Ellokomotiver

De første elektriske lokomotiv DSB anskaffede var EA. Det blev anskaffet i 1984-92, da DSB begyndte at elektrificer hovedstrækningerne. Det har 5445 hk.

I 1999 anskaffede DSB det hidtil kraftigste elektriske lokomotiv FG, det har 8800 hk. Det er beregnet til store godstog. Da Railion i 2001 overtog godstrafikken, overtog de alle EG lokomotiver.

EA 3001 (H C Ørsted) med Eurocity i spor 8 på København H 21-7 2005

EA 3002 (Niels Bohr) i spor 16 på Fredericia station 25-5 2001

EA 3007 (Kristine Meyer) med CityNightLine på København H 17-7 2012

EA 3010 (Søren Hjort) Afgår fra Høje Tåstrup mod København med Regionaltog bestående af Bn vogne 23-7 2009

EA 3011 (Thomas B Thrige) passer Kolding med godstog 4-9 2004

EA 3012 (A R Angelo) på Ringsted station 29-9 2004

EA 3013 (Wilhelm Hellesen) på Fredericia station 12-9 2009

EA 3014 (E C Krarup) på Padborg station 21-11 2004

EA 3015 (Nielsine Nielsen) på Padborg station 21-11 2004

EA 3016 (A W Hauch) på Padborg station 21-11 2004

EA 3017 (Emil Chr. Hansen) på Fredericia station 12-9 2009

EA 3020 (G F Ursin) ankommer fra syd til Kolding med CityNightLine 7-9 2013
EA 3020 med todækkertog mod Slagelse på Ringsted station 7-5 2018

Billedserie af EG 3106

EG 3107 med godstog mod syd passer Vojens station 13-3 2010