3 cyl. 2T udvikling

Al udvikling foregår gennem gentagne fejl, og analyse!..citat Mr Honda fra Japan.
Mr.Sørensen fra Horsens har samme tilgang til udvikling
( bemærk at det er brugte dele der anvendes, hvilket har givet anledning til meget analyse arbejde.)

test 1:
Konstateret manglende kompression. Udskiftning af stempelringe på alle cylindre.

test 2:
Fejl på tændingssystem pickup opdaget og rettet.
fejl på vaccum åbning af nåleventil i karburator, men sugesiden virker fremragende. 3 gamle membramer udskiftes med nye.

test 3: 
Ny fejl på tændingsystem på cyl 2+3 opdaget og rettet.
Not knækket og udskiftet grundet ovenstående
Opstart, men ikke optimal drift
Ændring af tændingstidspunkt til højere tidspunkt
MOTOREN KØRER OG REAGERER PÅ GASSEN
Nu skal der laves kontrol af krumtab samlinger, og kontrol af alle bevægelige dele, efter denne første opstart. Tilbage er kun at konkluderer: FF....
Fremragende Fredag...bla. fordi vi fik den 3 cylindrede 2 takter vakt til live...hold da op hvor en 120cc 3 cyl 2T motor med propel kan rydde op i et værksted.... der er nu både ryddet op på filebænken, der er ingen drejespåner, ingen støv, og det meste af værktøjet ligger nu samlet i en STOR bunke i den ende ende af Gunnar's værksted.. vi var ved at flække af grin...Fremragende Fredag..

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Stein Åkredalen | Svar 22.01.2011 10.32

Fantastisk :)
Mvh Stein Å.

gunnar 22.01.2011 13.41

hej Stein
Det glæder mig at du kan lide det jeg har lavet. Tak for det.
Hilsen Gunnar.

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

21.12 | 15:38

kan du lave nogle til sco knallert 34mm stempel

...
13.12 | 06:43

Hej Steffen - se svar herunder

...
12.12 | 20:58

fedt du laver foringen af almindeligt stål. har ikke helt forstået hvorfor det skal være sg støbejern man normalt laver dem af. har du kørt langt med dem?

...
07.12 | 21:25

Finder den yderst interesant. Dejligt at se Marstal Motor stadig lever.
Jeg er selv den glade ejer af en Marstal 5 hk.

...
Du kan lide denne side