Nogle af de øvrige Stationer

På denne side vises nogle af de stationer hvor der kun er et enkelt billede af stationen.

Stationer på siden: Asaa - Bindeballe - Bogense - Brenderup – 2 X Bryrup – Brædstrup - Brøns - Drantum - Dybvadbro - Dynt - Ejstrup - Espe – Flemming - Gamst - Gesten - Gjerrild - Glejbjerg - Grønbjerg – Gråsten Amtsbanegård - Hegnsvig – Hejls - Hejlsminde - Hornsyld - Hyllested – København L - Lyngs - Lysbro - Løgumkloster - Løkken - Lønstrup – Moselund - Nørre Kollund - Nørre Smedeby - Nørre Snede - Nørre Sundby - Rask Mølle - Resenbro - Sandvig - Sjørslev - Skibbild - Skovsgård - Spjald - Spodsbjerg – Stavtrup – Søvind - Thorsø - Thorup - True - Tvis - Uggelhuse – Vandel - Videbæk - Visby – Vonge - Ydby – Ørsø - Ørting - Østbirk – Øster Bording – Åle

 

Den tidligere Asaa station, sporet endte i en drejeskive foran stationen 6-5 2007. Asaa var endestation på den lille sidebane på FFJ, der udgik fra Ørsø. Den blev åbnet 11-11 1014, og medlagt 31-3 1968 sammen med (Aalborg) Nørresundby–Sæby strækningen på FFJ.

Den tidligere Bindeballe station 17-8 2001. Bindeballe station lå på Vejle – Vandel – Grindsted banen, der blev åbnet Vejle Vandel 10-9 1897 og Vandel – Grindsted 20-9 1912. Hele strækningen blev nedlagt 31-3 1957.

Den tidligere Bogense station fra perronsiden 13-6 2004. Bogense var endestation på Brenderup – Bogense strækningen på OBM, og Odense – Bogense strækningen på NFJ. NFJ blev åbnet der blev åbnet 1-7 1882 og OBM 5-12 1911. Begge strækninger blev nedlagt 31-3 1966.

Den tidligere Brenderup station fra perronsiden 13-6 2004. Brenderup var forgreningsstation på OBM, henholdsvis med Middelfart og Bogense, strækningen til Bogense gik fra Odense – Middelfart strækningen i Brenderup. OBM blev åbnet 5-12 1911 0o nedlagt 31-3 1966.

Den tidligere Bryrup station fra smalsportiden 21-4 2014. Horsens Bryrup banen blev åbnet 23-4 1999 som smalsporet bane. Banen blev forlænget til Silkeborg 10-5 1929 som normalsporet. Banen blev nedlagt 31-3 1968. Del strækningen Bryrup – Vrads blev bevaret som veteranbane.

Den tidligere Bryrup station fra normalspor tiden 1-5 2004. Den normalsporede Horsens – Bryrup – Silkeborg bane blev åbnet 10-5 1929. Banen blev nedlagt 31-3 1968. Del strækningen Bryrup – Vrads blev bevaret som veteranbane.

Den tidligere Brædstrup station fra perronsiden 14-9 2013. Brædstrup station lå på Horsens – Bryrup - Silkeborg banen, der blev åbnet som smalsporet bane mellem Horsens og Bryrup 23-4 1899. den bliv i 1929 forlænget til Silkeborg som normalsporet bane.

Den nu nedrevne stationsbygning i Brøns fra perronsiden 14-7 2016. Brøns station ligger på Bramming – Ribe – Tønder banen der blev åbnet mellem Ribe og Tønder 15-11 1887. Det nuværende stoppested ligger lidt syd for den gamle stationsbygning, der blev nedrevet i januar 2017. Brøns var tysk område indtil genforeningen i 1920.

Drantum tidligere station 15-7 2007. Drantum station lå på Den Jyske Diagonalbane mellem Brande og Grindsted, den del af diagonalbanen blev åbnet 1-11 1917, den blev nedlagt 23-5 1971, deltrækningen Grindsted – Filskov blev opretholdt som godsbane til 1978.

Den tidligere Dybvadbro station fra perronsiden 8-12 2002. Dybvadbro station lå på Troldhedebanen, der gik Kolding – Grindsted – Troldhede, med en lille sidebane fra Gesten til Vejen. Banen blev åbnet 25-8 1917. Gesten – Vejen strækningen blev nedlagt 1-4 1951, og Kolding – Grindsted – Troldhede strækningen blev nedlagt 31-3 1968.

Den tidligere Dynt station 21-11 2004. Dynt station lå på Vester Sottrup – Skelde strækningen, der blev åbnet 5-8 1910 og nedlagt 30-6 1932. Dynt var tysk område indtil genforeningen i 1920.

Ejstrup tidligere station 9-7 2007. Ejstrup station lå/ligger på Fredericia – Lunderskov strækningen, der blev åbnet 1-11 1866. Stationen stammer fra banens åbning, den blev nedlagt i 1965.

Espe station fra perronsiden 15-8 2001. Espe lå på Nyborg – Ringe – Faaborg strækningen mellem Ringe og Faarborg. Strækningen blev åbnet mellem Ringe og Fåborg 1-4 1882 og Nyborg – Faaborg 1-9 1897, strækningen var privatbane til 1949. Den 26-5 1962 blev strækningen Nyborg ringe nedlagt, og Ringe – Faaborg blev godsbane. Omkring 2011-12 blev sporet fjernet mellem Ringe og Korinth.

Den tidligere Flemming station 12-8 2001. Flemming station lå Thyregod strækningen af Horsens Vestbaner. Banen blev åbnet som den smalsporede Horsens – Tørring bane 1-12 1891. Den blev forlænget til henholdsvis Thyregod og Ejstrupholm som normalsporet i 1929. Den blev godsbane 1-1 1958 og nedlagt 31-3 1962.

Gamst station 16-2 2003. Gamst var den eneste station på den lille sidebane til Troldhedebanen, der gig fra Gesten til Vejen. Den blev åbnet sammen med den øvrige Troldhedebane 25-8 1917 og nedlagt 1-4 1951.

Den tidligere Gesten station 16-2 2003. Gesten var forgreningsstation på Troldhedebanen, idet sidebanen med Vejen udgik fra Gesten. Troldhedebane gik Kolding – Grindsted – Troldhede, med en lille sidebane fra Gesten til Vejen. Banen blev åbnet 25-8 1917. Gesten – Vejen strækningen blev nedlagt 1-4 1951, og Kolding – Grindsted – Troldhede strækningen blev nedlagt 31-3 1968.

Den tidligere Gjerrild station 11-4 2017. Den lå på Ryomgård – Gjerrild – Grenå banen, som åbnede Ryomgård – Gjerrild 5-12 1911 og Gjerrild – Grenå 16-7 1914. Hele strækningen blev nedlagt 30-6 1956.

Den tidligere Glejbjerg station 31-5 2008. Glejbjerg station lå på den Jyske Diagonalbane mellem Grindsted og Bramming. Den del af Diagonalbanen blev åbnet 1-12 1916. Strækningen mellem Grindsted og Bramming blev godsbane 23-5 1971. fra 1-6 2012 ophørte alt trafik mellem Grindsted og Bramming.

Den tidligere Grønbjerg fra gadesiden 26-7 2008. Den lå Ringkøbing – Ørnhøj - Holstebro banen, der åbnede Ringkøbing - Nr. Omme 14-11 1911 og Nr. Omme – Holstebro 21-8 1925. Hele strækningen blev nedlagt 31-3 19561.

Den tidligere Amtsbanegård i Gråsten 5-5 2002

Den tidligere Hegnsvig station 31-5 2008. Hegnsvig station lå på Troldhedebanen, der gik Kolding – Grindsted – Troldhede, med en lille sidebane fra Gesten til Vejen. Banen blev åbnet 25-8 1917. Gesten – Vejen strækningen blev nedlagt 1-4 1951, og Kolding – Grindsted – Troldhede strækningen blev nedlagt 31-3 1968.

Den tidligere Hejls station 7-8 2005. Hejls station lå Hejlsminde strækningen af Kolding Sydbaner, der blev åbnet 29-11 1011. Den gik fra Kolding til henholdsvis Vamdrup og Hejlsminde. Begge strækninger blev nedlagt 30-9 1948.

Den tidligere Hejlsminde station 10-4 201. Hejlsminde station var endestation for den ene gren af Kolding Sydbaner, der blev åbnet 29-11 1011. Den gik fra Kolding til henholdsvis Vamdrup og Hejlsminde. Begge strækninger blev nedlagt 30-9 1948.

Den tidligere Hornsyld station 11-8 2012. Hornsyld station lå på Horsens - Juelsminde banen, der blev åbnet 26-5 1884, og medlagt 29-9 19957.

Den tidligere Hyllested station 5-7 2019. Den lå på Ebeltoft – Trustrup banen, som åbnede 26-3 1901 og blev nedlagt 31-3 1968.

København Lygten tidligere station fra gadesiden 16-4 2013. Den var station for Slangerupbanen. Der blev åbnet 20-4 1906, den blev overtaget af DSB 1-4 1948 og i 1954 forkortet til Farum. Da strækningen i 1977 blev S bane blev Lygten station nedlagt og banen ført ind på Svanemøllen station.

Lyngs station fra gadesiden 27-7 2011 Lyngs station ligger på Thybanen, der blev åbnet20-4 1882.

Den tidligere Lysbro station 19-5 2012. Lysbro station lå på Silkeborg – Kjellerup – Rødkærsbro banen mellem Silkeborg og Kjellerup, den blev åbnet mellem Kjellerup og Rødkærsbro 23-7 1912 og forlænget til Silkeborg 12-8 1924. Hele strækningen blev nedlagt 31-3 1968.

Den tidligere Løgumkloster station 21-3 2004. Løgumkloster station lå på Rødekro – Bredebro strækningen. Strækningen blev åbnet mellem Løgumkloster og Bredebro 21-9 1888 og mellem Rødekro og Løgumkloster3-10 1927. Hele strækningen blev nedlagt 15-6 1936. Løgumkloster var tysk område til genforeningen i 1920.

Den tidligere Løkken station 2-9 2007, Stationen lå på Hjørring – Lykken - Aabybro banen, der blev åbnet 5-7 1913 og nedlagt 28-9 1963

Den tidligere Lønstrup station 2-9 2007. Stationen lå på Hjørring – Lykken - Aabybro banen, der blev åbnet 5-7 1913 og nedlagt 28-9 1963

Arriva Lint tog mod Silkeborg ved den tidligere Moselund station 16-3 2013. Moselund station lå/ligger på den Jyske Midtbane mellem Silkeborg og Herning. Strækningen blev åbnet 28-8 1877. Den var privatbane til 20-10 1879. Moselund station blev lukket 1979.

Den tidligere Nørre Kollund station 18-8 2018. Nørre Kollund station lå/ligger på Vejle – Herning banen der blec åvnet Vejle-Give 2-8 1994, den var privatbane til 1-4 1912. Den blev forlænget til Herning 1-1 1914. Nørre Kollund station blev lukket i 1971.

Den tidligere Nørre Smedeby station 21-11 2004. Nørre Smedeby station lå på Padborg – Tørsbøl banen der blev åbnet 15-6 1901, strækningen blev nedlagt i 1932, der var dog godsbane mellem Padborg og Nørre Smedeby til 1943. Nørre Smedeby var tysk område til genforeningen i 1920.

Den tidligere Nørre Snede station 26-4 2002. Nørre Snede station lå på Rask Mølle – Ejstrupholm strækningen på Horsens Vestbaner, der blev åbnet som den smalsporede Horsens – Tørring Bane 1-12 1891. Den blev 16-5 1929 forlænget til henholdsvis Thyregod og Ejstrupholm, hvor Rask Mølle var forgreningsstation. Horsens Vesbaner blev godsbane 1-1 1958, og hel nedlagt 31-3 1962.

Den tidligere Nørresundby station fra perronsiden 27-4 2017. Stationen hedder nu Lindholm og ligger nu lidt nord for den gamle stationsbygning.

Den tidligere Rask Mølle station 19-8 2012. Rask Mølle var forgreningsstation på Horsens Vesbaner. Strækningen blev åbnet som den smalsporede Horsens – Tørring Bane 1-12 1891. Den blev 16-5 1929 forlænget til henholdsvis Thyregod og Ejstrupholm, hvor Rask Mølle var forgreningsstation. Horsens Vesbaner blev godsbane 1-1 1958, og hel nedlagt 31-3 1962.

Den tidligere Resenbro station 31-3 2002. Resenbro station lå på den Jyske Diagonalbane mellem Langå (Laurbjerg) og Silkeborg, den del af Diagonalbanen blev åbnet 2-11 1908, strækningen blev nedlagt 23-5 1971.

Den tidligere Sandvig station i 1989. Sandvig station lå på Rønne - Allinge Sandvig banen, der var en del af de Bornholmske Jernbaner, Rønne - Allinge Sandvig strækningen blev åbnet 6-5 19113 og nedlagt 14-9 1953. Foto K. Knudsen

Den tidligere Sjørslev station 10-9 2006. Sjørslev station lå på Silkeborg – Kjellerup – Rødkærsbro banen mellem Kjellerup og Rødkærsbro, den blev åbnet mellem Kjellerup og Rødkærsbro 23-7 1912 og forlænget til Silkeborg 12-8 1924. Hele strækningen blev nedlagt 31-3 1968.

Skibbild tidligere station 11-6 2006. Skibbild station lå/ligger på Herning - Holstebro banen der blev åbnet 11-10 1904. Stationen stammer fra banen åbning, stationen blev nedlagt i 1971.

Den tidligere Skovsgård station 7-7 2007. Skovsgård station lå på FFJ mellem (Aalborg) Nørresundby og Fjerritslevs, banen blev åbnet 19-3 1897, og nedlagt 31-3 1969.

Den tidligere Spjald station fra perronsiden 23-11 2003. Den lå Ringkøbing – Ørnhøj - Holstebro banen, der åbnede Ringkøbing - Nr. Omme 14-11 1911 og Nr. Omme – Holstebro 21-8 1925. Hele strækningen blev nedlagt 31-3 19561.

Sen tidligere Spodsbjerg station 21-8 2005. Spodsbjerg station var den ene endestation på Langelandsbanen, der blev åbnet 4-10 1911 og nedlagt 29-9 1962,

Den tidligere Stavtrup station 17-4 2004. Stavtrup station lå på Hammelbanen, der blev åbnet Århus - Hammel 25-4 1902. og Hammel – Thorsø 27-6 1912. Hammelbanen ble nedlagt 31-5 1956.

Den tidligere Søvind station 25-6 2006. Søvind station lå på Horsens – Odder banen, der blev åbnet 14-4 1904, banen blev nedlagt 31-3 1967.

Den tidligere Thorsø station 30-5 2003. Thorsø station lå på den Jyske Diagonalbane mellem Langå (Laurbjerg) og Silkeborg, den del af Diagonalbanen blev åbnet 2-11 1908, strækningen blev nedlagt 23-5 1971. Thorsø var også endestation for Hammelbanen, der blev åbnet Århus - Hammel 25-4 1902. og Hammel – Thorsø 27-6 1912. Hammelbanen ble nedlagt 31-5 1956.

Den tidligere Thorup station 7-7 2007. Thorup station lå på TFJ mellem Fjerritslevs og Thisted, banen blev åbnet 19-11 1904, og blev nedlagt 31-3 1069.

True station 10-8 2003. True station lå/ligger på Mariager banen. Den blev åbnet Mariager – Fårup – Viborg 1-7 1927. Den blev nedlagt 31-3 1966. Mariager – Fårup strækningen forsatte som gods og veteranbane.

Den tidligere Tvis station 19-8 2017. Tvis station lå/ligger på Herning-Holstebro strækningen, der blev åbnet 11-10 1904. Tvis station blev lukket i 1979.

Den tidligere Uggelhuse station fra gadesiden 3-3 2002. Uggelhuse station lå/ligger på Randers – Ryomgård banen, der blev åbnet 21-2 1876. Stationen stammer fra banens åbning. Strækningen mellem Randers og Ryomgård blev gods og veteranbane i1971. Sporet blev fjernet mellem Allingåbro og Ryomgård i 2005. Uggelhuse station er tegnet af N.P.C. Holsøe.

Den tidligere Vandel station 10-7 2002. Vandel station lå på Vejle – Vandel – Grindsted banen, der blev åbnet Vejle Vandel 10-9 1897 og Vandel – Grindsted 20-9 1912. Hele strækningen blev nedlagt 31-3 1957. Vandel var endestation i banens første år.

Den tidligere Videbæk station 12-6 2007. Videbækbanen blev åbnet 15-11 1020. Den blev godsbane 2-10 1955. Den er siden blevet skinnecykelbane, sporet er nu kappet ved Skjern of fjernet ved Videbæk station.

Den gamle station i Visby fra perronsiden 3-5 2014. Visby station ligger på Bramming – Ribe – Tønder banen der blev åbnet mellem Ribe og Tønder 15-11 1887. Det nuværende stoppested ligger lidt syd for den gamle stationsbygning, Visby var tysk område indtil genforeningen i 1920.

Den tidligere Vonge station 25-2 2018. Vonge station lå Thyregod strækningen af Horsens Vestbaner. Banen blev åbnet som den smalsporede Horsens – Tørring bane 1-12 1891. Den blev forlænget til henholdsvis Thyregod og Ejstrupholm som normalsporet i 1929. Den blev godsbane 1-1 1958 og nedlagt 31-3 1962.

Ydby station fra perronsiden 21-7 2002. Ydby station ligger på Thybanen, der blev åbnet20-4 1882

Den tidligere Ørsø station 6-5 2007- Ørsø station lå på FFJ mellem Aalborg) Nørresundbyog Sæby, fra Ørsø udgik den lille sidebane til Asaa. FFJ blev åbnet mellem Nørresundby og Frederikshavn 19-7 1889, og Ørsø-Asaa strækningen blev åbnet 11-11 1914, Sæby-Frederikshavn strækningen blev nedlagt 27-5 1962. De øvrige strækninger mellem Nørresundby-Sæby og Ørsø-Asaa blev nedlagt 31-3 1968.

Den tidligere Østbirk station fra gadesiden 2-8 2002. Østbirk station lå på Horsens – Bryrup - Silkeborg banen, der blev åbnet som smalsporet bane mellem Horsens og Bryrup 23-4 1899. den bliv i 1929 forlænget til Silkeborg som normalsporet bane.

Den tidligere Ørting station 13-7 2001. Ørting station lå på Horsens - Odder banen, der blev åbnet 14-4 1904, banen blev nedlagt 31-3 1967.

Den tidligere Øster Bording station 30-5 2003. Øster-Bording station lå på Silkeborg – Kjellerup – Rødkærsbro banen mellem Silkeborg og Kjellerup, den blev åbnet mellem Kjellerup og Rødkærsbro 23-7 1912 og forlænget til Silkeborg 12-8 1924. Hele strækningen blev nedlagt 31-3 1968.

Den tidligere Åle station fra perronsiden 2-5 2018. Åle station lå på Rask Mølle – Ejstrupholm strækningen på Horsens Vestbaner, der blev åbnet som den smalsporede Horsens – Tørring Bane 1-12 1891. Den blev 16-5 1929 forlænget til henholdsvis Thyregod og Ejstrupholm, hvor Rask Mølle var forgreningsstation. Horsens Vesbaner blev godsbane 1-1 1958, og hel nedlagt 31-3 1962.