kvadrilleridning til julearrangementet. Har du lyst til at være med, så skriv dig på listen der hænger på tavlen i stalden. Der vil nok være træning om søndagen i december måned. Det kræver at du har hesten om søndagen.

 

Mudder:

Der bliver lagt knust beton mellem staldende. Det håber vi hjælper.

 

 

Pr. 1. december overtager Julie Savannah og Amalie Sille. Tillykke.

 

 

Referent Pernille

Referat staldmøde den 6. september 2009

Tilstede:  La Luna (Emilia), Amigo (Louise), Holly,Bourbon(Kira), Fame (Michelle),Ikana (Majbritt+Katrine), kikki (Line), Blossi (Liv), Baron (Louise), Savannah (Julie) Kasmir (Victoria), Sille (Amalie), Chili (Karoline), Askepot (Philip); Indyka, Surprise (Camilla).

Afbud: Malou (Trine), Adonis (Maria), Sherif (Nicole+Michelle), Savoy,(Lonny) Buller(Catja).

Fraværende: Grunk (Christine), Mickey (Nynne), Chicko (Simone).

Velkommen til den nye hest Blossi som er en Islænder og til Liv som har part på ham.

Rytterstuen: Annette og Christina vil til at gøre det lidt hyggeligt i rytterstuen og derfor skal alle være med til at huske at rydde op og lade være med at svine til med beskidte støvler m.m. Der er også planer om at lave maddage, I første omgang en gang om måneden på skiftende dage pris for maden vil være ca. 25 kr. HUSK AT LUKKE DØREN INDTIL RYTTERSTUEN både af hensyn til varmen men også for at der ikke skal komme katte og ræve m.m. ind. Victoria laver et skilt til døren.

Spande: Spande I vandspiltovet er til at give hestene vand fra, hvis de bruges til andet, skal de gøres grundigt rene så Annette/Christina ikke skal bruge tid på det, når de skal give hestene vand. Yvonne vil prøve at få fat i nogle hvide spande, vi kan bruge til alt andet.  Så husk RENGØR OG SÆT SPANDE PÅ PLADS HVER GANG DU BRUGER EN.

Fejning: Annette påpeger at specielt torsdag og fredag, som er partdage, ser der farligt ud m.h.t fejning og oprydning DET ER LIDT PINLIGT SÅ TAG JER LIGE SAMMEN

Sadelrum: når man låser op til sadelrummet skal man lade låsen hænge på hængslet, sidste mand/kvinde der går om aftenen låser til sadelrummet.

Skabe: der er nu kommet flere skabe, så hvis der er nogle parter eller passere der ikke har et skab, så henvend jer til Annette. Skabe er kun for parter og passere.

Mødding: møddingen er nu blevet tømt, rigtig dejligt, hvis vi alle sørger for at ”pakke” den ordentligt, dvs. stampe og udjævne pukler, så holder det meget længere. HUSK AT FLYTTE BRÆDERNE SÅ DE IKKE BLIVER DÆKKET TIL.

JOB: Annette skal bruge 3-4 piger om mandagen til at sadle op og trække en time med handicapryttere, der skal meldes tilbage inden onsdag.

Forslag: Annette foreslår der laves en telefonliste over alle ejere, parter og passere, Julie påtager sig at lave en sådan liste.

Der foreslås en ændring af ride reglerne i ridehuset, det vedtages. Nye regler er;

DER SKRIDTES AF OG TIL PÅ HOVSLAGET, ENKELTVIS, DER TRAVES OG GALOPERES INDEN FOR HOVSLAGET, DER RIDES STADIG VENSTRE MOD VENSTRE. Annette lægger ridereglerne ind på sin hjemmeside.

Referent Yvonne

Staldmøde søndag den 3. maj 2009

Referent: Pernille

 

Tilstede: Ikana, Savoy, Mickey, Christine, Adonis, Goliath, Baron, Savannah, Sille, Chili, Indyka, Suprice, Holly, Colchique, Tebitsa, La Luna.

 

Afbud: Sherif, Kikki, Amigo, Malou, kasmir, Buller, Askepot

 

Uden afbud: Bourbon, Fame

 

Vi fik sagt velkomme tilbage til Christine.

 

Ridehus/ridebane:

Man rider enten det ene eller andet sted. Ikke skifte frem og tilbage. Man kan godt skridte for eller af det ene sted og så ride det andet, men ikke frem og tilbage flere gange.

 

Udmugning:

Hvis man ikke kommer søndag, kan man godt muge ud en anden dag, men husk at ordne efter dig (feje, rive osv.) Møget skal op på møddingen og ikke stå i en trillebør. Trillebøren skal på plads efter brug.

HUSK der må kun tages halm om søndagen. Hvis du har behov for at give halm en anden dag så spørg Annette. (Kun ved aftale med Annette kan der tages halm).

Hvis vi ikke kan finde ud af disse ting, bliver det ikke muligt at muge ud andet end søndag og måske en anden dag som bliver fastlagt.

 

Halm:

Man tager altid det løste halm først. Hvis halmen er dårlig så smid det på møddingen med mindre der er rigtig meget, så sig det til Annette.

Åben altid den yderste og øverste halmballe før den nederste.

 

Søndagsordning:

Den fungere rimeligt.

Det hænger dog ofte på et par enkelte. Husk at tjekke hvornår det er din tur. Kan du ikke komme, skal du selv finde en anden. Gør man ikke det og bare bliver væk, skal man vaske og ordne badekarrene næste søndag. Der sættes et minus på listen i den store stald ud for den/de personer der ikke er kommet.

Husk at tjek om der er vand i badekarrene. Det tager ca. 15-20 minutter at fylde et badekar.  Husk også den lille jordfold.

 

Der vil blive skrevet et brev til alle, om hvad der skal gøres og rive/fejelisten vedlægges.

 

Til passere:

Vandkrybberne skal vaskes og vandet skiftet. Generelt må I gerne se efter at krybberne er rene ellers vask dem.

 

Der kom 5,- i glemme/kagekasse denne gang. Der er nu i alt 170,-.

 

 

Staldmøde den 5. april 2009

Tilstede: Amigo, Indyka, Kasmir, Colchique, Bisse, Malou, Goliath, Mickey, Ikana, Fame, Bourbon, Baron, Savannah, Sille, Chili, Buller, Surprice, Holly

Afbud: La Luna, Adonis og Askepot

Fraværende uden afbud: Kikki, Savoy, Sherif og Monique

Passerordning: Husk altid at melde afbud, hvis ikke du kan komme en søndag, find en anden der kan give dem halm i stedet for. Din passerhest får fri denne søndag, hvis ikke du selv har mulighed for at komme, få derfor ikke en anden til at ride den. Hesten kommer på fold i stedet.

Der må ikke sættes heste ind i andres bokse medmindre at man har en aftale om det.

Riveordning: Husk at ordne når det er dig der har tjansen. Hver søndag kl. 14. ALLE er med i ordningen, tjek listen, som hænger i begge stalde.

Bank ikke på Annettes dør medmindre at det er streng nødvendigt, Annette kommer ud med jævne mellemrum, så hvis det kan vente, så vent til hun kommer ud!

Nu hvor vejret er blevet så godt, skal der helst strigles udenfor, da det er sundere for hestene.

Vi er gået lysere tider imod, så spar derfor på lyset rundt omkring.

 

Der kom ved dette møde 55 kr. ind til kagekassen. Der har kagekassen nu i alt 165 kr.

 

Næste staldmøde er søndag d. 3 Maj 2009 kl.14

Staldmøde den 8. marts 2009

Husk at møddingen ikke må komme ud over fliserne ved striglerbommen.

Der er sat en ny seddel op i stalden med en ny riveordning, husk at rive når det er din søndag, hvis du er forhindret i at komme skal du selv finde en anden som kan tage tjansen for dig. Der skal rives kl. 14, så alle har en mulighed for at nå at muge og give halm.

Hvis der er en søndag du ikke kan komme, så husk at give Annette besked så din hest med sikkerhed kommer på fold, og sørg samtidig for at der er en anden som giver den halm.

Husk at ordne brønden, når det er din tur. Seddel hænger i stalden.

Der er nu 110 kr. i kagekassen

Staldmøde den 1. februar 2009

Referent Mette/Bisse

Tilstede: La Luna, Tebitsa, Goliath, Adonis, Mickey, Ikana, Fame, Indyka, Surprise, Sherif, Baron, Monique, Savannah, Buller, Sille, Chili og Bourbon

Uden afbud: Amigo, Savoy, Kasmir, Sweet hope, Malou og Kikki

Afbud: Colchique og Askepot

 

Husk at der ikke må ligge mødding på græsset ved bommene, da Thomas da ikke kan komme til at fjerne møddingen ordentlig uden evt. at ødelægge det hele :o(

Hold øje med om der er nogen der læsser mødding forkert af, og i tilfælde af at I ser nogen der gør, så sig det meget gerne til dem eller få en af de andre voksne til det hvis ikke selv i har mod på det. Husk at samle brædderne på møddingen op, hvis de skulle forsvinde under noget mødding, hvis ikke dette bliver gjort kan vi risikere at maskinerne går i stykker. Husk også at der ikke må stå grebe i møddingen.

Der må KUN tages halm om søndagen. Hvis du muger ud en anden dag end søndag, må du heller ikke tage rent halm selv, da dette bliver givet om morgenen. Så er det tilfældet at du muger en anden dag, så lad vær med at tømme boksen helt.

Åben ALTID den yderste halmballe…….

Husk ALTID at slukke lyset efter dig, rundt omkring på gården, og selvfølgelig også i ridehuset.

Husk at tjek hvornår det er DIN tur til at ordne brønden samt hovslaget i ridehuset (ordningerne er at se på opslagstavlen i den store stald).

Smid ikke piske i ridehuset, det er farligt for hestene, hvis de for en pisk mellem benene.

Ryd altid op efter dig selv, rytterstuen skal absolut ikke efterlades uden at der er ryddet helt op hver gang i forlader den.

Pas på sadlerne. Lad vær med at binde knuder på remmene, da de så bliver ødelagt og da de er umulige at få op igen. Sadlerne skal være som de er, der skal på ingen måder laves om på dem. Tag ikke andres stigbøjler, gjorde osv. Hvis man Selv køber udstyr til hestene og giver dem det på er det på eget ansvar!

Riv og fej altid efter dig, hvis du muger en anden dag end søndag, men selvfølgelig også bare hvis du i det hele taget sviner eller står på staldgangen.

Sørg ALTID for at din hest har vand, hvis den står ude i boksene bagved.

Vis hensyn i ridehuset – Dem der skridter for eller af skal vige for dem som rider seriøst. Stå ALDRIG på hovslag for at snakke.

Sidst men ikke mindst blev der ”solgt” glemte ting for 5o kr i dag. Kagekassen har derfor nu 100 kr. Mums… vi glæder os til stor kagedag ;o)

 

 

 

Staldmøde den 4. januar 2009

Referent Jannie/Savannah

Julie (savannah) Amalie (
sille ) Nynne (sherif) Julie ( Askepot ) Kira (mickey) Maria (Amigo) Cecilie (Goliath) Isabel (bisse) Camilla (Indyka) Trine ( malou ) Caroline (Chilli)

Fraværende: Louise (Baron) Simone (colchique) (la Luna) Victoria ( Buller ) Line (kikki) Anika (Kasmir) Michelle (Fame)

Udmugning: Man skal huske at kører helt ud til kanten af møddingen, så der ikke ligger store bunker forrest på møddingen. Det er meningen at den skal bygges op bagfra.

Til dem der muger, andre dage end søndag skal man huske at rive og feje efter sig. Hvis det ikke bliver overholdt vil Annette bestemme hvornår man må muge.

Man skal stadigvæk huske at rydde op efter sig i stalden.

Der vil blive lavet en ny seddel med hvem der skal rive og feje.

Når man er den sidste der forlader rideskolen om aften, skal man huske at slukke lyset efter sig.

Annette er begyndt at samle alle de glemte ting sammen i en sæk. Når der er staldmøde kan man købe sine glemte ting tilbage for 5 kr. Denne gang blev der solgt for 40 kr. Overskuddet går til kage ved næste staldmøde.

Parterne og passerne skal huske at rengøre krybber og vandkopper. Man skal også huske at holde kanten i boksen ren, så halm og div ikke falder ud når man åbner døren til boksen

Man skal huske at være færdig med at ride inden kl. 2. Når der er staldmøde, må man gerne ride efter staldmødet.

Hvis der er mange der muger på samme tid, må man gerne starte med at ride, så alle ikke skal ind og ride på samme tid.

 

 

Staldmøde den 2. november 2008

Tilstede: Louise(Baron), Kira(Mickey+Bourbon), Louise(Amigo), Gitte(Indyka), Maibritt(Ikana), Mette(Tebitsa), Cecilie(Goliath), Julie(Askepot), Simone(Colchique), Nynne(Sherif), Anika(Kasmir), Maria(Anonis) og Annette.

Referent: Mette/Tebitsa

Husk at der er mødepligt til staldmøderne, hvis man er forhindret i at komme, bedes man melde afbud til Annette i god tid. Staldmødet er hver den første søndag i måneden.

Udmugning: Møddingen vil i dag blive fjernet, og vil herefter først blive fjernet igen til næste år. Så sørg for at ordne møddingen ordentligt hver gang i muger. Lige nu kommer der alt for meget rent halm på møddingen, så sørg for at sortere dette noget bedre samt kun at muge i hesten boks en gang om ugen. Husk altid at rydde op efter dig, fej/riv, fjern snore efter halmen og sæt redskaberne på plads efter brug. Redskaberne skal ikke efterlades alle mulige steder. Husk også at gøre brædderne på møddingen synlige igen, hvis du har tabt noget oven på dem, de skal altid være fejet fri for møg. INGEN må tage halm andre dage end om søndagen. Giv selv din hest halm om søndagen, helst inden klokken 14, men hvis du giver efter dette tidspunkt, så sørg for at rive efter dig.

De nye koste (de helt store) må IKKE bruges i boksene, da de så går for hurtigt i stykker.

Hvis du låner en af Annettes spande, så husk at gøre spanden HELT ren efter brug hver gang og så skal den selvfølgelig også sættes på plads igen.

Ryd op efter dig selv, ellers bliver dine ting smidt i en sort sæk og gemt væk indtil det næste staldmøde bliver afholdt. Den sorte sæk vil til hver staldmøde blive gennemgået, og her må vi så finde en løsning på hvordan tingene bliver udleveret til ejer.

Passerordning: Der blev ved dette staldmøde udleveret et brev til alle passere og partere på Annettes heste. Sørg for at få læst dette. I tilfælde af at du ikke har modtaget dette, så kontakt Annette, så du kan få udleveret et brev også.

Husk altid at tjekke din hests krybbe og vandkop for hestemøg, og rens evt. denne i tilfælde af at der skulle ligge noget.

Springundervisningen starter onsdag d.5 nov. kl.18.15.

Husk at sæt kryds i kalenderen lørdag d.20. dec. 08, da der her vil blive afholdt julefrokost på gården.

Julearrangementet afholdes søndag d. 21. Dec. 08

Husk også lige den årlige juletur den 24. december 2008. Giv allerede nu Annette besked hvis du gerne vil deltage på denne tur.

Den sidste der forlader stalden om aften, skal altid huske at slukke alt lys på HELE gården.

Husk arbejdsweekend d. 22-23 november. Der er mødepligt for alle pensionærerne.

Staldmesterordningen gled ud i sandet for et par uger siden, men vi forsøger igen. Så Kira lægger ud med at tage tjansen i uge 45. Staldmesteren har ”Magten”, hvis der er en som har glemt at feje efter sig, er det staldmesterens pligt at minde denne person om at han/hun lige skal huske det.

Tøm altid skraldespandene, når i opdager at de er fyldte.

Brøndordningen: Se på sedlen i stalden, hvem der skal tømme/ordne brønden. En person har ansvaret en måned. Husk altid at fej/rens brønden hver gang i har brugt vandspiltorvet.

Ud-Indlukning i weekenden: Hestene lukkes ind kl. 14

Annette lukker ud både lørdag og søndag.

Lonnie og Mette lukker ind lørdag

Simone og Kira lukker ind søndag

Gå ikke ud af lågen ved møddingen.

Læg ikke ting på bokskanten inde i den store stald(specielt Goliath og Bisses).

Pil IKKE ved andres skabe, men sørg for jeres eget. Ligesom I godt vil have at folk respektere jeres ting, vil andre også godt have at I respektere deres ting.

Ophold jer under ingen omstændigheder over i halmladen, det er meget farligt, hvis I falder ned mellem ballerne eller hvis en halmballe falder ned over jer.

Smid IKKE piske i ridehuset.

Se seddel i den store stald ang. Ordne mht. at skovle hovslag.

 

Næste staldmøde søndag den 7. dec ember 2008

Staldmøde den 5. oktober 2008

Referent: Merete/Louise /Baron
 
 
Tilstede: Louise (Amigo), Simone (Colchoque), Trine (Malou), Michelle (Fame), Lonny (Savoy), Kira (Mickey), Louise (Baron), Anika (Kasmir), Julie (Savannah) og Amalie (Sille)
 
Afbud: La Luna, Bisse, Goliath, Sherif, Indyka, Kikki og Askepot
 
 
Annette gjorde opmærksom på, at der kun må muges ud en gang om ugen, og at der ikke må kastets rent eller halvrent halm/hø på møddingen - det skal blive i boksene.
 
Der var stor ros til den nye staldmesterordning, som fungerer rigtig godt, men der er stadig megen oprydning efter andre - vær lige opmærksom på, at det går ud over andre, hvis man ikke rydder ordentlig op efter sig. Man kan skrive sig på listen på tavlen, hvis man gerne vil være staldmester, og der er alene en forventning om, at man er på rideskolen de dage, hvor man alligevel plejer at være dér.
 
Annette henstillede, at der holdes en ordentlig tone ved ridestævner, og at man iøvrigt opfører sig pænt - der har været et par meget uheldige situationer, hvor tonen og opførslen ikke har været tilfredsstillende.
 
Man må ikke rulle/longere hestene i ridehuset uden tilladelse fra Annette, hvis der er flere, der rider, da der skal være mulighed for seriøs ridning, når der er flere, der rider i ridehuset.
 
Man må ikke stille sin hest i andre hestes bokse, medmindre man har en aftale med parten/passeren.
 
Annette oplyste, at der nu er bestilt nye trøjer - de er efterfølgende kommet.
 
Annette henledte opmærksomheden på, at der er mulighed for at sælge egne brugte ting i rytterstuen - husk at sætte seddel med tlf.nr. på.
 
Alle tistedeværende mødedeltagere oplyste, at de gerne vil gerne deltage i en fastelavnsfest.
 
Næste staldmøde er den 2. november 2008 i rytterstuen.
 

Staldmøde den 31. august 2008

Referent Mette/Bisse

Tilstede: Katrine(Indyka+Surprise), Michelle(Fame), Nynne(Sherif), Kira(Mickey), Cecilie(Goliath), Mette(Tebitsa), Simone(Colchoque),Julie(Askepot), Karoline(Chili), Amalie(Sille), Louise(Baron), Anika(Kasmir) og Julie(Savannah)

Afbud: Trine(Monique)

 

Der er kommet ny mødding, Svend(Cecilie’s far) har sat stolper op og lavet en gangbro, så det er nemt at komme ud til møddingen. Møddingen skal pakkes godt lag på lag, dvs. at den skal jævnes ud hver gang. Er man flere der muger på samme tid, kan man aftale at man først smider møddingen på og først til allersidst sammen jævner den helt flad. Dette vil gøre det hele meget lettere for alle. Mind hinanden om, at det skal gøres ordentlig, så det ikke altid kun er Annette som skal gøre det.

 

Husk at der er staldmøde den første weekend i hver måned. Det er vigtigt, at så mange som mulig deltager.

 

Husk at rive og feje efter jer, hver gang i har stået på en striglerplads. Som forsøg vil der nu hver uge blive udnævnt en staldmester, som skal sørger for at man husker at feje efter sig. Det er staldmesterens ansvar at der ser pænt ud i staldene, så hvis ikke der er fejet står staldmesteren selv for at gøre dette i pågældende uge. Efter en uge vælger staldmesteren en ny person til denne opgave.

 

Husk at flytte alle tingene fra staldgangen, hver gang i forlader stalden, dvs. når I skal ud og ride, tager hjem osv.

Til dem som rider hestene ude bagved, skal I huske at fylde deres vandtrug op.

 

Pensionærerne står selv for at lukke deres heste ud og ind i weekenden, foreløbig ser turnussen således ud:

Annette lukker hestene ud lørdag og søndag

Cecilie og Mette lukker ind lørdag

Simone, Kira og  Michelle lukker ind søndag.

 

Næste staldmøde er søndag d.5 oktober kl.14

Referent Betina/Indyka

Tilstede: Pocca, Facet, Mickey, Jones, Jargon, Wickman, Goliath, Wandessa, La Luna, Kikki, Baron, Askepot, Adonis, Malou, Kasmir, Tabitsa og Fabian (dog meget forsent)

Der var afbud fra Ikana og Amigo, begge dog indgivet for sent.

Ikke tilstede: Asterix

 

Der blev gjort opmærksomhed på, at der er MØDEPLIGT til staldmøderne. Sidste måned blev staldmødet aflyst, da der kun var mødt 4 op. Det er bestemt ikke i orden. Afbud skal gives til Annette senest dagen forinden, så Annette har mulighed for at nå at aflyse mødet.

Udeblivelse uden afbud koster kage ved næste staldmøde.

 

  1. Mødding.

Den ser farlig ud igen. Det er vigtigt at alle hjælper til med at holde den plan, så den ikke ender i et bjerg. Der er lagt planker ud så man kan komme om bag ved. Der må ikke smides noget foran eller i siderne. ALLE skal helt om bag ved og ALLE skal sprede sit eget møg ud så det ligger fladt.

Det er også vigtigt, at alle husker at der ikke må smides rent eller halvrent halm/hø ud på møddingen. Når man muger ud i boksen skal man bruge det rene eller halvrene til bund .

På den måde holder hestene varmen og vi sparer i halm/hø.

Husk at rive/ feje i staldene efter udmugningen.

 

  1. Smiley-systemet.

Tavlen bliver sat op igen, og ny fejeordning bliver lavet. Husk at tjekke hvornår du skal rive og feje.

Husk at rydde op efter dig, så undgår du sure smileys.

 

  1. Søndagene.

Alle skal huske at give sin egen hest halm om søndagen, hvis man alligevel er på gården den dag, også selv om man ikke muger ud.

 

  1. Passerne.

Husk at give afbud til Annette, hvis i ikke kommer om søndagen, så hesten kan komme på fold.

 

  1. Vedr. ude-stævner

Når man skal til stævne og har tænkt sig at komme på gården inden kl 9 for at ordne hesten, skal man morgenfodre, samt give Annette besked senest dagen inden.

 

  1. Ud og indlukning

Systemet har ikke rigtigt fungeret på det sidste. Specielt i juledagene var der mange, der ikke dukkede op.

Efter lidt diskussion blev det besluttet, at pensionærerne får lavet en ny plan hurtigst muligt. Betina g Pia vil gerne sætte noget i gang. Hvis I har ønsker om specielle dage eller helt vil melde jer fra ordningen, skal I kontakte Betina eller Pia.

 

Jeannette spurgte om det kunne være muligt at dem der står på indlukning bagefter kunne lukke Jargon ud. Det var der ingen der havde noget imod.

 

  1. Rod

Maria påpegede i forbindelse med ”forsvundne ting”, at de ting der ligger og flyder rundt omkring bliver smidt ud.

Vi har en rodekasse der står i ridehuset. Der kom forslag om at den bliver tømt en gang om måneden, eks ved staldmøderne.

 

  1.  Julepynt

Al pynt ved boksene skal væk nu.

 

 

 

Næste staldmøde d. 10.02.2008   KL. 14.00 i rytterstuen

 

 

 

 

Referent Pia/Whitman

For følgende heste var der fremmøde:

 

Goliath,Fabian,Whitman,Bisse,Malou;Adonis,Jargon,Jones.Savoy,Ikana,Bourbon,Amigo,Savannah,Mickey,Indika,Sille, Chili,Wandessa.

 

 

Ikke fremødte Mikkel,Kikki,Baron

 

 

Fra mandag den 8.10.2007 fodres der 3 gange om dagen.

 

Møddingen: skal være lige, vi må stable det i etage (trapper) og sørge for at sprede det så der ikke ligger store bunker, så vi ikke kan komme op på møddingen, fordi det ikke ligger ordentligt. Derudover skal der fejes ude foran møddingen, når I er færdige, så vi kan se hvor møddingen starter.

 

Alle greve skal tages med ind på plads og gøres rene inden de stilles på plads. Vigtigt at fjerne alle redskaber fra staldgangen eller boksene for ellers kan hestene komme til skade.

 

Bokse: Sørg for at der er frit/rent lige inde for boks døren og at gøre rent ved skydedørene ved egen boks, således at boksene kan lukkes uden besvær for dem der giver halm, wrap, fodrer m.m.

 

Ting og sager ligger og flyder alle vegne, det eneste der eventuel skal hænge ved boksene er en ekstra grime. Alle andre ting skal lægges ind i skabene, hvis ting ligger og flyder vil de blive lagt i den hvide vasketøjskurv der står over i ridehallen på vej op til rytter stuen.

 

Vedrørende skabe der bliver lagt en række paller mere, og de små skabe vil komme frem og stå, og de store sat bagerst, så der vil meget snart bliver flyttet rundt på de små skabe nærmere info følger

 

Rideskoleeleverne skal lægge grimerne i krybberne, så alle kan finde dem igen.

 

Saddelrummet: der er en saddelknægt til hver hest og hver hest må have 1 saddel og 1 hovedtøj plus et skridt tæppe til hver hest.

Der er blevet sat ny hængelås på  kode fås hos Anette , og man skal sørge for, at der er låst, når man er den sidste, der forlader gården.

                         

Spande: folk er velkommen til at låne spande men de SKAL afleveres i rengjort stand og der hvor man har taget den.

 

Folk skal huske at rive og feje efter sig, når man har muget eller striglet, der må ikke stå noget og flyde på staldgangen, det skal sættes ind i boksene mens man rider.

 

Der vil blive hængt en seddel op i stalden, hvor man kan skrive på, når man tager en hø balle og der kan afregnes med Annette hver måned.

 

Der vil blive lavet ny turnus med og rive og rense brønd hver søndag, hvornår det er jeres tur, kan ses på tavlen i ponystalden.

 

Folk må meget gerne være med til at holde øje med om der er vand i badekarrerne, og evt. rengøre dem inden opfyldning.

 

Jordfold: Skal til og tages i brug. Jord folden deles op i hopper og vallakker. Nanna og Niels Erik, vil sammen med Maria og Anette kigge på hvordan det bliver gjort bedst.

 

Alle ejere bedes sætte en seddel på deres boks nu, om de ønsker at deres hest skal ud i alt slags vejr eller kun nogle specielle dage eller kun i en bestem slags vejr. Hvis der ikke er skilt på døren følger hesten/ponyen Marias og Annettes ordning.

 

Angående ind og ud lukning i weekenderne var der stillet forslag til en fast ordning, denne blev nedstemt, da folk ikke ville have en fast dag i hver weekend. Der er nu blevet hængt en seddel om i stalden, hvor folk SKAL skrive sig på en gang hver weekend. Hvis ordningen ikke fungere må man selv sørge for ud- og indlukning af sin hest i weekender og helligdage.

 

Da der er rideskole om lørdagen og parter om søndagen vil Annette sætte røde skilte på de bokse med heste der skal blive inde eller lave en liste og ligge i stalden så folk kan se hvilke heste, der skal blive inde.

 

Skraldespandene skal tømmes kom til en voksen, hvis du ser de er fyldte, de fyldte sække skal stilles ude ved vejen. Der ligger nye poser inde på fyret.

 

Grundet generelle prisstigninger stiger prisen med 50 kr. pr. måned fra 1. november for dem der fodres med Fiber Lux.

 

Vi skal alle være bedre til at informere vores parter om de regler vi har på Strøgården og samtidig give dem koden til saddelrummet.

 

Husk og tjek at alt lys er slukket, når du er den sidste, der går fra gården.

 

Da vi holder klubstævne søndag den 4. november er vores næste staldmøde rykket til søndag den 11. november kl. 14.00.

 

 

Staldmøde den 2. september 2007

Der blev desværre ikke taget referat af dette staldmøde.

Næste staldmøde søndag den 7. oktober 2007 kl. 14.00. 

Referent Pia/Whitman

Fremmødte: Line/ Amigo, Maibritt/Savannah, Line/Kikki, Cecilie & Mette/Goliath/Bisse, Julie/Askepot, Maria/Adonis Sabine/Jones, Kira/Mickey, Majbirtt/Ikana, Louise/Fabian, Nanna/Pia/Whitman, Annette, Maria, Christina, Niels Erik, Conny.

 

 

Møddingen er blevet flyttet om bag ved den store stald. Det vil sige, at vi nu har mødding lige uden for stalddøren. Der ligger dog stadig et lille stykke arbejde foran os, før vi kan bruge hele arealet, det vil sige, at hvis der kun er plads til at komme af med møget, der hvor der ligger sten skal disse først fjernes., Der må kun smides møg inde for det afspærrede område, hvis du er i tvivl så spørg. Det er meget vigtigt, at der ikke ligger sten i møddingen, da disse kan ødelægge maskinen der skal sprede vores mødding ud over markerne. Nanna, Kira , Pia og  Louise  vil forsøge og lave en indhegning så vi alle kan se, hvor vi skal holde os inden for.

 

Møddingen skal stables og presses godt så det bliver nemt for os alle.

 

Husk og slukke lyset efter jer især ude ved skabene men generelt, hvis man er den sidste så gå lige en tur rundt på gården og sørg for at alt lyset er slukket.

 

Alt privatundervisning i dressur vil fremover blive styret af Pia & Nanna de kan træffes på mobil nummer 40822979/20460825 hvis du er interesseret i at få undervisning, kan du se på skemaet i den stor stald hvilke tider der pt. er ledige, der vil til at starte med være tider til privat undervisning onsdag, torsdag og fredag.. Du kan også fange en af os på gården, da en af os vil være der på skift hver dag.

 

Indtil videre kan vi ikke tilbyde springundervisning, men Nanna og Pia vil rigtig, gerne høre hvor mange der eventuel vil være interesseret i at få springundervisning og hvilket niveau, om du har tænkt dig at starte stævner eller om det kun skal være på hygge plan for at din hest skal få lidt adspredelse, disse info bedes i ligeledes give til Nanna og Pia, så vil de sammen med Annette kigge på hvad vi eventuel kan tilbyde på det plan. For at modtage privatundervisning eller springundervisning på Strøgårdens heste/ponyer kræver det at du har part på hesten/ponyen.

  

Hjælp til selv hjælp

 

Husk og ryd op efter jer, det vil sige, at vi skal huske og bruge skraldespandene, hvis de er overfyldte så henvend jer til Annette eller en anden voksen på gården, så i eventuel kan få at vide hvor i kan finde en ny skraldepose (ligger oven på fyret) eller vi ved fælles hjælp kan tømme skraldespanden.

 

HUSK vandspiltorvet er til at vaske hest i og skylde ben i, ikke til at strigle i og I skal gøre rent efter jer.

 

For at vi kan starte på en frisk i vores slikbod på gården bedes i henvende jer til Annette og få jeres  gæld ud af verden.

Den 1/9 kommer der to nye privat heste til gården det er Louise og Fabian og Karina og Wandessa. Begge har haft deres gang på gården før, så velkommen tilbage.

 

Derudover overtager Sandra Fame som sin egen hest, så hun skal ikke gå rideskole mere, vi ved at Fame vil blive savnet rigtig meget på rideskolen, men også vil have rigtig godt af at Sandra kun skal ride hende fremover.

 

Mickey bliver ligeledes taget væk fra rideskolen, Kira overtager ham, de skal nok blive et godt par.

 

Foldordning:

 

Da det pt. kun er de store heste der er kommet ind på stald om aftnen, har Annette bedt os, der har heste inde om natten, til i weekenderne om at give en hånd med at lukke heste ud og ind, dette skema er også hængt op i stalden. Når  du også ønsker, at din hest skal stå inde om natten og det er i overgangs perioden bedes du skrive dig på til at hjælpe en gang i løben af weekenden indtil alle hestene kommer ind om natten.

 

Der skal tages hø ind i denne uge her og frem efter, så hvis der er nogen, der har lyst til at få rørt musklerne kan de ringe til Annette og høre hvornår der eventuel er brug for hjælp. Alt hjælp er meget velkommen.

 

Vi skal alle have det sjovt og rart på Strøgården og der er og skal være plads til alle.

 

Vi ser frem til et rigtig hyggeligt efterår.

 

Næste staldmøde søndag den 2. september kl. 14.00.

 

 

Staldmøde den 6. maj 2007

Referent : Pia Malou

 

Der blev denne gang ikke skrevet op, hvem der var til stede og ikke var.

Men det var mest dem som selv har hest, desværre ikke særlig mange passere.

Der blev igen understreget at passere og parter SKAL melde afbud til staldmøder, disse møder er til for at vi kan drøfte eventuelle problemer og ønsker fra jer alle sammen for at gøre det endnu hyggeligere, for os alle sammen at komme på Strøgården.

Og der bliver endnu engang understreget, at hvis man ikke melder afbud til staldmøde 3 gange, så er man ikke passer mere.

Afbud/forhindring i at komme om søndagen:

Det blev endnu engang påpeget, at det er enormt vigtigt at i som part/passer melder afbud senest dagen før eller om morgenen, hvis I er forhindret i at komme om søndagen på grund af sygdom.

Husk på at jeres hest/pony ellers, kommer til at stå inde hele dagen i stedet for at være ude på folden og få frisk luft.

Der bliver fremover hængt en seddel op i stalden på opslagstavlen en måned af gange hvor i kan skrive på hvilken søndag i er forhindret i at komme og ved sygdom ringe eller sms til Annette.

Diverse ordensregler:

Alle låger/porter og led skal altid lukkes efter sig når man er færdig med at ride, det er meget vigtig og ser i et led eller port stå åben så vær sød og lukke det. Så vi kan sørge for at vores ting ikke går i stykker hele tiden.

Den der sidst går om aften fra gården, skal lige gå en runde og kontrollere at alt lys i stald, rytterstue, ved skabe og stalde er slukket og alle låger og porte er lukkede.

Og her i sommerperioden er det jo slet ikke behov for at tænde lyset i staldene.

Man skal altid feje efter sig selv, hvis man muger andre dage end søndagen, og det er hele vejen ud til møddingen og ikke kun inde i staldene.

Husk jeres feje dag om søndagen og hvis I ikke kan komme skal i sørge for at spørge en anden om i kan bytte. På mødet blev der vedtaget, at vi laver det om til, at det er 3 der skal feje ad gangen, så der går længere imellem rive tjansen.

Der bliver også hængt en liste op over i stalden, hvor I bedes skrive jeres telefonnummer og mail på, så folk kan kontakte jer vedrørende bytning af rive dag og vi kan sende referat af staldmødet til jer pr mail.

Vi skal alle sammen holde øje med at vores dejlige heste/ponyer har vand, og hvis man er så sød og gerne vil give dem vand SKAL man blive stående indtil badekarrene er fyldte og derefter naturligvis slukke for vandet, hvis man ikke har tid til dette så sig det til Annette, Betina, Maria eller en anden som så kan sørge for at de får vand.

Husk og ryd op efter jer og stil jeres ting på plads også pisken hvis I har tabt eller smidt den i en ridetime.

Den nye lås til sadelrummet er allerede blevet ødelagt, hvis nogen kommer til at ødelægge noget så kom og sig det med det samme, det vil vi sætte stor pris på.

Hvis man ikke overholder sin fejedag og heller ikke får den byttet, og derfor får to sure smily så skal man give en omgang kage eller is til alle på gården søndagen efter.

Ormekur:

Alle heste får i denne uge ormekur.

Onsdags aftensmad:

Der var ønske om at onsdags aftensmaden kom på banen igen, det vil den så derfor gøre, der vil her i sommerperioden blive mulighed for at grille, hvor klubben vil servere, blandet salat med brød eller kartofler og diverse tilbehør til 15 dkk og så kan folk selv tage det kød med de har lyst til at grille.

Der vil blive hængt en seddel op i stalden hvor man skal skrive sig på hvis man ønsker mad onsdag aften så der er mulighed for at planlægge hvor meget der skal laves.

Næste staldmøde den 3. juni 2007 kl. 10.00

Staldmøde den 4. marts 2007

 

Tilstede:

Mette(Goliath), Therese(La Luna), Karoline/Caroline(Buller), Ida(Chili), Maria(Adonis/Surprise), Betina(Savannah), Pia(Malou), Caroline(Poca/Askepot), Sabine(Jones), Maria+Lone(Trine), Trine(Fame), Christina/Jens(Tebitsa), Katarina(Bourbon), Romeo og Holly

 

Fraværende uden afbud:

Helena(Sherif), Josefine(Indyka), Pia(Sille) og Lonny(Savoy)

 

Afbud:

Line(Amigo), Isabell(Baron), Line(Kikki) og Katrine(Mickey)

 

Referant:

Mette(Goliath)

 

Staldmøder:

Der er mødepligt for alle passere. I tilfælde af at man ikke kan deltage i staldmødet, bedes der meldes afbud. Da der til staldmøderne gives og drøftes vigtige informationer samt løses eventuelle problemer, er det vigtigt at alle heste så vidt så muligt er repræsenteret. Er man passer på en af rideskolehestene og man ikke møder frem til flere møder i træk, vil man blive frataget sig rollen som passer. Parter der rider andre dage er også velkomne.

 

Udmugning:

Der er stadig ikke stemning for at møddingen flyttes.

 Når trillebøren tømmes er det vigtigt, at man lige tænker over, hvor man smider det. Der skal minimum være 4 meter til ridehuset langs siden og derudover må møddingen ikke komme længere frem end til ridehusporten.  Efter alle har muget ud om søndagen, skal man lige huske at tjekke om man står for tur i riveordningen. Dem der river den pågældende søndag, sørger for at flytte brikken til det hold som står for tur søndagen efter.

Det er vigtigt, at alle hver især husker at give deres hest halm om søndagen.

Muges der ud andre dage end søndag, skal man huske at feje og rive efter sig hele vejen hen til møddingen.

 

Rod på gården:

Husk ALTID at rydde op. Der ligger ridehjelme, piske, grimer m.m. og flyder alle vegne. Hvis ikke man husker at rydde sine ting op, ender det med at tingene bliver smidt ud.

Derudover skal man huske at sætte striglekasser, dækner, grimer osv. ind i boksen inden man rider.

Når I er færdige med at ride, så tag lige et smut forbi jeres skab og læg jeres ridehjelm på plads med det samme. Det ses ofte at ridehjelmene slæbes med op i rytterstuen, hvor de så bliver opbevaret op til flere dage.  Et er at de skaber rod, noget andet er at I en dag kommer til at stå og mangle den, da rytterstuen for det meste er låst om formiddagen.

 

Børnehjørnet:

I børnehjørnet har man mulighed for at hænge noget ridetøj eller lignende op som man gerne vil sælge, så andre kan se og prøve tingene. Man behøver ikke selv være til stede for at få solgt de pågældende ting man har til salg. De ansvarlige for kantinen (Annette, Jeanette og Betina) skal nok tage imod penge og give besked om at tingen er solgt. 

Børnehjørnet er ikke kun for børn, voksne er også meget velkomne.

 

Vandspiltov:

Husk altid at aflevere spandene tilbage, hvis man låner fra vandspiltorvet. De skal altid afleveres helt rene, da de bliver brugt til at give vand til hestene.

 

Foldseddel:

Der bliver hængt en foldseddel op i stalden, hvor man har mulighed for at skrive sin hest på, hvis man vil have den på fold. På denne seddel skriver man hvilke dage hesten skal ud.

Endvidere har man også mulighed for at få vasket hestens ben, når den har været på fold mod en merbetaling på 200 kr.

 

Sluk og luk:

Husk ALTID at slukke lyset og lukke samtlige låger på gårdspladsen, hvis du er den sidste der forlader gården om aften.

 

 

 

Onsdagsmad:

Onsdagen er dagen, hvor der er dømt hygge i rytterstuen. Derfor er denne dag blevet til en fast maddag. Der vil fremover blive lavet en liste, hvor man kan skrive sig på, hvis man den pågældende onsdag har lyst til at spise på gården. Menuen for den kommende onsdag kan ses på hjemmesiden.

 

Kaffe – The – ordningen:

Der kan betales 30 kr./mdr. for fri kaffe, kakao og the

 

Ridehusbunden:

Ridehuset bliver kørt af en gang om ugen, primært i weekenden om eftermiddagen af Maria eller en hverdag om formiddagen eller om aften af Annette(genbo).

 

Vejen:

Vi er i gang med at undersøge mulighederne for at få sat farten ned på Strøhusvej. Så har I endnu ikke skrevet under på underskriftindsamlingsseddel som hænger ved sadelrummet, så fat lige en kuglepen og skriv under for dit barns sikkerhed J

 

Sidst men ikke mindst:

Sig til hvis der er en dag I ikke kan komme ned på gården, så vi har mulighed for at lukke hesten på fold i stedet.

Skal hesten ikke ud en dag, hvor den egentlig står til udlukning på foldseddel, bedes I sætte et rødt skilt på boksdøren, som indikerer at hesten skal blive inde. Husk at hesten ikke kommer ud igen, før skiltet er fjernet igen J

 

Næste staldmøde er søndag d. 1. april 2007 kl.14 i rytterstuen velmødt J

 

 

 

En herlig vinterdag hvor Mickey er på fold

Staldmøde den 3. december 2006

Tilstede:

Mette(Goliath), Line(Amigo), Zandra(Baron), Kira(Tebitsa), Karoline(Buller), Pia(Malou), Caroline/Jeanette(Poca), Sabine(Jones), Christine(Fame), Ida(Chili), Katarina(Bourbon), Katrine(Mickey/Surprise), Terese(Laluna), Nanna(Kenzo), Trine(Sille) og Annette

 

Fraværende uden afbud:

Betina(Savannah), Lonny(Savoy), Christina(Topaz), Anna og Ida(Carlo), Josephine(Indyka) og Helena(Sherif) Sisse og Nina(Prins)

 

Afbud:

Maria(Adonis), Isabell(Trine) og Line(Kikki)

 

Referent:

Mette(Goliath)

 

Mødding:

Da nogen havde ”tabt” noget mødding langs ridehuset, har det indtil dags dato kun været tilladt at muge ud søndag mellem 10-15. Vi kom frem til løsningen, at vi efter staldmødet alle fjernede det ”tabte”, for at man igen kan muge alle dage.

Annette foreslog at møddingen evt. kan flyttes tættere på, dette kræver dog at alle læsser ordentlig af. Der var dog ikke stemning for dette.

 

Oprydning:

Riveordningen bliver ikke overholdt, der er derfor nu lavet en ny liste, så husk at tjekke hvornår det er din/jeres tur næste gang!

Hvis man den pågældende dag ikke har mulighed for at rive, skal man selv sørge for at bytte dag med en anden.

 

Smiley-system:

Der blev foreslået at vi indfører et smiley-system. Hvilket der var stemning for. Hvis man ikke overholder reglerne eller holder orden, får man en sur smiley. Hvis man gør noget godt uden at man bliver bedt om det, får man en glad smiley. En glad smiley opvejer en sur smiley. Annette og ridelærerne står primært for smiley-systemet.

Hvis en passer får 5 sure smileys kan vedkommende ikke længere være passer. Hvis en pensionær får 5 sure smiley skal pensionæren rengøre badeværelserne og feje rytterstuen. Tavlen med smileys hænger i ponystalden.

 

Boksregler:

Man må ikke binde træktorve fast til boksdøren uden at fjerne det igen, da man så ikke kan få boksdøren op.

Alle ens ting skal sættes ind i boksen, når man rider. Hvis der ligger ting i en boks, må denne IKKE benyttes af andre heste.

Som udgangspunkt skal privathestenes bokse IKKE benyttes til ophold af andre heste.

Der må ikke larmes eller leges i staldene.

 

Longering:

Der må ikke longeres med eller uden rytter, hvis der er mere end to ryttere i ridehuset. Hvis der er 1 eller 2 ryttere skal disse spørges og svaret respekteres. Læs venligst reglerne på opslagstavlen i ridehuset. 

 

 

Staldmøder:

Der holdes staldmøde hver den første søndag i måneden kl. 14.00 i rytterstuen. Der skal altid meldes afbud til staldmøderne, hvis ikke man melder afbud giver dette en sur smiley. Hvis du deltager på møderne er du også med til at bestemme hvordan reglerne om de forskellige ting skal være.

 

Næste staldmøde søndag den 7. januar 2007 – var det Christine der ville tage kage med?

 

 

 

Indyka første gang med rytter på

Staldmøde den 5. november 2006

Tilstede: Therese (La Luna), Sabine (Jones), Isabell og Mor (Trine), Line (Amigo), Mette (Goliath), Kira (Bisse), Katarina (Bøbs), Karoline og Caroline (Buller), Trine (Sille), Christine (Fame), Zandra (Baron), Annette og Charlotte.

 

Referant: Charlotte

 

- Der vil være staldmøde den første søndag i hver måned kl. 14.00, der er mødepligt. Kan man ikke komme skal der meldes afbud. Har I eventuelt ting I gerne vil have drøftet på staldmødet er i meget velkommne til at komme med det.

 

Passerordningen,

 

-         Der er i øjeblikket passer på alle hestene, vil man gerne være passer på en hest/pony om søndagen kan man blive skrevet op til dette. Passere skal holde sig til at muge om søndagen, bliver de forhindret er det ok at muge en af de andre dage, husk dog at feje og rive. Husk også at ordne krybbe og vandkop hver søndag. Hestene skal have rent vand, det skal ikke bare hældes oven i det gamle.

 

-         Der må ikke skiftes underlag osv. på hestene, det gør Tenna og Maria. Hvis man skal låne et hvidt underlag til et stævne skal det tages med hjem og vaskes efter brug.

 

-         Riveordning skal overholdes, planen hænger i stalden (Annette opdaterer den) bliver man forhindret skal man bytte med en anden.

 

-         Afbud om søndagen i passer ordningen SKAL meldes senest dagen før. 

 

Diverse

 

- Hvis man er på gården om søndagen skal man selv give sin hest halm.

 

-         Der skal stadig fejes før og efter man har redet. Husk det nu, der er stadig mange der ikke fejer efter sig i stalden. Selv om den før en selv ikke har fejet er det ingen undskyldning. Sæt også striglekasser, poser osv. i boksen mens i rider eller benyt jeres skab, ting skal ikke ligge og flyde!

 

-         Skal man til stævne tidligt om morgenen skal dette meddeles til Annette om hvad tid man kommer i stalden, og der skal morgenfodres og gives vand til hestene.

 

-         Når hestene tages ind om eftermiddagen og I er på gården alligevel må I meget gerne hjælpe.

 

-         Lys i stalden skal ikke være tændt når der er dagslys.

 

-         Hegnet på ridebanen er gået i stykker, det vil sige, at man ikke kan have løse heste på banen. Nogen må have set, at det er gået i stykker, da det ikke er tilladt at have løse heste på ridebanen uden opsyn! Hvem har set det????

 

-         Hvis man eller ens hest ødelægger noget skal man komme og sige det.

 

-         Når vi holder stævne på Strøgården må der ikke muges ud den dag.

 

-         Hjælperlisten hænger i stalden til vores klubstævne på søndag, alle der starter skal skrive sig på.

 

-         Rytterstuen vil være åben de fleste dage, husk at tage skoene af. Der er hjemmesko til udlån, det er også helt i orden at have sine egne hjemmesko stående. Husk at trappen ikke må bruges som støvleknægt. Christine (Fame) lave et par støvleknægte til os, tak for det Christine.

 

-         Rytterstuen har lavet en ordning med Kaffe, Te og Kakao. Det koster 30 kr. om måneden. Der ligger en liste i rytterstuen over hvem der er med i ordningen. Ordningen er stadig en prøveordning for at se om ordningen kan løbe rundt, alt efter hvordan det går så bliver prisen sat lidt op eller ned. Der skal ikke være overskud eller underskud i kassen.

 

-         Anmeldelser (stævner) og indmeldelser (klubben), rideprøve 1 og 2 samt diverse andre dressurprogrammer ligger i rytterstuen. Katarina har lovet at skrive dem ud, tak Kata.

 

-         Der er også kommet radio/CD afspiller, fjernsyn og video i rytterstuen. Husk at lægge CD, DVD, videobånd på plads efter brug. Hvis du ikke selv kan betjene ovenstående så spørg en anden om hjælp, hvis du gerne vil høre musik, se video eller DVD.

 

 

Eventuelt

 

Isabell spørger om man må komme på gården hver dag og hele tiden. Og ja det må man godt J

 

Tak til de fremmødte, vi håber næste gang at se lidt flere J

 

Næste møde er søndag den 3. december kl. 14. i rytterstuen. Annette sørger for varme æbleskiver.

 

 

Charlotte

Dette er Indykas far, som hedder Indy Star