Honda GB 500

Nyt medlem af familien..

Har fundet mig en motorcykelmodel jeg har haft øje på et stykke tid.

Honda GB 500 forener for mig det klassiske look, med lidt mere moderne teknik. Cyklen er brugt,har en del brugsspor, nå ja...hvad så, vi andre har da også en rynke eller to. Fordelen ved motorcyklen er så, at det kan jeg gøre noget ved Smiler

Og det gør jeg så - i havde vel heller ikke forventet andet  Vinker

Havde i forventet andet...?

Når man køber en brugt motorcykel, ved man ikke hvad man har købt - før man får den plukket fra hinanden. Nå - men det ser nu rimeligt ud - udover bulerne i tanken - og rigtige mange brugsspor efter at have været i brug i 25 år - startende i USA, derefter formodentlig Tyskland, efterfølgende importeret til Sønderjylland, for nu at være i mit værksted i Horsens - kan vel ikke gå upåagtet for sig - og det har det heller ikke...men så må der jo bare sættes lidt skik på den - og det bliver det så...

Min tank den har tre buler - tre buler har min tank......

Frit oversat fra en gammel sang.. men bulerne bliver nu banket ud igen - efterfølgende håndværksmæssigt tinnet op så det dur... sendt til maler og resultatet kan ses herunder...inden længe..

Så god som ny, efter en kraftig reparation så en lakering- efterfølgende er originale stafferinger monteret- og tilslut har det hele fået en gang klar lak.

Jeg har det lidt svært med Californien... nærmere bestemt deres miljøregler....som er boltet på min motorcykel. Vægt har altid været et mantra for mig - for jo mindre motorcykelen vejer  - jo mindre kraft skal der til at accelerere og efterfølge bremse ned.

Så derfor "good bye California".

De originale forrør er flotte, men dobbelte og forsynet med en klump af en mellem lyddæmper under motoren. Det bevirker at badevægten lander på  "heavy".. og det kan jeg ikke leve med.

Derfor indkøbes et sæt rustfrie enkeltrørs med direkte tilslutning til den bagerste lyddæmper. Nu fik jeg det udseende på min motorcykel jeg kan lide- den vægt og ikke mindst lyd- jeg syntes den passende bør have... MEN.....

...alle der har prøvet at ombygge ved, at man ikke bare lige kan ændre en konstruktion uden det giver udfordringer... en lang historie kort: Det afsluttende problem befandt sig i et slidt nålestyr/nål - så efter der er monteret et nyt sæt trækker den som den skal, fra tomgang til rødt felt på omdrejningstælleren -

om man er glad for sin motorcykel nu..??

Også i den grad CoolCool

Nu er der sagt hel farvel til Californien - kun bolthuller vidner om at der har været noget monteret.

Rustfri forrør med direkte forbindelse til bagerste lyddæmper..Cool

Så er jeg og min Honda GB 500 kørende....

NU kører den - som kun en Honda kan gøre det.. CoolCoolCool Var lige et smut forbi webmasteren til en snak og så var det vi kom i tanke om at vi helt havde glemt at tage billedet af det færdige resultat, så det får i så her. God sommer til alle...

 

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Gunnar | Svar 20.06.2014 22.43

Richard P se opdatering GB 500

Richard P | Svar 17.05.2014 17.36

Hvilken udstødning? Plads til at montere en lambdasonde på samleräret inden potten og få den målt? Det overvejer jeg på min med White Bros-forrør.

Hilsen Gunnar 21.05.2014 09.39

Vi mener fejlen er fundet, afventer reservedele og poster resultatet her på siden når vi har lavet praktisk forsøg.

Richard P | Svar 16.05.2014 19.51

Dejligt at se, du går så grundigt og seriøst til værks med at restaurere din GBs 'Tank-Dellen', Gunnar. Håber den lever op til dine forventninger i brug

gunnar 17.05.2014 10.46

hej Richard P.
Efter at have skiftet udstødning for at spare vægt har jeg lidt problemer med at finde den rette dyse.

Hilsen Gunnar.

Gunnar | Svar 07.01.2014 12.52

Hej Klavs.
Jeg har været vild med gb500 i mange år så da jeg efter hånden har brug for en selv starter så blev det nu.
Hilsen Gunnar

Klavs Lyngfeldt | Svar 05.01.2014 14.14

Herlig motorcykel. Sådan en har jeg også altid ønsket mig.

Gunnar | Svar 05.01.2014 11.22

Hej Henrik.
Godt nytår. Der bliver ikke lavet om til 650 cc 500 er nok i min alder( 77 ). Det er derfor jeg har brug for en selvstarter.
Gunnar.

Henrik Mortensen. | Svar 04.01.2014 22.47

Hej Gunner.
Godt nytår, og tillykke med din nye Mc---- kan jeg forvente, at den ender med
650 kubik !!! Har selv en XBR som jeg er medet glad for. Henrik.

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

05.10 | 20:34

Hej Gunnar.
Beundransvärda arbeten som Du har utfört.Jag har haft mycket nytta av Dina tips och att se på hur Du arbetar med maskinerna.
Hälsar Dan Andersson

...
06.09 | 18:37

Hej Gunnar. Jeg har undret mig over hvordan smøring af krumtaplejer osv fungerer i en stjernemotor. Håber du har et svar. MVH Svend Friborg

...
27.08 | 20:26

Hej Gunnar

Jeg kan ikke huske om du fik bygget et 45 mm lokomotiv, men havebanen heroppe i Aalborg bliver genopbygget. Så om kort tid er der atter spor at kør

...
27.08 | 10:21

Hej Harry.

Tak for de pæne ord.

Hilsen Gunnar.

...
Du kan lide denne side