Her kan du finde svar på dine spørgsmål om din hjemmeside, din konto, din gratis prøveperiode eller om betaling

1. Kan alle oprette et gratis prøve abonnement?
Ja - alle kan oprette et gratis prøveabonnement på 1 måneds varighed. Derefter skal du tage stilling til om du vil fortsætte og købe et abonnement.

2. Hvor meget koster et abonnement til 123hjemmeside?
Du kan vælge mellem flere 123hjemmeside-abonnementer:

1 måned: 79.00 kr

3 måneder: 228.00 kr
1 år: 639.00 kr

3. Hvor meget plads indeholder mit abonnement?
Et 123hjemmeside grund-abonnement indeholder i alt 40 sider og fotoalbums - samt plads til ialt 300 fotos som du kan fordele på alle dine sider og fotoalbums. Du har adgang til ALLE funktioner hos 123hjemmeside - også de mange kreative skabeloner, gæstebøger og fotofunktioner (såsom talebobler osv.).

4. Hvad hvis jeg vil have mere plads?
Du kan altid købe en ekstra pakke med 20 sider ekstra, 200 fotos ekstra samt 20 videominutter ekstra til din hjemmeside. Men for de fleste er grund-abonnementet nok - da man løbende kan slette og udskifte sider og fotos på sin hjemmeside. Hvis du vil købe ekstra plads til 20 sider, 200 fotos og 20 videominutter mere koster det kun 257.00 kr for 3 mdr incl. de ekstra sider, billeder og videosekunder, du bruger ekstra i kvartalet.

5. Jeg vil gerne forny mit abonnement!

Klik her og kom til butikken

6. Hvad sker der når mit gratis prøve-abonnement udløber?
Hvis du ikke har købt nogle ekstra ydelser i din prøveperiode, vil dit gratis prøveabonnement automatisk udløbe helt af sig selv, og du kan så tage stilling til, om du ønsker at fortsætte abonnementet. Såfremt du IKKE vil fortsætte, lukkes din hjemmeside blot, således at ingen længere kan se dine sider på nettet. Vi gemmer dog din hjemmeside i 3 måneder, efter abonnementet er udløbet, i tilfælde af at du ønsker at abejde videre på den.

Hvis du gerne vil fortsætte dit abonnement, kan du blot logge ind og købe den abonnenementsperiode, du ønsker.

7. Hvad sker der når mit betalte abonnement udløber?
Så sørger vi normalt for, helt automatisk, at din side bliver forlænget via 123betalingsservice, og du behøver ikke selv foretage dig noget. Ønsker du ikke dette, så har du naturligvis 14 dages returret, og du kan blot slette din side, og kontakte kundeservice.

Hvis det ikke kan lade sig gøre for os at forlænge din side automatisk, vil du få besked med en mail med instruktioner om, hvordan du selv kan betale for abonnementet.

8. Hvordan fornyer jeg mit abonnement?
Du logger ind med dit brugernavn og password som normalt. Under menu knappen "Dit abonnement" kan du til enhver tid klikke på "forny abonnement" - og da betale med Dankort, VISA, VISA Electron eller MasterCard. Du kan også blot bestille et girokort som vi sender til dig pr. post.

Hvis der står, at du er tilmeldt 123betalingsservice betyder dette blot, at dit abonnement automatisk bliver forlænget, og så behøver du ikke gøre noget selv.

9. Hvad sker der hvis jeg ikke vil forny mit betalte abonnement?
Såfremt du ikke ønsker forny dit betalte abonnement, kan du blot logge ind på din side og klikke på "Slet og nedlæg hjemmeside", og derefter vil al indhold på siden været slettet, og din side vil ikke forlænges yderligere.

Du kan også kontakte kundeservice og skrive, at du ikke fremover ønsker siden, hvorefter vi sletter din side og standser fremtidige forlængelser af dit abonnement.

Er du lige blevet trukket automatisk via 123betalingsservice, og du ikke ønsker abonnementet forlænget, kontakt da kundeservice.

10. Hvad sker der, når mit prøveabonnement med tilkøbt domænenavn udløber?
Hvis du har købt et domænenavn i din prøveperiode, vil dit abonnement automatisk forlænges via 123betalingsservice, når din gratis prøveperiode løber ud. Ønsker du ikke dette, kan du blot sende en email til kundeservice, som vil afmelde betalingsservicen. 

11. Hvad med hjemmeside-navn (domæne) og email?
Hos 123hjemmeside kan man nemt og enkelt få sit eget, personlige hjemmeside-navn (et domænenavn).

Din hjemmeside kan altså komme til at hedde www.ditegetnavn.dk i stedet for ditegetnavn.123hjemmeside.dk. Samtidig kan du oprette op til 5 personlige emailadresser med dit eget hjemmeside-navn.

Vær opmærksom på, at domænenavne kun kan købes via kreditkort, ikke med girokort.

12. Hvordan betaler man?
Du kan betale på 2 måder: Enten med et betalingskort (Dankort, VISA, MasterCard, EuroCard) direkte via nettet her på 123hjemmeside.dk! Eller bestille et girokort som vi sender dig pr. post og som du da skal indbetale på normal vis.

13. Jeg har betalt, men min hjemmeside vises ikke på nettet. Hvorfor?
Vi har muligvis endnu ikke registreret din indbetaling. Bemærk at hvis du har betalt med girokort tager det 3-6 hverdage før vi har registreret din indbetaling. Såfremt du HAR betalt for mere end 6 dage siden med enten dankort eller girokort og stadig har problemer - bør du kontakte os her via email adressen: kundeservice@123hjemmeside.dk.

Vi forsøger at besvare alle henvendelser inden for to arbejdsdage.

14. Kan man lukke og slette sin hjemmeside helt?
Ja. Du kan selv helt slette og lukke din hjemmeside til enhver tid. Du skal blot logge ind på din hjemmeside med dit brugernavn og password. Ude til højre ser du en gul boks, hvori der er en rød knap der hedder "Slet hjemmeside". Klik på knappen - så lukkes og slettes din hjemmeside med det samme.

15. Min hjemmeside vises ikke længere? Hvorfor?
Du har ikke fornyet dit abonnement, ELLER vi har endnu ikke registreret din indbetaling. Bemærk at hvis du har betalt med girokort tager det 3-6 hverdage før vi har registreret din indbetaling.
Såfremt du HAR fornyet dit abonnement - OG betalt for mere end 6 dage siden - bør du kontakte os her via email adressen: kundeservice@123hjemmeside.dk

N.B. Din hjemmeside kan også være blevet lukket fordi indholdet ikke lever op til kravene beskrevet i vores Brugsbetingelser.

16. Hvor lang tid før mit abonnement udløber skal jeg forny mit abonnement?
Du kan løbende når du er logget ind i din hjemmeside-bygger se, hvornår dit abonnement udløber. Du bør forny dit abonnement INDEN det nuværende udløber. Det nye abonnement vil da blot blive lagt til det gamle abonnement, når det gamle abonnement udløber.

17. Hvad sker der hvis jeg betaler for sent?
Din hjemmeside kan ikke længere ses på nettet når dit abonnement er udløbet. Men du kan stadig selv logge ind og se dine sider samt betale for at få din hjemmeside åbnet og vist igen. Vi gemmer nemlig dit indhold i 3 måneder fra dit abonnement udløber, således at du kan aktivere det hele igen, såfremt vi modtager en indbetaling fra dig indenfor de 3 måneder fra dit abonnement udløb. 

17. Jeg har ikke modtaget det girokort som jeg har bestilt!
Du har muligvis skrevet en forkert adresse ved din bestilling. Du kan få gensendt et girokort ved at logge ind - og under "dit abonnement" - kan du klikke på "gensend girokort". HUSK at tjekke om din adresse er korrekt. Hvis du har problemer med at modtage girokort fra os, bør du kontakte os her via email adressen: kundeservice@123hjemmeside.dk

18. Jeg har fået et gavekort. Hvor indløser jeg det?
Såfremt du vil bruge gavekortet til at oprette en helt ny hjemmeside, klikker du blot her og følger formularen.

19. Kan jeg forny et eksisterende abonnement med et gavekort?
Ja. Såfremt det fremgår af gavekortet du har modtaget - ellers ikke. Du logger ind på det eksisterende abonnement som du vil forny med dit brugernavn og password. Under "dit abonnement" kan du finde en knap der hedder "forny med gavekort". Her indtaster du det nummer eller ord som fremgår af gavekortet.

20. Hvad er betingelserne for brug, gratis prøve-abonnementer og køb hos 123hjemmeside.dk?
Klik her og læs vores brugsbetingelser
Hvis du har fået et gratis hjemmeside-abonnement, f.eks. i forbindelse med et abonnement på et magasin eller andet, gælder bestemmelserne om udløb, betalinger og betingelser herfor ikke for dig. Tjek i stedet betingelserne for dit abonnement på det sted, hvorfra du har dit gratis hjemmeside-abonnement.

Brugs-relaterede spørgsmål

1. Kan alle mulige tilfældige mennesker se min hjemmeside?
Både ja og nej: Der er IKKE password på dine hjemmesider, så alle du sender dit link/din hjemmesides adresse til, kan se dine sider. Til gengæld har vi IKKE automatisk tilmeldt dig nogle som helst søgemaskiner på nettet. Så det er altså primært dem der kender din hjemmesides adresse der vil finde dine sider. Men vær altid varsom med at lægge noget på nettet som andre absolut ikke må kunne finde ved f.eks. at "gætte" sig frem til din adresse eller lign.

2. Gemmer i mine billeder og fotos?
Ja - men i en anden og mindre version end de fotos som du selv har på din computer. Vi gør billederne "mindre" så de ikke tager så lang tid at downloade for de personer der besøger dine sider. Derfor bør du stadig altid have dine egne billeder gemt på din egen computer. Vi er ikke en slags "bank" for dine originale billeder. Man kan sige vi istedet er det sted hvor du VISER dine billeder.

3. Vises der reklamer på min hjemmeside?
Nej! Vi viser ikke reklamer eller pop-ups og lign. på din egen hjemmeside for andre. Der er dog en lille reklame for 123hjemmeside på din hjemmeside. Den lille reklame for os findes på hjemmesiden både hvis du er i den gratis prøve periode, og hvis du er betalende abonnent. 

4. Hvorfor koster det penge at fortsætte, når min gratis prøve periode er udløbet?
Vi har valgt IKKE at vise reklamer eller pop-ups og lign. for andre på din egen hjemmeside. Det er derfor det til gengæld koster et lille beløb i kvartalet at benytte. 

5. Jeg får ikke Jeres nyhedsbrev - hvorfor?
Tjek om din email adresse er korrekt. Det gør du ved at logge ind med dit brugernavn og password - og under "Dit abonnement" tjekke om dine informationer er korrekte.

6. Kan jeg lave mine egne nye skabeloner i systemet?
Nej - desværre ikke endnu. Du kan bruge alle de skabeloner som vi tilbyder. Muligvis vil vi med tiden kunne tilbyde en eller anden form for ekstra service, hvor du som abonnent kan få mulighed for at lave dine egne skabeloner.

7. Jeg har glemt mit brugernavn eller password. Hvad gør jeg?
Hvis du har glemt dit password, kan du få tilsendt dit password på email. Klik her for at få tilsendt dit password

8. Hvad bliver - eller er - min hjemmesides navn/link/adresse på nettet?
Når du opretter dig beder vi dig om at vælge et brugernavn og et password. Det brugernavn som du vælger bliver samtidig det som kommer til at være i din hjemmeside adresse.

F.eks.: Vælger du brugernavnet "Jens" - bliver din hjemmesides adresse Jens.123hjemmeside.dk

9. Får man rabat hvis man køber flere hjemmesider?
Nej. Vi tager et så lille beløb i kvartalet for vores abonnementer, at det desværre ikke er en rabat vi kan tilbyde.

10. Kan jeg skifte navnet på min hjemmeside?
Alle hjemmesider har navne på følgende form: "ditnavn".123hjemmeside.dk. Du kan godt skifte det navn som du har valgt før ".123hjemmeside.dk". Eksempel: Hedder du f.eks. lige nu Jens.123hjemmeside.dk kan du skifte navnet til f.eks. Peter.123hjemmeside.dk.

Du kan skifte navnet på din hjemmeside under knappen "Dit abonnement" når du er logget ind.

11. Jeg vil have min hjemmeside lukket og slettet så ingen længere kan se den!
Du kan selv helt slette og lukke din hjemmeside til enhver tid ved at logge ind - og gå til "dit abonnement". Her findes en "slet og luk min hjemmeside" knap.

12. Kan jeg ændre på mine billeder og fotos størrelse?
Nej. Dine fotos størrelse vises i den størrelse som den skabelon du har valgt automatisk har lavet.

13. Kan jeg fjerne og slette beskeder i min gæstebog?
Ja! Du vælger "Rediger" ud for den side, som indeholder din gæstebog. Der kan du se alle de indlæg, der er blevet skrevet og slette evt. uønskede indlæg.

14. Må man bruge hjemmesiderne kommercielt? F.eks. til et firma eller forening?
Ja. Det er helt tilladt! Men du må ikke videreforhandle hjemmesider - eller hjemmeside navne - på nogen som helst vis uden forudgående tilladelse fra 123hjemmeside.dk.

Fandt du ikke det svar som du søgte efter? Eller har du andre spørgsmål?

Send dit spørgsmål til vores kundeservice her på email-adressen: kundeservice@123hjemmeside.dk.

Vi forsøger at besvare alle spørgsmål indenfor 2 hverdage.