Sådan laver jeg... en cylinderforing

Materialet jeg anvender er almindeligt trukket hydralik rør, som jeg finder godt til formålet. Samtidig er der mindre arbejde i et rør, for så slipper jeg for at dreje det ud af et massivt emne.

Nærbillede af foring hvor man ser at den er spændt op i "bløde klør".

Her er alle foringerne til RR'en..
Som du kan se er der en ring i toppen af foringen.Denne "ring" er på det her tidspunkt stadig en del af foringen, idet jeg anvender den som anlægsstop for den messingprop du ser sidde i den ene foring. Dens opgave er at afstive foringen, når jeg spænder den op i kløerne. Hvis du ikke gør det, klemmer du foringen, og så er den kassabel derefter.

Her ser du foringen, sammen med 2 alu tætningsringe der sidder i bunden imod krumtaphuset, med en "o" ring imellem, klar til montering. Foringen er boret 3/100 mm under færdig mål og hones til endelig mål efter montering i blokken.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

gunnar | Svar 28.01.2014 09.34

Hej Allan.

Du skal lave den af støbejern det er det bedste.

Hilsen Gunnar.

Allan korsgaard | Svar 27.01.2014 21.12

Hej gunnar. Jeg er meget imponeret af dit arbejde!

Hvad anbefaler du af materiale til foring på en 2 takt motorcykel. Cylinderen er af aluminium

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

05.10 | 20:34

Hej Gunnar.
Beundransvärda arbeten som Du har utfört.Jag har haft mycket nytta av Dina tips och att se på hur Du arbetar med maskinerna.
Hälsar Dan Andersson

...
06.09 | 18:37

Hej Gunnar. Jeg har undret mig over hvordan smøring af krumtaplejer osv fungerer i en stjernemotor. Håber du har et svar. MVH Svend Friborg

...
27.08 | 20:26

Hej Gunnar

Jeg kan ikke huske om du fik bygget et 45 mm lokomotiv, men havebanen heroppe i Aalborg bliver genopbygget. Så om kort tid er der atter spor at kør

...
27.08 | 10:21

Hej Harry.

Tak for de pæne ord.

Hilsen Gunnar.

...
Du kan lide denne side