Under bygning skala 1:4

Forside motor

Bagside motor

Topstykke produktion starter her

Topstykker forsynes med køleribber

Nu skal det så laves mindst 18 gange....og det er erfaring der får mig til at lave et par stykker ekstra, for laver du en fejl længere fremme i processen....så slipper du for at starte helt forfra...med alle de maskinopstillinger dette ville medføre.

Man burde rydde lidt op på filebænken...18 cylindre og topstykker fylder trods alt lidt... nå..de er heldigvis ikke i original størrelse, og årsagen til at de står der er, at jeg har taget den 18 cylindrede på mit arbejdsprogram i den kommende tid.

Krumtap til 18 cylindre.. de 2 plejlstænger er faste og de 16 andre bevæger sig i forhold til disse... når de 2 faste roter rundt........øhh? Se venligst vidio klip "9cyl.krumtap i drift" andet sted på min side, så er det måske lidt nemmere at forstå.

17 stykker aluminium der venter på at blive til plejlstænger...

Igen er det erfaring der får mig til at lave en ekstra for der skal jo kun bruges 16,
de 2 faste er jo en del af "hovedkrumtappen".
(Plejstangen der ligger ovenpå er kun illustration, den er til en anden motor.)

Her ser du de indvendige dele i forbindelse med krumtap og krumtaphus. Senere kommer alle hjælpe agregaterne, bla.kompressor mm. Jeg sætter billeder på siden undervejs.
Kig forbi en gang imellem,hvis du har lyst til at følge bygningen af denne motor.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Claus Borup | Svar 02.05.2017 15.35

Det er dog fantastisk. dejligt at kigge på

Niels Th. CX club Danmark | Svar 05.01.2017 17.56

Har du fået Merlin Motoren til at køre?

gunnar 06.01.2017 09.39

hej Niels.
Nej jeg har ikke lavet noget på den L ysten er væk og værkstedet er faktisk lukket.
Hilsen Gunnar

Michael Arnkov | Svar 25.11.2016 00.05

Hej
Jeg: 59 år, bygget modeller i mere end de 50, værktøjsmager og konstruktør.
Dine modeller: Nydelige! - befinder sig i grænselandet mellem håndværk og kunst.

Gunnar 25.11.2016 09.29

Hej Michael.
Jeg er på den anden side af80 så der kommer ikke så meget fra mig mere.
Men det ha v0æret sjovt.
Hilsen Gunnar.

Rene' Frederiksen | Svar 02.04.2013 03.54

Gunnar Sørensen. Du er da fuldstændigt fantastisk vildt imponerende menesker med nogle fuldstændigt unikke evner.Jeg er lamslået !

gunnar 03.04.2013 10.40

Hej Rene.
Tak for det.Jeg prøver at gøre det så godt jeg kan.
Hilsen Gunnar

Flemming Vestrup | Svar 05.10.2012 14.17

Rigtig flot.Skal den køre på benzin, og skal den i luften? Vh Flemming

gunnar 05.10.2012 16.10

hej Fleming.
Den skal køre på benzin og den skal ikke i luften. Jeg er kun interesseret i processen med at lave den.
Hilsen Gunnar.

torben jensen | Svar 18.05.2012 00.48

hej gunnar det ser fantastisk ud hvornår ser vi fremskridt på denne motor eller er den gået istå fantastik arb du laver
mvh torben

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

05.10 | 20:34

Hej Gunnar.
Beundransvärda arbeten som Du har utfört.Jag har haft mycket nytta av Dina tips och att se på hur Du arbetar med maskinerna.
Hälsar Dan Andersson

...
06.09 | 18:37

Hej Gunnar. Jeg har undret mig over hvordan smøring af krumtaplejer osv fungerer i en stjernemotor. Håber du har et svar. MVH Svend Friborg

...
27.08 | 20:26

Hej Gunnar

Jeg kan ikke huske om du fik bygget et 45 mm lokomotiv, men havebanen heroppe i Aalborg bliver genopbygget. Så om kort tid er der atter spor at kør

...
27.08 | 10:21

Hej Harry.

Tak for de pæne ord.

Hilsen Gunnar.

...
Du kan lide denne side