Campingturen til Jylland 2004
Overskrift 1

Lørdag d. 14. august.

Hej Alle!

Ja, nu har det jo efterhånden været sommer et stykke tid, den kom alligevel sommeren selvom det så lidt håbløst ud da vi havde ferie.

Men jeg lovede jo at skrive lidt om vores oplevelser på campingturen til Jylland, og det var jo midt i regntiden, nemlig i uge 28. Vi ankom til Vedsølejren (se link) søndag d. 04. juli hen under aften og blev godt modtaget af lejrchefen der viste os rundt, og så var det med at få slået vores fortelt til bilen op inden den næste byge kom, og det lykkedes da også. Vi havde valgt en plads ikke ret langt fra vaskerum og lejrkøkken, så det var ikke så meget vi brugte vores medbragte gas til madlavning, men mere til at lune os lidt ved.
Næste dag var det køre tur vejr, dvs. regnbyger, så vi kørte til Randers Regnskov hvor vi da i det mindste kunne gå i regnskoven uden at blive våde. Det var meget interessant, bare lidt for mange mennesker, vi var ikke de eneste der havde fået den gode ide, så der var lidt trængt, men en god oplevelse der kan anbefales. Tilbage til lejren sidst på eftermiddagen, og om aftenen fik vi overtalt lejrens rare altmulig par, Kaj og Rosa, til at tænde op i saunaen nede ved kanten af søen, så der sad vi og svedte tran i ca. 1 time, med hyggesnak, bl.a. med et ungt par fra Holland og med et par kolde afskyldninger under bruseren udenfor.
Tirsdag kørte vi til Mønsted Kalkgruber hvor det næsten lykkedes Gitte at blive væk, men vi fandt dog hinanden igen, og så gik turen videre til Thisted hvor vi besøgte gamle venner, nemlig Lise og Knud der har indrettet en gammel ejendom med beboelse og Bed and Break-fast, kig under link. Efter et godt måltid mad og nogle glas rødvin blev vi overtalt til at prøve deres nye værelse til næste dag, og vi var vist nemme at overtale. Det skal lige bemærkes at solen havde skinnet i flere timer den eftermiddag.
Efter et solidt morgenmåltid kørte vi videre nordpå langs vesterhavet og op til Skagen hvor vi kiggede os omkring på grenen og i den gamle by og vi var på cafe og fik kaffe og kringle.
Der var lang vej til Viborg, og kl. var ca. 1700, vi kørte tilbage langs vestkysten til Løkken hvor vi spiste en halv kylling med pommefritter og så over Ålborg til Vedsølejren syd for Viborg. Vi ankom kl. 2230 og fik et stort knus af Rosa der fortalte at de havde været lige ved at efterlyse os. Vi nåede lige at drikke en godnatbajer med de andre teltliggere ved samlingsbordet midt på pladsen og kl. 2300 skulle der være ro. Vejret den dag havde været nogenlunde med nogen sol og nogen blæst.
Torsdag var det gråt i gråt igen, det blev kun til hyggesnak i teltet, en sejltur på søen i robåd og et langt middagshvil. Til aften tog regnen rigtigt til og der kom ca. 25 mm den nat.
Fredag skulle vi hjemad, vi fik lov til at pakke forteltet ned i tørvejr, men vådt var det. Vi fik afregnet og sagt farvel og på gensyn til de andre, og så gik det hjemad over Vejle hvor vi spiste den medbragte madpakke i solskin, tænk engang, solen skinnede ligesom for at sige undskyld for at vi næsten ikke havde set den i de dage vi var på naturistcamping, lidt surt, men hygget os, det havde vi.

Gitte og Jørgen

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Det er lang tid siden i sidst har opdateret siden.....

...

Jeg vil da lige dele et par billeder med jer fra Houstrup.

...

Houstrup er et herligt sted, men desværre har jeg ikke været derude i år, vejret har bare ikke været til det.

Hej

Er selv naturist..er det muligt at leje jeres fine sommerhus en uges tid