Pinolhuller-hvorfor?

En snak med Gunnar om hvorfor og hvad formålet er med pinolhullerne i krumtab emnet - her får du forklaringen af mester selv..

For den opmærksomme betragter - er der her tale om en "Cross Plane" konstruktion - hvilket betyder at alle plejstangssøler er forsat 90 grader i forhold til hinanden - og ikke som traditionelt hvor der er en forsætning på 180 grader imellem plejstangssølerne - hvorfor nu det..?

Bare fordi det ikke må blive for kedeligt - 
Udfordringer udvikler..

Se evt. hvorfor der er 11 pinolhuller i RR krumtappen under faneblad GS triks og tips - krumtap

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Bjarne Duus Jensen | Svar 18.12.2015 15.26

Hej Gunnar, Rigtig glædelig jul og ikke mindst: Tak for sidst (2011). Håber det går vel hos dig og du får lagt nogle timer i værkstedet
Mvh Bjarne & unomedical

gunnar 21.12.2015 11.36

Hej Bjarne.
Tak for din hilsen. Jeg har ikke været så meget iværkstedet for min kone er kommet på plejehjemså jeg har fået meget andet at lave.
Hilsen Gunnar.

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

05.10 | 20:34

Hej Gunnar.
Beundransvärda arbeten som Du har utfört.Jag har haft mycket nytta av Dina tips och att se på hur Du arbetar med maskinerna.
Hälsar Dan Andersson

...
06.09 | 18:37

Hej Gunnar. Jeg har undret mig over hvordan smøring af krumtaplejer osv fungerer i en stjernemotor. Håber du har et svar. MVH Svend Friborg

...
27.08 | 20:26

Hej Gunnar

Jeg kan ikke huske om du fik bygget et 45 mm lokomotiv, men havebanen heroppe i Aalborg bliver genopbygget. Så om kort tid er der atter spor at kør

...
27.08 | 10:21

Hej Harry.

Tak for de pæne ord.

Hilsen Gunnar.

...
Du kan lide denne side