Fly motor med hængende cylindre

Flymotor som bla.sad i de danske KZ træningsfly

Volumen 6.120ccm
130 hk 2.550 omdr/min
produktions år 1935

Model i scala 1:3,5 hvilket er usædvanligt.
Model volumen: 140ccm
Model boring/slag: 33 mm/41mm
Model kompression:1:8,5
Model med dobbelt magnet tændingssystem
Model med dobbelt bensin pumper
Model produktions år 2009/2010/2011
Model propel: 26" x 16"

Indsugning og udstødnings side

Her er udstødninger ved at blive monteret, og ses under indsugningsmanifolden i aluminium. Indsugning og karburator kan ses over de sorte cylindre...idet krumtabhuset jo er øverst.

Bensinpumper

Bensinpumper trækkes af knasten til ventiler/stødstænger.

Dobbelt bensinpumper

1 pumpe er fremstillet ved at sølvlodde 10 stykker messing sammen, og de bolte der er anvendt til samling er 1,6 mm tykke.Skueglassene er er fremstillet af en stump plexiglas jeg havde haft liggende længe. Pumpe membranen er Ø25 mm

Hvor er motorolien..?

I 1935 var ordet miljø ikke opfundet. Ventildækslet, som er nederst, er forsynet med et rør der udmunder i fri luft.Når så der var formeget olie der var strømmet ned i dækslet, ja så løb det der var for meget bare ud igennem røret og ud i luften. Med den viden du nu har, vil du så stadig kigge op når du hører et veteran fly komme forbi..?

Magnet x 2

Hver topstykke er forsynet med 2 tændrør, og 2 seperate tændingssystemer, af magnet typen, med strømfordeler.
Messing armen du kan se for enden af det sorte dæksel,kobles sammen med gashåndtaget, således at der foregår en tændingsregulering i forbindelse med omdrejnings ændringer.

Topstykke

På denne model har jeg købt rå støbninger af topstykket, som derefter er bearbejdtet

topstykke næsten færdigt

Her ser du opspændingen

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Ivan | Svar 12.07.2017 18.27

Du bliver bare ved, hva'. Du blive ved med at imponere, du er altså lidt af en skrapsak. Tommel op

Arne Jensen ( George ) | Svar 09.02.2013 13.22

Flot arbejde, er selv værktøjsmager

gunnar 09.02.2013 16.59

hej Arne.
Værktøjsmagere er ikke de ringeste mennesker i verden.

Hilsen Gunnar.

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

13.12 | 06:43

Hej Steffen - se svar herunder

...
12.12 | 20:58

fedt du laver foringen af almindeligt stål. har ikke helt forstået hvorfor det skal være sg støbejern man normalt laver dem af. har du kørt langt med dem?

...
07.12 | 21:25

Finder den yderst interesant. Dejligt at se Marstal Motor stadig lever.
Jeg er selv den glade ejer af en Marstal 5 hk.

...
05.12 | 12:43

Hej Rene ring venligst 75646431

...
Du kan lide denne side