Fiat 500 / Morris 1000 /Ford V8/Datsun 240Z

Hvis et projekt er værd at starte på, er det også værd at lave ordentligt, har været min filosofi. Så jeg må simpelthen helt ind til det grundlæggende og så arbejder jeg mig ud igen derfra...
Jeg er ikke god til kompromisser med min faglighed og da jeg nu er blevet 74 år har jeg også opgivet at ændre på den adfærd ...
God fornøjelse med siden..håber det kan inspirerer dig til selv at prøve kræfter med et projekt.

Fiat 500

Fiat 500

Skivebremser på forhjul, fra Fiat 127, baghjulsbremser fra Fiat 126, undervogn sænket med 50mm,

Fiat 500

Fiat 500

Trærat også egen produktion..

Motor klar til montering

Bemærk stort bundkar, sportsudstødning,

Fiat 500

Ups.. 5 gear..700cc og lidt andet sjovt...

Morris 1000 årg.1971 (sidst producerede år) Bilen havde jeg selv lavet lidt sjovere, bla. motor ( se næste billede) Side pipe udstødninger på beggesider, "gangstercap" 205 mm brede dæk på Brasil fælge, sænket undervogn 30mm, og andre finurligheder.
Året for ombygningen er omkring 1980. Der var ikke obligatorisk syn dengang. Mon ikke at bilinspektøren ville have fået sig en slem overraskelse, der ville blive afløst af at det var mig der bagefter ville have et forklaringsproblem...noget i stil med:
jo ser de Hr.bilinspektør,jeg ved altså ikke hvordan den dims de kalder kompressor, er kommet ind i det motorrum, det er mig altså godtnok en gåde...

Nyrenoveret Morris 1000 motor, nu på 1100 cc, og med 1300cc topstykke for at sænke kompressionen. Påmonteret en Schorrock kompressor som er special produceret til denne motortype. Forøger effekten på cirka 40%, men bensin forbruget stiger kun 15%. Samme smidige motor ved alle omdrejningsforhold. I kan nok forestille jer der ved lyskrydset var en del der fik sig en overraskelse..

Morris 1000 GS special

Motor: Cooper S 1300, gearkasse 5 gear fra Toyota, skivebremser, stærkt modificeret undervogn, panhard stræber,bagaksel forstærket, teleskobstøddæmper overalt.

Har altid syntes at træ er et pænt materiale

Derfor skulle den også have et "rigtigt" rat

Varebiler kan være pæne...

Austin Mini - året er 1997 så vidt jeg husker - Restaureret og ilagt en Cooper S motor 1300cc - dobbelt SU karburator - rimelig kvik sag...

Har vist en lille forkærlighed for lad biler ser det ud til..

Datsun Z 240 Fair Lady

Havde lyst til en sportsvogn, efter at have solgt "STORE FRI"
så det blev denne, som for mig havde nogle flotte linier.

Ford V8 De Luxe 1939

Købte den som foto i 1964..og gik i gang med restaurering.
Ilagt topventilet V8 med 150 HK (Std. var den med 85 hk)Skivebremser var ikke standard..!!

Her er den så efter cirka 6 mdr...

Faldt over en Lotus motor som jeg renoverede fra inderst til yderst..tænke tænke..hvad kan man mon bruge den til....

sådan en motor er smuk, uanset hvilken vinkel den ses fra, hvis du spør' mig..

Her ser du gearkassen er monteret på blokken..
mon den dog ikke kan passe i...

jo da...skulle lige lave lidt karosseri arbejde..

rigtigt gættet..det er min Morris 1000..pick up   som var rød..jeg har ikke noget færdigt billede af den.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Hans Uffe Andersen | Svar 31.01.2014 14.29

Det er dog fantastisk smukt arbejde hvor findes manden sådan en kreativitet

gunnar 31.01.2014 15.59

Hej Hans Uffe.

Jeg tror det er medfødt det har givet mig mange arbejds timer

Hilsen Gunnar

Jesper | Svar 10.04.2013 10.19

Hej Gunnar
Vil du kontakte mig på mail ang. Fiat 500. Tak.

John Olesen | Svar 23.12.2012 11.35

Hej Gunnar. Er meget interesseret i noget mere historie og info om 1939 Ford Vognen. Måske du har tid til en snak engang? Samler materiale til en evt. bog.

gunnar 24.12.2012 09.28

Hej John.
Du er velkommen til at ringe og få mere at vide om min Fordvogn eller komme forbi.
Hilsen Gunnar.

Ole Fredriksen | Svar 09.08.2012 19.01

Hej Gunnar hvad skal fiat 500 koste den er bare vild flot,lige som alt det andet du laver

Mads H. P | Svar 12.08.2011 19.12

Sådan en 240Z er da godt nok bare for lækker, må bare eje sådan en på et tidspunkt! :)

Mads H. P 15.08.2011 04.06

nej det er sku træls, jeg har nu heller ikke råd til sådan en endnu, men skal snart have hentet en baghjulstrukket japaner hjem fra england eller japan :)

gunnar 13.08.2011 09.44

Hej Mads.
En 240z er enrigtig fin bil men når man skal på folkepension er der ikke rådtil den slags.
Hilsen Gunnar.

thomas | Svar 10.08.2011 01.34

Imponerende - intet mindre . Jeg har en Mercedes 200 w 115 benzin. også kaldet -8, på sorte plader. Om mange år, så kører vi alle i el biler - tror jeg. thoma

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

07.12 | 21:25

Finder den yderst interesant. Dejligt at se Marstal Motor stadig lever.
Jeg er selv den glade ejer af en Marstal 5 hk.

...
05.12 | 12:43

Hej Rene ring venligst 75646431

...
04.12 | 21:36

hej Gunnar kunne jeg købe et sæt tegninger til den 9cyl motor ?
ville gerne lave en også vh rene

...
05.10 | 20:34

Hej Gunnar.
Beundransvärda arbeten som Du har utfört.Jag har haft mycket nytta av Dina tips och att se på hur Du arbetar med maskinerna.
Hälsar Dan Andersson

...
Du kan lide denne side