Seidler Motorsport

Crosskart 525 KTM // Info kontakt: Kjeld Seidler 0045 2012 5344 el. kse@peugeot.dk

Senest opdateret 26/09 2013

Sidste nyt.

02-10-2017

Nyt legetøj

Der er gået en del tid siden jeg har opdateret denne side, Rallysporten blev "lagt på hylden" ved sæsonslutning 2013.

Jeg savnede noget at sysle med på værkstedet og har derfor købt mig en Crosskart, jeg har i 2017 snust lidt til denne sportsgren og jeg må sige at jeg ikke er blevet skuffet. Det er en god måde at få et adrenalinkick på:-)
Jeg har derfor besluttet mig for at deltage i hele mesterskabet i 2018, hjemmesiden vil blive opdateret så snart kalenderen er på plads.

________________________

27/11 2013

Koncentrerer sig om rollen som teamkoordinator

Alting har sin tid.

”Jeg har besluttet at indstille min rallykarriere – i hvert fald når det gælder rally på DM-niveau,”

”Jeg har været med som aktiv i mange år, og jeg er glad for at slutte karrieren på DM-plan med rigtig mange gode oplevelser.




22/9-2013
Topplacering i DM-semifinale for Peugeot Sport Dealer Team DK

Endnu en pokal blev det til i 5. afdeling af mesterskabet i rally, som blev afviklet i området omkring Vejle. Jeg havde i Marc’s fravær denne gang Henrik Skott fra Maribo til at læse noterne, Henrik er normalt codriver for Anders Rygaard fra Slagelse, selvom det altid er vanskeligt med en ny makker gik det  rigtigt godt.
Pokalerne kom i hus i klassen, desværre nåede vi ikke målet med at avancere i Tunet National-divisionen, hvilket betyder at fra Jesper Bisted og Heidi Knudsen nu ligger foran os i det samlede mesterskab.

”Det var en rigtig god dyst med Bisted, og vi have et rigtigt godt forspring inden sidste prøve, desværre røg vi af vejen to gange,” forklarer Kjeld Seidler. ”Vi var faktisk heldige, at vi kom i mål, for vi troede, at det ville være slut, og at vi ikke ville komme i mål.” det lykkedes dog at komme i mål men vi tabte kampen og en placering i tabellen.

Nu skal det hele afgøres til DM 6 i Herning, d. 26.-27. oktober 2013



23/06 2013
Påkørsel gik ud over effekten
Kjeld Seidler/Marc Troels-Smith, Holmegaard/Store Heddinge, havde et noget begivenhedsrigt løb, da de deltog i Ecoteck Rally Himmerland.

”Vi startede lidt for forsigtigt og var ikke hurtige nok på den første prøve, men derefter begyndte vi at have styr tingene, for bilen er begyndt at køre rigtig godt nu,” siger Kjeld Seidler, som sammen med Peugeot Sport Dealer Team DK endte med at satse forkert om eftermiddagen.

”Da det begyndte at regne ved middagspausen, satte vi regnvejrsdæk på og troede, at vi havde satset rigtigt, fordi mange af vores konkurrenter valgte slicks, men da vi kom ud til hastighedsprøven, var det knastørt, så det var en fejl.”

En anden ting, som satte holdet i den lave Peugeot RCZ tilbage, var en påkørsel under en af hastighedsprøverne.

”Vi indhenter Carsten Nielsen i en Peugeot 106 Maxi, som trak til højre, men da vi ville gå venstre om ham, trak han tilbage i sporet og bremsede, så vi ramte ind i ham. Det gav et ordentligt brag. Det viste sig, at han havde tabt begge sine spejle og ikke kunne se os,” forklarer Kjeld Seidler.

”Desværre blev fronten på vores bil klemt ind, så den ramte intercooleren, og det gik kraftigt ud over effekten på bilen, som vi måtte leve med resten af dagen. Vi troede ikke, at vi ville komme i mål, men det gjorde vi.”




18/05 2013
Seidler: ”Vi fik rykket vores bremsepunkter”
Efter en vanskelig start på DM-sæsonen, der bl.a. indebar et møde med et nordtysk brønddæksel i ADAC Wikinger Rallye, formåede Kjeld Seidler/Marc Troels-Smith, Holmegaard/Store Heddinge, at komme i mål ved det seneste Rally Den Jyske Sparekasse.

Men det blev dog ikke til en podieplacering i Tunet National.

”De tre hold forrest i divisionen var bare kørt. De havde et meget højt tempo, og vi må være ærlige at tilstå, at de skulle være løbet ind i problemer, hvis vi skulle have haft nogen chance for at slutte foran dem,” siger Kjeld Seidler.

”Men ellers gik løbet rigtig godt. Vi fik rykket vores bremsepunkter. Jeg har ellers været irriteret over sig selv over, at jeg har bremset for tidligt, men det har vi arbejdet rigtig meget med, og det synes jeg, er lykkes for os.”

Ikke alle nedbremsninger gik dog perfekt for Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith.

”Vi kom på vej ned ad en lang bakke, hvor vi kørte med 190 km/t på vej mod et lille hop, hvor vi skulle beslutte os for, om vil ville bremse inden det lille hop eller efter,” siger Peugeot RCZ-køreren.

”Jeg ville egentlig have bremset efter, men i kampens hede vurderede jeg så, at det ikke gik og begyndte at bremse før. Så bremsede jeg lige på toppen, så hjulene låste og så trak vi bare to sorte striber. På en eller anden måde tror jeg, at min erfaring kom mig til gode, for vi ramte ikke noget, men vi var kun en håndsbredde fra en el-kasse!”



29/03 2013
Seidler: ”Jeg blev lidt for ivrig”

Vej- og vejrforholdene var ekstreme under sidste weekends ADAC Wikinger Rallye, og selv om flere mandskaber måtte udgå, så var det faktisk minimalt, hvilke skader der blev tilført bilerne. Den største skade måtte Kjeld Seidler/Marc Troels-Smith, Holmegaard/St. Heddinge, således indkassere, da de udgik fredag aften efter en afkørsel.

”På prøve 1 sad vi fast et par gange, men på prøve 2 syntes jeg, at bilen havde fået bedre fat med dækkene, så jeg gav den mere gas,” siger Kjeld Seidler.

”Vi kom så i for høj fart til et sving, hvor jeg prøvede at redde bilen med håndbremsen, men vi røg i grøften, hvor vi ramte et brønddæksel, som beskadigede køleren og oliekøleren. Vi kom i mål på prøven, ikke engang med nogen dårlig tid, selv om vi havde holdt lidt stille, men selve køleren var blevet så utæt, at vi var nødt til at stoppe.”

Efterfølgende har Kjeld Seidler kunnet konstatere, at det blot var to kølere samt fronten, der var gået i stykker på den lave Peugeot RCZ. Og så ærgrer han sig over, at han ikke fulgte sin egen plan.

”Vi havde aftalt, at vi skulle tage den med ro og bare gå efter at gennemføre, for det var svære vej- og vejrforhold,” indrømmer Kjeld Seidler. ”Sådanne forhold er netop essensen i rally, for rally er jo uforudsigeligt, ellers skal man køre baneløb, hvor man ved, hvad der er rundt om hjørnerne. Vores plan var god, men jeg blev bare lidt for ivrig.”




21/03 2013

Sæsonstart (endelig)
Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith blev sidste år nummer tre i Danmarksmesterskabet for Division C, hvor de kørte i en Peugeot RCZ med røde stafferinger. I år starter de med en med blå stafferinger.

”Efter sæsonfinalen gjorde vi ’den røde’ klar til at blive lejet ud, hvorefter ’den blå’ blev optimeret til denne sæson, og nu er det den, vi kører i,” forklarer Kjeld Seidler. ”Udover farverne er det kun småting underneden, som adskiller de to biler fra hinanden.”

Men Kjeld Seidler håber dog på, at 2013 vil adskille sig fra 2012. Og 2011 for den sags skyld.

”Nu har Marc og jeg to år i træk fået bronzemedalje, og den slags metal er vi blevet lidt trætte af, så vi vil arbejde hårdt på, at vi kan veksle det til noget mere ædelt,” siger Peugeot RCZ-

køreren. ”Men måske kan det blive svært bare at få noget metal i år…”

Efter to bronzemedaljer i division C jager Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith medaljer af mere ædel karat i denne sæson (foto: Frederik Harms Christensen).

”Det tegner til at blive en hård division, vi er med i. I vores division er der nogle ret hurtige gutter med nogle brutale biler. Morten Karl og Kim Madsen kan være svære, og Kenneth Madsen plejer også at være hurtig. I Wikinger Rallye vil vi køre efter at komme i top 5 i division C. Selvfølgelig vil vi køre efter en podieplads, men det er nogle hårde drenge, vi er oppe imod.”



20/11 2012
Peugeot teamet sluttede sæsonen af med manér

Christian Jensen og Freddy Pedersen fra henholdsvis Ans og Bjerringbro var på forhånd sikre på DM-guldet i den hårde 4WD-gruppe i Danmarksmesterskabet i rally, inden de kørte til start på den første hastighedsprøve, som indgik i årets finale – Danboring Rally på Bornholm. Men alligevel gav holdet fra Peugeot Sport Dealer Team DK den gas på klippeøen, og de kunne afslutte deres guldsæson med endnu en sejr.

”Vi er rigtig glade for sejren, og det hele har bare kørt, som det har skullet hele dagen,” siger Christian Jensen efter sæsonen femte maksimumscore ud af seks mulige.

”Vi var lidt afventende fra morgenstunden, og det var en taktik, som Freddy og jeg havde aftalt på forhånd, og så måtte vi om nødvendigt stramme kablet om eftermiddagen. Vi vidste, at der var nogle, som skulle kæmpe om sølv- og bronzemedaljerne, og der var ikke nogen grund til, at vi skulle gå ud og lave nogle dumme ting. Vi skulle fuldføre, men vi ville selvfølgelig gerne vinde. Vores sponsor, Danboring, var også hovedsponsor for løbet, og det lykkedes os at give Danboring og vores øvrige sponsorer en sejr.”

Mens Freddy Pedersen syv gange tidligere har vundet Danmarksmesterskabet i rally i sin funktion af co-driver, så var det blot anden gang, at Christian Jensen kunne kalde sig Danmarksmester.

”Det er ubeskriveligt – sagt på jysk, så er det rigtig godt,” siger en glad Christian Jensen. ”Mekanikerne har gjort en kanonindsats hele sæsonen, og bilen har ikke gjort noget forkert, så det har været suverænt.”

Mens Christian Jensen og Freddy Pedersen stod øverst på resultatlisten for Danboring Rally, så måtte man ned i den anden ende af listen for at finde de to andre mandskaber fra Peugeot Sport Dealer Team DK. Såvel Esben Hegelund og Karsten Isaksen fra Hadsten og Egtved som Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith fra Holmegaard og Store Heddinge måtte udgå.

Den mest voldsomme exit på Danboring Rally havde Esben Hegelund og Karsten Isaksen.

”Det skete ganske enkelt det, at jeg bremsede for sent ned til en chikane, og jeg troede, at jeg kunne styre bilen igennem,” forklarer Esben Hegelund. ”Jeg prøvede at gøre det, men det lykkedes ikke, og så ramte vi lige græskanten med det ene forhjul, og så tog pokker ved bilen. Der var en grøft på en meter, så bilen gik ned i grøften og så væltede vi 3-4 gange.”

Esben Hegelund og Karsten Isaksen var i løbet af de næste par sekunder ude af løbet. Et lægecheck viste, at Karsten Isaksen havde bøjet nogle ribben, mens Esben Hegelund havde forstuvet sin ene hånd.

”For os er det småknubs, men bilen er knapt så pæn, men efter hvad mekanikerne siger, så er det vist ikke så slemt,” konstaterer Esben Hegelund.

Den Peugeot RCZ, som Kjeld Seidler og Esben Hegelund kører i, kunne derimod forlade Bornholm igen uden en eneste bule, men alligevel blev Danboring Rally årets første DM-rally, som de ikke gennemførte.

”Vi brugte samme taktik som Christian og Freddy. Planen var at køre i et pænt tempo og derefter skrue op for farten på de sidste prøver, og jeg er sikker på, at vores plan ville lykkedes, og vi kunne da også se at, vi begyndte at vise nogle gode takter, inden vi kom til industriprøven på Rønne Havn,” fortæller Kjeld Seidler. ”Men da vi kom ud til det sidste vinkelsving, ville bilen ikke geare ned, så vi kørte det sidste stykke i femte gear alene.”

”Det viste sig, at det var en hydraulikpumpe inde i gearkassen, der var holdt op med at virke. Vi prøvede at løse problemet på ruten, men der var desværre ikke noget at gøre, så vi blev nødt til at smide håndklædet i ringen. Det var rigtigt irriterende, for det var de allerbedste prøver, vi skulle til at køre på det tidspunkt.”

Slutfacit for Peugeot Sport Dealer Team DK blev dog ganske godt alligevel. Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith kunne gentage deres bronzemedalje i Tunet National fra forrige sæson, mens Christian Jensen og Freddy Pedersen byttede sidste års bronzemedalje ud med guldet i 4WD. Esben Hegelund og Karsten Isaksen tog syvendepladsen i 4WD-gruppen.

Fotos:

Christian Jensen og Freddy Pedersen blev mødt af forskellige udfordringer, inden de kunne tage sejren i Danboring Rally.

Esben Hegelund og Karsten Isaksen havde fået kørt sig frem på andenplads i løbet, da de måtte udgå.

Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith kunne for andet år i træk tage bronze i Tunet National.



28/10 2012
Videoklip fra DM 5
http://www.youtube.com/watch?v=0xr9MQZr-3g
Bronze er hjemme
Bronzemedaljerne i den samlede DM stilling i Danmarksmesterskabet for tunet national er hjemme inden sidste afdeling af mesterskabet som afvikles på Bornholm.
Vi er meget glade for vores bronzemedalje, faktisk en gentagelse af resultatet fra sidste år, vi har dog stadig en chance for at rykke endnu en plads op i klassementet og det vil vi naturligvis gå efter.
Sidste afdeling af mesterskabet er på Bornholm d. 2-3. november, Marc og jeg vil satse på at slutte sæsonen af i god stil




25/10 2012

Seidler var flyvende til Rally i Roskilde

 

d. 5-6/10. blev der afviklet 5. afdeling af det Danske mesterskab i rally, til start i løbet var Kjeld Seidler fra Fensmark og hans codriver Marc Troels-Smith i en Peugeot RCZ i rallytrim.

Det blev til en flot placering for Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith, de vandt klassen for de største biler i Tunet National.

 

”Det er gået fantastisk for os, og bilen bliver hurtigere og hurtigere, vi har løbende udvikling af bilen og vi finder hele tiden lidt mere fart, vi har brugt meget tid på at optimere undervognen og vi kan se, at vi har forbedret os hele året, fra vi startede og så til nu, hvor der kom lidt flere teams med i klassen, og det er dejligt.

Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith oplevede dog et par problemer undervejs i Tegee-Dan Rally.

 

”På et tidspunkt skal vi over en bakketop inde i en by. Første gang vi kører prøven havde vi noteret den som ’pas-på’, men vi vurderede, at vi nok var lidt for forsigtige og besluttede at holde på, når vi skulle køre prøven anden gang, så da vi lander, går den ene støddæmper i stykker, så vi kører de sidste seks prøver med en defekt støddæmper. Vi taber faktisk en del tid, fordi bilen bliver noget urolig i de meget hurtige passager, hvor vi kører optil 190 km/t,” fortæller Kjeld Seidler.

 

”Det var et rigtig godt rally. Prøven ved Egholm havde jeg glædet mig rigtig meget til at køre på, men begge gange, hvor vi kører den, snurrer vi. Den ene gang, hvor vi skulle bruge håndbremsen, snurrede vi rundt og holdt med næsen den forkerte vej. Det var lidt spændende. Anden gang passede vi på netop der, og det lykkedes, men da vi så skulle køre mod mål, fik vi bremset lidt sent ved udkørslen til mål, så vi smuttede forbi og måtte bakke for at komme tilbage på prøven igen. Så to gange havde vi problemer på den samme prøve.”

 

Men snurreturene til trods scorede Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith så mange point, at de nu er alene på tredjepladsen i kampen om Danmarksmesterskabet for Tunet National, hvor de med et ni points forspring til nærmeste forfølgere har mulighed for at genvinde sidste års bronzemedalje.

 

Løbet blev i øvrigt vundet generelt af:

  1. Anders Grøndal, Drammen og Veronica Engan, Oslo i Subaru WRC
  2. Christian K. Jensen, Ans og Freddy Petersen, Bjerringbro i Peugeot 207 S2000
  3. Steen Andersen, Brøndby og Iben Louring, København i Mitsubishi evo 7



17/8-2012
Kom og mød teamet og se de to RCZ'ere i action på søndag i Høje Tåstrup (Helgehøjs  alle, bag IKEA)






10/7-2012

Peugeot Sport Dealer Team DK dominerede seneste afdeling af DM i rally

"Vi troede faktisk, at vi kunne komme på podiet, for vi kendte mange af prøverne," siger Kjeld Seidler. "Kasernen kender jeg rigtigt godt, det samme med Kirkerup-prøven, men vi kunne ikke få det til at virke."

Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith sluttede løbet på en fjerdeplads i DM-gruppen Tunet National, hvor du ligger á point med holdet på andenpladsen i den samlede stilling.

"Jeg synes, at vi kørte rigtigt stærkt, men de andre kørte bare endnu stærkere," slår Kjeld Seidler fast. "Vi havde ingen fejl på bilen, så vi skal hjem og kikke på, hvad vi skal arbejde med."

Der kommer nu til at gå næsten to måneder, inden kampen om Danmarksmesterskabet i rally genoptages. Det kommer til at ske i Ringkøbing i starten af september.

Se link

http://www.youtube.com/watch?v=KmoZBZlgwsA&feature=player_embedded
 



27/5-2012
2. plads i tunet national

Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith fra henholdsvis Holmegaard og Store Heddinge kørte sig også til et topresultat. I deres Peugeot RCZ blev det til en andenplads i Tunet National.

"Jeg tror, at vi har fundet et sekund pr. kilometer i bilen, og der kan også godt findes mere, så det går helt bestemt den rigtige vej. Men skal vi være helt ærlige, så var der også nogle af vores konkurrenter, der forlod butikken lidt før tid," siger Kjeld Seidler.

Helt uden problemer forløb JUAL Rally dog ikke for mandskabet i feltets vel nok flotteste bil. En punktering betød, at Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith måtte køre seks kilometer på løbets længste hastighedsprøve på et fladt forhjul.

"Men ellers kører bilen perfekt. Vi kan finde nogle flere sekunder, men det er ikke bilen, det er os," siger Kjeld Seidler. "Vores noter sidder lige i skabet. Vi skal lige op på dupperne med nedbremsningerne og have nogle højere svinghastigheder, så tror jeg, at den er der."

"Vi kan se Danmarksmesteren Benny Pedersen foran. Kenneth Madsen er lidt længere væk, men vi skal have et mål, og det næste er at tage Benny."







27/3-2012


Peugeot-teamet satte sit præg på DM-premiere

Peugeot Sport Dealer Team DK satte sit præg på premieren i årets Danmarksmesterskab i rally, der blev kørt umiddelbart syd for den dansktyske grænse. Christian Jensen og Freddy Pedersen fra henholdsvis Ans og Bjerringbro var hurtigste danske hold på syv af de 14 hastighedsprøver, der indgik i løbet, men de måtte i sidste ende se sig slået med 7,6 sekunder af mærkefællerne Brian Madsen og Anja Posorski.

"Vi må bare indse, at man ikke vinder et DM-rally ved at køre ved siden af eller snurre rundt," konstaterede Christian Jensen, da han var kommet i mål. "På de to første hastighedsprøver lørdag formiddag var vi uheldige og satte en del tid til, og det er nok dér, at vi tabte motorløbet."

Når man ser bort fra hastighedsprøverne, hvor Christian Jensen og Freddy Pedersen var uheldige, så var ADAC Wikinger Rallye et meget tæt opgør. De øvrige hastighedsprøver blev aldrig vundet – eller tabt – med mere end fem sekunder, og det lykkedes faktisk mandskabet fra Peugeot Sport Dealer Team DK i løbet af fem hastighedsprøver at reducere afstanden til de førende, så det blot var på fem sekunder før sidste prøve.

"Jeg vidste godt, at Brian ikke kunne tabe fem sekunder inde på den sidste prøve, så skulle han få uheld," siger Christian Jensen. "Vi havde håbet på at kunne have taget noget mere på prøven, men han gav den godt nok gas. Det er sjovt, når man har sådan en kamp. Så inderst inde skal vi være godt tilfreds med 18 point."

På et tidspunkt så det ud til, at Peugeot Sport Dealer Team DK skulle have to hold i den danske top 3, for Esben Hegelund og Karsten Isaksen fra Hadsten og Egtved lagde ud i et flot tempo, hvor de ved nattepausen var tredjebedste danske hold. Men så måtte de udgå.

"Vi havde håbet på, at vi skulle have en tredjeplads med hjem, men når det så er sagt, så må man sige, at vi er udgået med manér. Vi har fået fart i bilen og har vist, at vi godt kan følge med, så vi er rigtigt fortrøstningsfulde til næste gang," siger Esben Hegelund, der måtte udgå på løbets sjette hastighedsprøve.

"Vi havde en lille fejl i noterne, for i to venstresving gik det for stærkt. Jeg kunne se, at jeg ikke kunne nå at styre den igennem, så jeg prøve at fange den med håndbremsen, men den snurrede rundt for mig og gik baglæns ud over en grøftekant. Bilen holdt på maven på grøftekanten, hvor udstødningen lige havde stukket sig ind i jordvolden, så jeg kunne ikke starte den. Der var masser af mennesker på prøverne, men lige nøjagtig der, hvor vi kørte af, var der overhovedet ingen!"

For Kjeld Seidler og Marc Troels-Smith fra Holmegaard og Store Heddinge blev sæsonpremieren også et løb, hvor de ikke altid kunne nøjes med at bruge vejen.

"To gange var vi af vejen, den ene gang var jeg lidt for modig i en nedbremsning, den anden gang kom noten fra Marc lidt sent, så nu står det 1-1, men der skete heldigvis ikke nogen materiel skade udover, at vi snuppede lidt minestrimmel med hjem," siger Kjeld Seidler. "Vi er meget stolte af at have været med til at give RCZ’eren verdenspremiere som rallybil og kan efter vores første deltagelse se, at der virkelig er potentiale i bilen til at være med til at kæmpe om podiepladserne. Vi havde kun et eneste teknisk problem. En sten eller lignende havde ramt en sensor til gearskiftet, hvilket gjorde, at vi på en af hastighedsprøverne måtte

køre i første gear i cirka to kilometer, hvilket naturligvis kostede en del tid, men vores dygtige mekanikere fik hurtigt fikset problemet, og vi var klar til kamp igen."

"Alt i alt har det været en kanon oplevelse med den første indsats med bilen. Vi slutter som nummer fire i Tunet National og får 11 point, så når vi ser tilbage på omstændighederne, så er det okay. Det er en ny bil, og det var nogle sindssygt krævende prøver, noget af det mest krævende, jeg har prøvet at køre."




Så er den nye bil landet
Kjeld Seider/Marc Troels-Smith, Holmegaard/St. Heddinge, sluttede sidste år på tredjepladsen i kampen om Danmarksmesterskabet i Tunet National, og den placering har det sjællandske mandskab tænkt sig at forsvare. Selv om de til 2012-sæsonen skifter bil.

”I sidste uge var vi i Paris hos Peugeot Sport for at hente vores nye legetøj – en helt ny Peugeot RCZ,” siger Kjeld Seidler. ”Bilen er færdigbygget som banebil til den franske RCZ Racing Cup, og vi er nu i fuld gang med at ombygge den til en rallybil. Det er en rigtig fin bil, og vi forventer da også, at vi ligesom sidste år kan blande os i top 3 i Tunet National”.

Peugeot Sport Dealer Team DK har hentet hele to eksemplarer. Det andet skal køres af teamchef Jens Ole Kristiansen, Sorø, i udvalgte rallysprints. Men for begge biler forestår der et arbejde med ombygning, da der er tale om banebiler.

”Største ændring er undervognen,” siger Kjeld Seidler. ”For at bilen kan komme ud over stepperne på en rallyprøve hurtigst muligt, er det nødvendigt at ændre dens nuværende undervogn, som er beregnet til banebrug, til en mere allround undervogn, som både kan køre grus og asfalt. Derudover skal der monteres et co-driversæde og diverse afdækninger i hjulkasserne, samt en kraftig bundplade under motor og gearkasse.”



307'eren er til salg, vi skal have plads til den nye bil :-)
*se også "diverse til salg"
http://www.rallyinfo.dk/KOB.htm#20111228ks



08. november 2011

Seidler fik sin bronzemedalje i rally

Sidste afdeling af det Danske mesterskab blev i weekenden afviklet i området omkring Herning, med base i forbindelse med Herning Messecenter.

Den lokale rallykører Kjeld Seidler fra Fensmark og Marc Troels-Smidt fra Stor Heddinge stillede op i klassen for tunede biler. Op til arrangementet havde teamet igennem sæsonen kæmpet sig op til en 3. plads i klassen for tunet national og med et godt resultat i sidste afdeling kunne teamet slutte på en flot bronzemedalje i det samlede mesterskab.
 

Havde ikke speeden i starten
Vi havde lidt for mange sommerfugle i maven på de første par hastighedsprøver, men i løbet af dagen gik det bedre og bedre, og da en af de hurtigst konkurrenter, Morten Karl fra Svendstrup ved Ålborg i BMW trak sig fra konkurrencen pga. motordefekt, koncentrerede vi os om at holde vores placering. Senere på dagen fik også Kenneth Madsen fra Ruds-Vedby tekniske problemer med hans Suzuki, også blev det meget lettere, vi skulle nu ”bare” holde farten så var bronzen hjemme, det lykkedes og vi slutter med æren i behold.

Ikke dårligt at slutte som nr. tre i Danmarksmesterskabet når vi ser tilbage på en lidt uheldig start på sæsonen, hvor vi udgik med tekniske defekter i de to første afdelinger.

 

”Hele arrangementet spillede bare. Da vi kørte noter på prøverne, virkede de godt nok lidt kedelige, men da vi kørte dem med fuld attack, var det nogle fantastiske prøver. Mit samarbejde med Marc var atter godt. Der har vi ramt plet, og vi har også besluttet os for, at Marc sidder ved siden af til næste år.”

Udtaler en glad og tilfreds Kjeld Seidler





 
26. oktober 2011

Seidler til fætre-og-kusine-fest?

De fleste er vist enige om, at Kjeld Seidler, Holmegaard, er sjællænder. Men køreren i den unikke Peugeot 307 CC har faktisk jyske rødder – rødder, som vil hjælpe ham på vej ved den kommende weekends Danboring Rally i Herning.

”Min mor kommer fra Herning og halvdelen af min familie bor i området, så alle mine kusiner og fætre vil være ude for at kikke. Det giver naturligvis et vist pres. Når man ved, at der står familie ude på prøverne, så skal Peugeoten lige have lidt ekstra gas,” siger Kjeld Seidler.

Men fætre-og-kusine-festen langs hastighedsprøverne i det afsluttende løb i Mekonomen Rally Championship er måske ikke det eneste, der får Kjeld Seidler og makkeren Marc Troels-Smith, Store Heddinge, til at give gas i Danboring Rally. De er faktisk også med i medaljekampen i Tunet National.

”Vi skal prøve at se om vi kan holde fast i vores tredjeplads, så vi kan få en bronzemedalje med hjem. Vi kører i hvert fald efter en top 3-placering i Herning,” siger Kjeld Seidler. Men skulle han forsvare placeringen, er han usikker på, om han kan få en medalje hængt om halsen grundet den appel, som er indgivet mod en af de andre biler i gruppen.

”Jeg ved godt, at det er frivillige folk, der skal bruge tiden på at afgøre det, men jeg synes, at det er ærgerligt, at den sag ikke er færdigbehandlet,” siger Peugeot-køreren. ”Når vi kommer til præmiefesten om aftnen og skal have medaljer, kan vi være i en situation, hvor mesterskabet ikke er afgjort.”




Mistede seks pladser på defekt kobling
Se også videoklip fra DM 5

http://vimeo.com/29610483
 

Stillingen i Tunet national inden finalen

 

 

 

DM1

DM2

DM3

DM4

DM5

DM6

I alt

1.

Benny Pedersen/Ditte Kammersgaard

Peugeot

20

20

 

20

20

 

80

2.

Rasmus Sørensen/Peter Egholm

VW

7

15

20

8

15

 

65

3.

Kjeld Seidler/Marc Troels-Smith

Peugeot

 

 

9

12

12

 

33

4.

Kenneth Madsen/Carina Møller

Suzuki

 

 

15

15

 

 

30

5.

Carsten Nielsen/Erik Bom

Renault

10

10

6

 

 

 

26

6.

Torben Sørensen/Henrik Petersen

Renault

 

12

12

 

 

 

24

7.

Claus Christensen/Claus Kammersgaard

Opel

8

 

10

 

 

 

18

8.

Alex Siersbæk/Per Brodersen

Peugeot

12

 

5

 

 

 

17

9.

Gert Marboe/Michael Gammelgaard

Toyota

15

 

 

 

 

 

15

10.

Jens Nielsen/Erik Worm

Opel

 

 

 

10

 

 

10

 

Henrik Vestergaard/Peter Lyngs

VW

 

 

 

 

10

 

10

12.

Michael Nielsen/Iver Bertel

Renault

9

 

 

 

 

 

9

 

Kasper Rasmussen/Carsten Rasmussen

Peugeot

 

 

 

9

 

 

9

 

Jens-Ole Jensen/Jan Poulsen

VW

 

 

 

 

9

 

9

15.

Tom Pedersen/Hans Marx

Mercedes

 

 

8

 

 

 

8

 

Gert H. Hansen/Jimmi Hansen

BMW

 

 

 

 

8

 

8

17.

Michael Andersen/Finn Emborg

Toyota

 

 

7

 

 

 

7

18.

Jonas Aagaard/Winnie Poulsen

Renault

 

 

4

 

 

 

4



12-09-2011

Sejr er målsætningen for Peugeot Sport Dealer Team DK ved EXPO PARTNER Arminox Rally

Målsætningen for Peugeot Sport Dealer Team DK’s kørere er klar, når det gælder weekendens EXPO PARTNER Arminox Rally. Der skal en sejr og gerne andre topresultater på scoringstavlen i årets næstsidste afdeling af Danmarksmesterskabet i rally.

"Vi skal vinde, hvis vi skal have en chance for at tage Danmarksmesterskabet. Men vi er også i en situation, hvor vi ikke kan tage titlen på vores egne resultater alene," siger Christian Jensen fra Ans. Samme situation gør sig gældende for Ib Kragh fra Juelsminde, der har vundet to af årets fire kørte løb.

"Vi er nødt til at køre fra Brian Madsen, der fører DM, for det er den eneste chance, vi har, hvis vi skal holde liv i vores DM-drømme. Så må vi se, om ikke det kan lade sig gøre," siger han.

Fakta forud for det kommende løb i Bjerringbro er, at Brian Madsen har 70 point, mens Ib Kragh og Christian Jensen har scoret henholdsvis 52 og 42 point. Og der er 40 point tilbage at kæmpe om.

"Vi skal bare være foran Brian Madsen, ellers har vi ingen chance," siger Ib Kragh. "Christian har kørt stærkt, når vi har kørt i Kjellerup og Hammel, og det tror jeg også, at han vil gøre denne her gang. Kan vi følge med ham, er det fint, men det skal være foran Brian Madsen."

"Det er fint nok med hjemmebanefordel, men mange af prøverne har jeg faktisk ikke kørt før," siger Christian Jensen. "Når klubben i Kjellerup har arrangeret løb, har det været omkring Kjellerup, og her kører vi mere mod nord. Men jeg tager tingene, som de kommer, og kommer der en byge, gør det ikke noget, og selv om jeg kæmper mod Brian og Ib, så skal vi ikke glemme nogle af kørerne i de firhjulstrukne gruppe N-biler. Jeg frygter dem ikke i tørvejr, men bliver det regnvejr, kan de godt blive farlige."

En anden af Peugeot Sport Dealer Team DK’s kørere, der er hjemmehørende i området, er Esben Hegelund fra Hadsten. Han har nogle helt specielle forudsætninger for det kommende EXPO PARTNER Arminox Rally.

"Jeg ved ikke, om jeg vil kalde det hjemmebane, men der skal køres en del i skovområder, og jeg er jo vant til at arbejde i skoven og være effektiv, og det vil jeg også forsøge at være i løbet," siger Esben Hegelund, der arbejder med biomasse til dagligt. "Der er ingen tvivl om, at jeg kender til konsistensen af vejene i en skov, og hvordan underlaget opfører sig. Men der er da selvfølgelig klar forskel i at køre i en skovmaskine og i en rallybil, men det finder vi ud af på lørdag…"

Alligevel håber Esben Hegelund på at kunne give den gas i det kommende DM-løb.

"Det bliver et løb, hvor vi vil køre efter at komme i top 10, og kommer vi i top 5 vil vi være godt tilfredse, for det gælder for mig stadig om at drage noget erfaring," siger Esben Hegelund, som denne gang assisteres af Karsten Isaksen. "Han er en meget erfaren herre, og jeg håber, at jeg kan få nogle guldkorn af ham."

Mens Ib Kragh, Christian Jensen og Esben Hegelund kæmper i 4WD-klassen, er Peugeot Sport Dealer Team DK’s fjerde vogn at finde i Tunet National med Kjeld Seidler bag rattet. Men her er konkurrencen mindst lige så hård!

"Der er tre kørere oppe foran – Benny Pedersen, Rasmus Sørensen og Kenneth Madsen – og de er ikke nemme at bide skeer med," siger Kjeld Seidler. "I Slagelse lykkedes det os at komme i top 3 i Tunet National, og vi arbejder på, at vi også skal gøre det denne gang, men det bliver svært, for denne her gang har vi også Morten Karl i feltet, og han kan blive giftig."

"Jeg må sige, at jeg er blevet overrasket over, hvor meget der skal holdes på for at blive nummer 15 generelt, der er vores overordnede målsætning. Kampen er bare så hård, at der ikke er plads til at køre taktisk. Der skal gås til den fra prøve 1. Der skal være fuld gas fra starten, men det er også det, der gør det sjovt. At der er nogle unge løver, som tvinger os til at give gas!"






Skulle have bakket i mål :-)
Se dette link fra rallydm.dk
http://www.rallydm.dk/nyhed.aspx?ID=415


22-08-2011

Seidler’s mål blev indløst og lidt til

Målet var en 3. plads i klassen for tunet national, men Kjeld Seidler fra Fensmark og Marc Troels-Smidt fra Store Heddinge fandt farten og sluttede øverst på skamlen.

 

Der blev virkeligt gået til stålet
Taktikken var at der skulle gives fuld gas lige fra prøve 1, det lykkedes også, ja altså lige bortset fra sidste sving, 100 meter før mål, jeg var lidt for modig og kørte for hurtigt i det sidste venstre sving på Antvorskov kaserne, vi snurrede rundt og næse pegede den forkerte vej, fejlen kostede ca. 15 sekunder, ærgerligt men alligevel billigt sluppet, vi ramte heldigvis ikke noget og kunne fortsætte uden problemer, det var en lille men vigtig reminder om at tyngdeloven stadig er der, resten af dagen gik fint.

Udtaler Kjeld Seidler.

 

Hurtige og krævende hastighedsprøver i Slagelse

En del teams måtte trække sig fra konkurrencen med tekniske defekter, og enkelte med skader efter afkørsler.

Efter vores lidt uheldige start på dagen hvor vi røg ned på en samlet plads som nr. 56 generelt og nr. 8 og sidst i klassen, kæmpede teamets sig op til en samlet 15. plads og nr. 1 i klassen.

 

Dejligt at slutte løbet med en første plads, ikke mindst når det næsten er på hjemmebane, vi ligger nu på en samlet 6. plads i mesterskabet for Tunet national.  Afslutter Kjeld Seidler




17. august 2011
http://www.rallyinfo.dk/pr-august/17_muligheder.htm
Masser af muligheder for at følge Caramba Rally (klik på ovenstående link)




16. august 2011


Prøverne til DM 4 i Slagelse finder du her:
http://www.rallydm.dk/pdf/dm4_oversigt_slagelse.pdf


Hattrick i DM-rally er målsætningen for Peugeot Sport Dealer Team DK

Peugeot Sport Dealer Team DK i almindelighed og duoen Ib Kragh/Mie Petersen i særdeleshed har en klar målsætning for Caramba Rally, der køres den 19.-20. august omkring Slagelse. Det er at fortsætte stimen af sejre fra Tegee-Dan Rally og Rally Sønderborg.

"Jeg har kun en plan, og det er plan A. Der er ikke nogen plan B," siger Ib Kragh. Det er ham, som har vundet de to seneste DM-løb efter en uheldig start på sæsonen i Tyskland.

"Vi skal helst vinde, for at vi kan få indhentet noget af det tabte fra årets første løb. Målsætningen er jo, at vi skal i front for mesterskabet. Vinder jeg i Slagelse og kommer Brian (Madsen, red.) på fjerdepladsen, så er det mig, der vil føre, og så ved jeg, hvor jeg har mine konkurrenter inden årets to sidste løb. Mie siger, at det er hendes hjemmebane, fordi hun kommer fra Slagelse. Jeg tror nu ikke, at vi kan bruge det til noget, men måske kan det give hende lidt ekstra gejst."

Ib Kragh er oppe mod hård modstand. Den DM-førende Brian Madsen kommer netop fra Slagelse og er derfor på hjemmebane, men sidste gang der blev kørt DM-løb ved den vestsjællandske by, var det en anden kører fra Peugeot Sport Dealer Team DK, der vandt. Nemlig Christian Jensen fra Ans.

"Jeg håber, at jeg kan slutte lige så godt som sidste gang, selv om det ikke nødvendigvis behøver at blive lige så spændende. Dengang førte vi med 40 sekunder, men en snurretur betød, at vi bare vandt med ti," siger Danmarksmesteren fra 2009. "Det er vigtigt for mig at få et topresultat, da jeg jo måtte udgå i det seneste løb i Sønderborg. Det er den eneste mulighed, jeg har for at komme ind i kampen."

For Christian Jensen kommer det kommende Caramba Rally til at byde på en ny oplevelse for ham. Det bliver nemlig sidste års Danmarksmester Freddy Pedersen fra Bjerringbro, der skal indtage co-driver-sædet.

"Min faste makker gennem mange år, Søren Tøndborg, har desværre så travlt på arbejdsfronten, at han har været nødsaget til at vælge rallysporten fra for en stund," siger Christian Jensen. "Det er jeg meget træt af, for Søren og jeg har kørt sammen i mange år og fungeret godt sammen. Jeg er dog overbevist om, at Freddy vil blive en god løsning. Vi har aldrig kørt sammen før, men vi kender hinanden fra de seneste par år, hvor han jo har været en del af teamet."

Mens Christian Jensen får ny andenkører ved det kommende løb, fortsætter Esben Hegelund fra Hadsten med John Veis fra Fårvang.

"Vi kørte første gang sammen i det sidste løb i Sønderborg, og det samarbejde har vi valgt at fortsætte," siger Esben Hegelund. "Vi er stadig i en fase, hvor det for os gælder om at lære bilen bedre at kende."

Deltagerne i det kommende DM-løb ved endnu ikke, hvilke hastighedsprøver der indgår i løbet. Med en enkelt undtagelse. Det er en hastighedsprøve på Antvorskov Kaserne.

"I sidste års løb fik jeg ikke lejlighed til at køre på kasernen, men jeg tror, at vi i vores firhjulstrækker vil kunne distancere nogle af konkurrenterne," vurderer Esben Hegelund. "Kaserneprøven har forskelligt underlag. Der er både beton, grus og asfalt. Der er nogle toppe og nogle hop, og så nogle farlige passager med sving, hvor man skal passe på. Tør man satse på den prøve, kan man virkelig vinde noget. Kan vi komme i top 10, er vi godt tilfredse."

Samme målsætning har det fjerde medlem af Peugeot Sport Dealer Team DK. Det er Kjeld Seidler fra Holmegaard, der er teamets eneste sjællandske kører.

"Det må være mit hjemmebaneløb, for det er det, der kommer tættest på min bopæl, da jeg bor 25 km fra Slagelse," siger Kjeld Seidler. Han sekunderes denne gang af Marc Troels-Smith fra Store Heddinge.

"Når der er løb i Slagelse, plejer der at være nogle hastighedsprøver, som passer mig godt. Det er en kombination af, at det er nogle kendte områder, og så er det nogle asfaltprøver, og det er det, der er bedst for min bil. Der skulle kun være nogle få grusstykker, så det burde være gode prøver til min bil. Vi vil prøve at se, om vi ikke kan gøre noget ved Rasmus Sørensen. Hvis vi får tørvejr, tror jeg godt, at vi kan køre fra ham i Tunet National, hvor vi satser på at komme i top 3."



Danmarkseliten i rally indtager Vestsjælland

 

Caramba Rally er fjerde afdeling af årets Mekonomen Rally Championship

 

Danmarkseliten i rally indtager senere på måneden Vestsjælland. Det sker, når årets Caramba Rally afvikles den 19. og 20. august med base i Slagelse. Løbet tæller som den fjerde af i alt seks afdelinger af Mekonomen Rally Championship, men da løbet også er tællende til den dansk/svenske Rally Cup Öresund, vil der også komme en række udenlandske deltagere til løbet.

             Caramba Rally strækker sig over en samlet længde på godt 300 kilometer, og heraf vil de 120 kilometer udgøres af i alt 12 hastighedsprøver, der lørdag vil være er afspærret for den øvrige trafik. Det er her, at der bliver kørt stærkt, for det er på de 12 hastighedsprøver rundt om Slagelse, at kørerne skal kæmpe om at bruge mindst mulig tid.

             Caramba Rally bliver officielt skudt i gang fredag den 19. august om eftermiddagen – og det endda midt i centrum af Slagelse. På Nytorv vil der i tidsrummet fra klokken 15 til 18 blive gennemført teknisk kontrol af alle de deltagende biler, og her vil byens borgere få mulighed for at tage rallybilerne i nærmere øjesyn, alt imens der også vil være interviews af mange af deltagerne i løbet.

             Fredag aften varmes der så op med et stort rallyshow på Antvorskov Kaserne. I to timer fra klokken 18 til 20 vil deltagerne teste materialet af på den hastighedsprøve, der skal bruges under selve løbet. Her er der også adgang for publikum, ligesom der vil være live-speak under rallyshowet.

             Stop 39 kommer om lørdagen til at fungere som rallycentrum for Caramba Rally. Her vil den første deltager blive sendt af sted lørdag klokken 8, men flere gange i løbet af dagen vil deltagerne vende tilbage til trafikcenteret for at få serviceret deres biler. Om formiddagen vil der blive kørt seks hastighedsprøver nord for Slagelse, mens rallyet om eftermiddagen er henlagt til området syd for Slagelse. Her vil der to gange blive kørt en publikumsvenlig hastighedsprøve på Antvorskov Kaserne, hvor der igen vil være live-speak. Vinderen kommer i mål ved Stop 39 ved 16-tiden.



19. Maj 2011

 

Peugeot Sport Dealer Team DK vil til tops i Tegee-Dan Rally i Juelsminde

 

Der er en klar målsætning for alle mandskaberne i Peugeot Sport Dealer Team DK, når næste afdeling af Danish Rally Championship køres i bededagene ved Juelsminde. Alle skal klare sig bedre end ved DM-premieren for halvanden måned siden, og det betyder i realiteten, at et af mandskaberne skal helt til tops.

 

”Jeg har nul point fra sidste gang, så jeg skal have maksimumpoint denne her gang,” slår Ib Kragh fast. Og han er på hjemmebane i Tegee-Dan Rally. ”Det er nok det, der bliver sværest. Mange kender mig og vil komme forbi og kikke, og så hviler der et pres på én, fordi de gerne vil have, at man kommer til at stå øverst til sidst. Det vil jeg nu også altid selv, når jeg kører…”

 

Det med hjemmebane skal virkelig tages meget bogstaveligt. To gange i løbet af lørdagen skal der køres en hastighedsprøve i centrum af Juelsminde, og den går lige forbi Ib Kraghs privatbolig og værksted.

 

”Det bliver nok svært med den by-prøve, fordi jeg kender stedet i forvejen, selv om jeg aldrig har prøvet at køre den så stærkt,” siger han. ”Heldigvis har vi fredag aften mulighed for at køre fuldfartstest på prøven, og det er vi ellers ikke vant til.”

 

Hvis ikke forventningerne fra de mange bysbørn vil lægge pres på Ib Kragh, så vil en af hans teamkammerater gøre det.

 

”Jeg tror godt, at Ib kan vinde, men han får ikke noget foræret. Det bliver i hvert fald ikke uden kamp, hvis det sker,” siger Christian Jensen fra Ans. Han var den kører fra Peugeot Sport Dealer Team DK, der klarede sig bedst ved DM-premieren, hvor han dog blev slået af mærkefællen Brian Madsen.

 

”Ib og Brian bliver mine to værste konkurrenter, så det gælder bare om at være klar fra start,” siger 2009-Danmarksmesteren. ”Sidste år havde vi hurtigste tid på prøve 1 ved alle årets DM-løb. Det havde vi ikke ved det første løb i år, og det skal vi have ændret på. Tempoet virker til at være skruet op i år, så vi har ikke råd til at lægge dårligt ud, hvis vi vil vinde.”

 

Den tredje Peugeot 207 Super 2000 i Peugeot Sport Dealer Team DK køres af Esben Hegelund fra Hadsten, og han har denne gang Freddy Pedersen fra Bjerringbro med i observatørstolen.

 

”Jeg har fået en enestående chance for at få noget af dansk rallysports guld med i andenkørersædet, og der skal man være et skarn for at sige nej,” siger Esben Hegelund.

 

”Freddy har hele tiden været supervisor for mig, og nu prøver vi et løb sammen, så jeg kan lære noget mere. Han kender jo bilen fra sidste år, og dette her vil være med til at give mig en god mulighed for at få det bedste resultat. Jeg har noget af det bedste materiel og så den bedste observatør ved siden af. Så må resten være op til mig.”

 

Mens teamets tre Super 2000-biler alle har været i konkurrence siden DM-premieren i slutningen af marts, har Kjeld Seidler fra Holmegaard ikke været i aktion med sin Peugeot 307 CC. Tiden er gået med en total genopbygning af motoren.

 

”Vi håber, at vi kan starte i samme akter som vi sluttede med, for vi nåede at køre hurtigst i klassen på de første prøver i Tyskland,” siger Kjeld Seidler. ”Hvis det hele fungerer, så skulle vi gerne kunne blande os oppe i toppen af klassen. Og jeg vil da også gerne komme i top 10 generelt.”



29. April 2011
Næste gang teamet skal i kamp bliver til DM 2 i Juelsminde d. 20-21. maj



19. april 2011
Vi kommer desværre ikke til start i Kongensbro i Påsken
Til DM 1 gik det som bekendt galt med vores motor, Alternative Engineering i Slangerup er igang med at lave en ny til os, men den når vi desværre iokke at få inden Langfredag.
Vi har valgt at tilmelde os til Lille Mats rallysprint i Hässleholm i Sverige som en test inden DM2, her får vi følgeskab af Jens-Ole som til dagens arrangement skal køre Dealer teamets 207 S2000.

31. marts 2011
Hurtigst i klassen
DM 1 startede rigtigt fint, vi havde hjemmefra lagt en meget realistisk plan, fredag ville vi køre på det sikre uden at risikere noget, prøve 1 gik fuldstændigt som planlagt, dog var vi noget overrasket over at vi var hurtigst i klassen, prøve 2 startede også rigtigt fint, Allan leverede nogle rigtig fine noter, men ca. 10 km inden på prøven satte et motorhavari en stopper for videre deltagelse, rigtigt ærgerligt men der var ikke andet at gøre end at trække sig.
Næste gang teamet skal i kamp bliver til DM 2 i Horsens


21. marts 2011
Så er vi klar til kamp
Så er 307'eren, samlet testkørt og klar til kamp, vi glæder os meget til at komme ud og få rystet "vinterstøvet af"
Se mere på www.rallydm.dk
Vi ses
/ Kjeld


3. marts 2011
 
Der bliver arbejdet hårdt i garagen i Fensmark
Vi har gennem vinteren renoveret vores 307CC som vi i år skal deltage i DRC med, alt er blevet gennemgået og renoveret for at sikre at vi kan få nogle god resultater i hus, første gang teamet skal i kamp bliver til Wikinger Rallye i Tyskland d.25 marts. se mere på www.rallydm.dk
Vi satser hårdt på at komme tilbage i toppen af den danske rally elite, men er godt klar over at det ikke er nogen nem opgave, jeg er sikker på at 307'eren efter vinterens opdateringer og teamets erfaringer kan gøre sig i blandt de hurtigste. Siger Kjeld Seidler


                                                                                                
31 oktober 2010

 

Det blev kun til to heat for Seidler

Søndag deltog teamet i Yokohama Mesterskabets finale i Nyborg, 66 teams var tilmeldt.

Peugeot teamet i 308’eren med Kjeld Seidler bag rattet lagde hårdt ud og lå efter første heat som nr. 3 generelt og 2’er i klassen, teamet havde valgt de helt rigtige Yokohama dæk som passede perfekt til den våde asfalt.

2. heat startede også fint, men allerede på første omgang forsvandt 2. gear, vi kørte heatet færdigt i 5 hurtigste tid, desværre var skaden på gearkassen så stor at vi ikke mente det var fornuftigt at fortsætte og risikere endnu større skader, så vi måtte desværre kaste håndklædet.

Ærgeligt at slutte året med at udgå, men når vi ser tilbage på året har vi vist at vi kan være med i toppen. Nu venter en vinterpause hvor vi vil prøve at få det til at lykkedes med at komme ud og kæmpe om mesterskabet i rally i 2011. Udtaler Kjeld Seidler.



27.oktober 2010

Seidler klar til Yokohama finalen

På søndag køres finalen i Yokohama Mesterskabet i Nyborg, 66 teams er tilmeldt årets sidste Yokohama arrangement.

Peugeot teamet i 308’eren har hele året deltaget i mesterskabet øst for Storebælt og slutter som nr. 5. Nu er det så tid til at dyste med de teams som har kæmpet om medaljerne vest for Storebælt, vi satser på en placering i top 10 generelt og går naturligvis efter en podieplads i vores klasse. Udtaler Kjeld Seidler.

 

Den nykårede rallycross mester 2010 sidder i codriversædet

Mikkel Jespersen som netop har vundet det Danske mesterskab i rallycross skal denne gang agere codriver, Mikkel Jespersen har i år kørt sig til mesteskabet i klassen
0 til 1600 ccm i en fin Peugeot 106. I forbindelse med at jeg ønskede Mikkel tillykke med mesterskabet tilbød jeg ham en tur i codriversædet i vores 308, Mikkel sagde ja og glæder sig til udfordringen.

 

Kørevejledning og tidsplan

Adressen er Romsøvej, 5800 Nyborg

Starten på første heat er kl. 10:00



25. september 2010
4. afdeling af Yokohama Mesterskab øst. køres søndag d. 26. september 2010 i Nykøbing F, forventet start ca. kl. 10:00
Adressen er Randersvej i Nykøbing F




22. august 2010

 

Yokohama Mesterskab 3. afd. Tåstrup

Resultatmæssigt blev forventningerne indfriet men…..
Søndag deltog Dealer Teamet i Yokohama Mesterskabets 3. afdeling i Tåstrup. Vores plan om at slutte i top 10 generelt og 5 i klasse, så ikke ud til at blive noget problem, snarer tvært imod, efter 3. heat lå vi placeret som nr. 2 i klassen og 5 generelt, faktisk gik det rigtigt godt.

4 og sidste heat blev lidt af en udfordring

Lige inden vi skulle starte på 4 og sidste heat, begyndte det at regnen meget kraftigt, servicefolkene nåede lige akurat at få monteret regnhjulene og vi var klar til kamp. kort efter start fejlberegner jeg en nedbremsning og vi ryger helt ud i rabatten og snitter et skilt, der var ikke den store dramatik men desværre går bilen i stå og jeg kan ikke få gang i den med det samme, vi kommmer i gang igen, jeg vurdere at vi sætter omkring 30 sekunder til.

30 sekunder er en ”hel formiddag” i Rally, og vi må desværre affinde os med en 11. plads generelt og en 5. plads i klassen. Ærgerligt når det nu gik så godt. Endnu engang kørte 308’eren helt uden nogen form for problemer. Udtaler Kjeld Seidler

Se også onboard fra 308'eren her:
http://www.youtube.com/watch?v=YF33sSSj9z8

Resultat:

 

1

Tim Svanholt

VW Golf

27:02.476

2

Henning Søgaard

Ford

27:05.299

3

Kenneth Kolbe

Peugeot

27:24.368

4

Rasmus Sørensen

Opel

27:27.403

5

Robert Rydendahl

Opel

27:36.499

6

Esben Hedelund

BMW

27:36.673

7

Palle Nielsen

Ford

27:47.057

8

Claus Lanther

Reanult

28:05.491

9

Henning Fabricius

Mitsubishi

28:08.159

10

Tonny Hansen

VW Golf

28:10.789

11

Kjeld Seidler

Peugeot

28:12.337




2010-08-19

 

Seidler klar til Yokohama Mesterskab på søndag

Søndag går det løs igen i Tåstrup ved Ikea.
Yokohama Mesterskabets 3. afdeling afvikles i området ved Ikea i Tåstrup.

Der er utrolig stor opbakning til dette arrangement, hele 78 hold har meldt sin ankomst til arrangementet på søndag.

Hvem der går hen og vinder er svært at forudsige, vi satser på en placering blandt de første 10 generelt og top 5 i klassen i vores Peugeot 308 Rallye. Første start er ca. kl. 10:00 Udtaler Kjeld Seidler


11/8-2010

 

Udfordrende aften i Fårvang

Det blev lige som forventet svært for os at levere en reel topplacering til Rallyshowet i Fårvang, vi kæmpede en kamp hele aftnen for st sikre at vi kom med i finalen, det lykkedes og vi slutter finaleheatet på en 16. plads generelt.

Helt ærligt så var jeg på dagen lidt overrasket og skuffet over at vi ikke var med lidt højere på listen, men vi må også se kendsgerningeren i øjenene og konstatere, at med de relativt få konkurrence-kilometer vi har kørt i år, så er resultatet 'ikke så ringe endda'.
Men vi fik konstateret at konkurrencen i det Danske rallyfelt er knivskarp og ubønhjertlig.
 

 

Ros til arrangøren

Endnu engang lykkedes det for løbsledelsen at lave et fantastisk arrangement med spænding lige til det sidste, der er ingen tvivl om at netop dette rallyshow er blandt publikums absolutte favoritter, mellem 10 og 12.000 tilskuere var på sidelinjen. Udtaler Kjeld Seidler.

Yokohama Mesterskab 3. afd. Næste weekend
Allerede næste weekend skal teamet med Deres Peugeot 308 Rallye i gang igen, denne gang er det til 3. afdelingen af Yokohama Mesterskabet, løbet køres søndag d. 22. august i Tåstrup ved København.

  
Reslultat Fårvang Rallyshow.

1                    Brian Madsen                  Peugeot

2                    Christian K. Jensen        Peugeot

3                    Ib Kragh                            Fiat

4                    Benny Pedersen             Peugeot

5                    Johnny Pedersen           BMW



11/8-2010

 

Hård klasse

Fårvang rallysprint på fredag
Rallysprintet i Fårvang er uden tvivl det rallyshow arrangement hvor der er størst garanti for at stort set hele den Danske rallyelite stiller til start, dette betyder for tilskuerne garanti for action.

Vi er tilmeldt i klasse 3 og der er ikke mindre end 19 konkurrenter i netop denne klasse, vi satser på at slutte i top 5 i vores klasse og en top 10 placering i det generelle klassement mener vi ikke er helt urealistisk.

Let bliver det ikke, men vi er klar til at tage udfordringen op. Udtaler Kjeld Seidler

 

Tidsplan

Se mere på www.rallyshow.dk




25/7-2010

Godkendt resultat for Seidler i Gammelrand
Se dette link
http://www.tmrallytours.dk/Medie/Video/2010/100728.html med video fra http://www.tmrallytours.dk/ fra arrangementet

Alt ved det gamle
Det gik stort set som forventet/frygtet, endnu engang i år ”tog” Olievejen et par biler,
i første heat når vi kun en halv omgang rundt på prøven, hvor der midt på Olievejen bliver flaget med rødt flag, hvilket betyder at prøven er stoppet, ca. 100 meter foran os er en af vores konkurrenter, Kenneth Petersen i sin BMW kørt af og bilen ligger på taget, det ser meget voldsomt ud, men heldigvis er der kun sket materiel skade.

 

Publikumsvenligt motorløb

Tilskueren fik hvad de kom efter, der var indtil sidste heat spænding om hvem der løb med sejren, vores forventning om at slutte i top 10 blev indfriet og vi slutter på en 8. plads generelt og som nr. 2 i vores klasse, hvilket vi er fuldt tilfredse med (selvom vi godt ville have tævet Svenskeren i Proton’en J), vores Peugeot 308 har vist sig at være konkurrencedygtigt. Udtaler Kjeld Seidler

  

Næste udfordring for teamet bliver Tvilum-Scanbirk Rallyshow fredag d. 13.08.10

Se mere på www.rallyshow.dk

 

 

Resultat
1 Johnny Pedersen DK     BMW M3                          
2 Joachim Grahn S            Mitsubishi Evo IX           
3 Anders Rygaard DK        Subaru Impreza               

4 Kenneth Madsen DK      Suzuki Swift

5 Mats Andersson S           Proton Satria

6 Kenneth Kolbe DK          Peugeot 205 Maxi 2        

7 Dennis Pleidrup DK       Mitsubishi Evo 6              

8 Kjeld Seidler DK             Peugeot 308 Rallye      

9 T. "Krull" Andersson S   Opel Ascona                    

10 Claus Vinter DK              Mitsubishi Lancer           

 

 


22/7-2010

 

Seidler klar til NCC Rallysprint i Kalundborg

Lørdag d. 24. juli stiller Peugeot Dealer Teamet op til kamp i deres 308 Rallye.

"Det er en meget speciel prøve, og det handler om at have det ”kolde overblik”.
Hvis man i rallykredse siger rallysprint i Gammelrand så tænker de fleste på den frygtede ”olievej” og det er da heller ikke uden grund, det er et af de steder på prøven hvor man virkelig kan hente sekunder, hvis man rammer linjen og ”tør” holde på, ind over knækket. Ca. midt på den meget ujævne olievej er der et venstresving som man skal ramme helt rigtigt.

En anden ting der er meget specielt ved netop dette rallysprint er at alle af en eller anden grund gi’r den en ekstra skalle her. Selvom der typisk stille mange topteams op fra DM serien så har man gang på gang set teams kæmpe om topplaceringerne som man ikke lige regner med.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har deltaget i dette rallysprint, men det hører helt sikkert blandt favoritsprintene for mig. Udtaler Kjeld Seidler.

 

Publikumsvenligt motorløb

Kalundborg og omegns motorklub (KOMO) har gjort meget for at det skal blive en stor oplevelse for tilskuerne, der er rigtig god mulighed for at se bilerne i action, og i pauserne mellem heatene kan man gå til servicepladsen og se alle de fine biler

66 teams har meldt deres ankomst og mon ikke vi skal se Kjeld Seidler fra Holmegaard og hans codriver Allan Røntved fra Haslev i top 5-10!   
 

Tidsplan for arrangementet:

10:30 Præsentation af deltagerne
11:00 1. Heat
12:30 Prøv Rally
13:00 2. Heat
14:45 3. Heat
16:30 4. Heat
17:30 Vinderne på skamlen
18:30 Resultatet offentliggøres
19:00 Præmieoverrækkelse

Klik her for at finde vej: http://maps.google.com/maps?ll=55.668801,11.347249&z=17&t=h&hl=da





6. juni 2010

 

Kontaktbesvær hos Seidler

 

En defekt tændingskontakt kostede 2. pladsen i klassen.

Efter stabil kørsel i første og andet heat hvor vi havde kæmpet os op på en flot 2 plads i klassen, gik det desværre galt med teknikken i 3 heat, en kontakt til at tilslutte tænding og benzinpumpe gik i stykker og vi måtte desværre indkassere en maxtid, i dette game betyder det at man stor set kommer til at ligge sidst i feltet.

Ærgerligt at en kontakt til 100 kroner kan få så store konsekvenser, men sådan er gamet.

Efter vi havde fået lavet kontakten, kørte bilen helt fejlfrit igen, men slutresultatet kan vi desværre ikke prale med. Udtaler Kjeld Seidler, som i øvrigt til dagens arrangement havde lånt Klaus Hammers codriver Marc Troels-Smith.

Vinder i Seidlers klasse blev en suverænt kørende Carsten Wulff i Peugeot 306 Maxi.

  

Resultatet generelt blev:

1 Steen Andersen           Mitsubishi Lancer EVO 7                     16:14.701

2 Carsten Wulff               Peugeot 306 Maxi 2                              16:23.059

3 Kenneth Madsen         Suzuki Swift 1600 MAXI I                    16:34.284

4 Anders Lysen               Suzuki Swift 1600 MAXI II 3                16:49.487

5 Esben Hedelund          BMW M3                                                 16:51.828

 

Se mere på:

www.seidler-motorsport.dk

 


 

1.6- 2010

 

Seidler klar til 2. afd. af Yokohama Mesterskabet

 

Søndag d. 6. juni kl. 10:00 går det løs i Avedøre.

Så er Peugeot teamet klar til kamp igen med 308’eren, denne gang går turen til 2. afdeling af Yokohama Mesterskabet i Avedøre.

 

Setup’et er testet og fundet ok

I forbindelse med Lille Mats Rallysprintet i Sverige foretog teamets mekanikere lidt småjusteringer, hvilket tydeligt kunne mærkes positivt på bilen, jeg føler virkelig at vi er tæt på målet med at få bilen til at køre som den skal nu, men vi er meget klogere på dette efter søndagens arrangement. Udtaler Kjeld Seidler.

 
73 teams har meldt deres ankomst til arrangementet på søndag, har du lyst til at komme og kigge på skal du køre efter adressen; Stamholmen i Hvidovre.


/Kjeld 





6. maj 2010

 

Stor dag for Dealerteamet til Lille Mats Rallysprint

Det blev en rigtig god dag for teamet, med perfekt vejr og en masse tilskuere.
 

De to 207 S2000 biler sluttede begge i top 3, Christian Jensen og Søren Tøndborg blev nr. 2 og Karl Åge Jensen og Jeanette Kvik blev nr. 3, vinder i klassen blev Stoffe Nilsson i Subaru Impreza.

 

308 teamet havde fået styr på undervognen og der var store fremskridt og et godkendt resultat også her.

Kjeld Seidler og Allan Røntved sluttede som nr. 6 og Jens-Ole Kristiansen og Klaus Seidler sluttede som nr. 12.


Dejligt at se besøg fra de Svenske forhandlere.

 

En del medarbejdere fra forskellige Svenske Peugeot forhandlere var på besøg og blev hilst velkomne af teamet, vi er sikre på at de også have en god dag, måske skal vi gentage dette arrangement til næste år.


Der var 150 teams til arrangementet, og det blev da også til lidt landskamp stemning, siden 2004 har Danmark og Sverige kæmpet om en vandrepokal;
Tidligere har sejren gået til respektive lande som følger:

Sverige:2005, 2007, 2008, 2009

Danmark 2004, 2006

 

I år gik den samlede sejr til Danmark. I forbindelse med præmieoverrækkelsen proklamere Tävlingsledare C G Wilke med et smil at de Svenske teams i 2011 ville tage pokalen tilbage til Sverige igen.




2. april 2010

308’eren bestod første test

Dem, som har prøvet at opbygge en rallybil helt fra bunden, ved at der er mange detaljer, som skal være på plads, - dette måtte teamet også erkende i torsdags i Frederikssund.

 

Nogen gange kan man være så uheldig, at man bare må grine af det!

På vej fra trailerparkeringen til serviceområdet blev vi påkørt af en servicevogn, ja, jeg er helt enig, det lyder ikke som den bedste start inden den første tur i vores nye fine rallybil. Jeg må indrømme, at jeg blev godt og grundigt gal, og jeg tror nok at jeg fik skældt den stakkels mand voldsomt ud, da han havde påkørt vores 308, da det var ikke lige var hvad vi havde brug  med en fin nylakeret bil JJeg fik en stor undskyldning, og vi fik ordnet det praktiske, bilen blev lappet sammen med lidt gaffatape og vi var klar til kamp.

 

Ingen forventninger om et topresultat endnu.

Inden dette første arrangement havde vi en helt klar taktik, vi skulle have bilen ”ind på kroppen”, og når vi havde styr på den skulle vi prøve at gasse lidt.

Vi kunne hurtigt konstatere at bagvognen var for stiv, og efter en kort snak med service-folkene blev der lavet lidt finjusteringer.

 I 2. heat kunne vi tydeligt mærke, at det var blevet meget bedre, hvilket vi også kunne se på tiden, vi kørte 6 sekunder hurtigere end første gang og 3. hurtigst i vores klasse.

Jeg mente, at vi skulle prøve at løsne bagvognen lidt mere og samtidigt stramme lidt op på forvognen, ….. det duede ikke, første gang vi skulle dreje i 3. heat snurrede vi rundt, og holdte lige pludselig med fronten mod kørsels retningen, vi fik vendt bilen og i forvirringen var jeg lidt for hård ved koblingen, hvilket betød, at vi resten af dagen måtte køre med en kobling der fedtede, hvilket også kunne ses på slutresultatet, vi skutter som nr. 7 i vores klasse.

 

Lidt små justeringer og vi er klar igen

Dagen var dog ikke helt spildt, vi er allerede nu blevet meget klogere på, hvad der skal forbedres på bilen inden næste udfordring, og vi kommer helt sikkert stærkt tilbage.

Det der nu ærgrede os mest var, at vi ikke kunne nå at få bilen klar til dagen efter, så Jens-Ole kunne deltage med bilen til Rally Grand Prix’et i Kongensbro.

 

Næste udfordring bliver Lille Mats Rallysprint i Hässleholm i Sverige

Næste gang teamet skal i kamp bliver d. 2. Maj 2010 i Hässleholm i Sverige, her skal Jens-Ole og jeg deles om bilen.

Se mere om dette på www.seidler-motorsport.dk

 



31. Marts. 2010

Præmiere for 308 Rallye

 

Yokohama Mesterskab 1 i Frederikssund og Rally Grand Prix i Kongensbro

 

Danmarkspræmiere for 308’eren

I morgen skal vores 308 i action for første gang, vi stiller til start i første afdeling af Yokohama mesterskabet i Frederikssund, det bliver spændende at prøve vores nye bil i forhold til konkurrenterne, udtaler Kjeld Seidler som skal debutere med bilen.

 

Teamchefen tester dagen efter

Allerede dagen drager teamet til Kongensbro her er det Jens-Ole’s tur til at afprøve 308’eren i konkurrence.

Kjeld’s team har opbygget bilen helt fra bunden, jeg må sige at resultatet er blevet rigtigt godt, vi kalder denne første test for Danmarkspræmiere, reelt er det den første 308 i verdenen som er opbygget til rally, det er vi naturligvis meget stolte af.

Kjeld tester bilen torsdag og jeg tester fredag i Kongensbro, man kan roligt sige; så er vi i gang! udtaler Jens-Ole.

   

Se mere på:

www.yokohamamesterskabet.dkog www.rallygp.dk



Se klip fra DM5 og DM6 på:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=449654&r=6




Se klip fra DM3 og DM4 Rally på:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/video.aspx?Id=445069


Se klip fra DM2 Tegee-Dan Rally på:
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=430007&r=1