Motorcykler jeg har lavet for andre..... helt eller delvist

Opdelt i årgang

Indianer - fra 1929 750cc Police Scout - Renoveret komplet - bemærk bla. nyforniklede cylindre - udstødningen er normalt sort.

AJS 1929 - 500cc -total renoveret

Nimbus - årg. 1949 cirka - lavet til en fødselar, der fik den i gave som 60 årig.

Triumph Speed Twin - årg. 1954 - 500cc den med fjedrende bagnav - modtaget i adskillige papkasser -

Triumph Thunderbird årg. 1954 - 650cc - total renoveret.

- Webmasterens - Yamaha TDR 250 1990 et projekt fra 2010 der stadig er i udvikling

Beslag til ny caliber fremstilles, hjulafstandstykker, samt tilpasning af T stykke var nogen af opgaverne.

Absolut intet passer til den originale bagsvinger, men det kommer det til ...

Ny bagsvinger monteres (fra YZ 250) er 100 mm længere, og nyt link system udvikles..intet passer..men det kommer det til...

Dejlig motorcykel der nu styrer som den skal..nå jo..nye breder fælge gør at dæk dim. 120/70 x 17 for og 160/60 x 17 bag sidder som de skal...
nu tror du jo nok det stopper her...men det gør det ikke...

Nu er køregenskaberne ok...motoren kunne god tåle lidt mere power..
YZ 125 mx har cirka 10 heste mere pr cylinder...tja..hvorfor ikke..tror du ...tja....det kunne da være spændende..skulle vi ikke...? 
Fik fat i 2 stk cylindre...Årg 1989 YZ 125 passer i slaglængde med TDR 250 -

Er der overhovedet noget der passer, NEJ..men det kommer det til..
Her er resultatet...men det var ikke nemt!

Sammenkobling af udstødningsventiler er bare en af udfordringerne..bredden en anden..men det kom til at passe til sidst..

Større rumfang i krumtabhuset grundet de nye cylindre kompenseres på denne måde..var det en opgave med fuldhærdede sideslag..ja..men det kom til at passe til sidst

Krumtappen samlet.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Lars Trygved | Svar 13.04.2013 21.30

Du kan bare det der - bare det var mig

gunnar 14.04.2013 10.02

Hej Lars.
Prøv.

Hilsen Gunnar.

Niels Erik | Svar 02.03.2013 13.53

Simpelthen imponerende

gunnar 03.03.2013 08.53

Hej Niels Erik.
Tak for det.
Hilsen Gunnar.

Kim | Svar 31.05.2012 22.22

Yderst spændende TDR projekt !! Det er en i forvejen fantastisk maskine som jeg er spændt på at se gjort færdig......

gunnar 01.06.2012 10.15

Hej Kim
Ideen med 90 graders krumtap dur muligvis ikke på en totakt det er vi ved at undersøge nu.
Hilsen Gunnar

Andreas Mikkelsen | Svar 12.02.2012 23.37

Jeg kan godt lide din TDR, hvor langt er du nået med den.....

gunnar 13.02.2012 09.33

Hej Andreas
TDRen tilhører min vebmaster jeg laver kun det mekaniske. Cylindrene skal have ny nicasil og de 90 grader giver lidt problemer med tændingen.
Gunnar

gunnar | Svar 08.12.2011 09.22

Hej Michael.
Man vælger selv hvad man vil bruge sin tid og midler på.
Hilsen Gunnar.

Michael Nielsen | Svar 07.12.2011 18.08

Flot. Har selv en hjemmelavet strømfordeler på min Gold Star, men der er langt op til dig. Hvor kommer pengene fra til den dyre hobby ?

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

05.10 | 20:34

Hej Gunnar.
Beundransvärda arbeten som Du har utfört.Jag har haft mycket nytta av Dina tips och att se på hur Du arbetar med maskinerna.
Hälsar Dan Andersson

...
06.09 | 18:37

Hej Gunnar. Jeg har undret mig over hvordan smøring af krumtaplejer osv fungerer i en stjernemotor. Håber du har et svar. MVH Svend Friborg

...
27.08 | 20:26

Hej Gunnar

Jeg kan ikke huske om du fik bygget et 45 mm lokomotiv, men havebanen heroppe i Aalborg bliver genopbygget. Så om kort tid er der atter spor at kør

...
27.08 | 10:21

Hej Harry.

Tak for de pæne ord.

Hilsen Gunnar.

...
Du kan lide denne side