Dalbyløberne

Thy Trail holdet februar 2019...

Formandens beretning 2018...

Se HER

MTB får sin egen side...

Se MTB HER
Opdateret den 18.03., kl. 13.15

Træningsture marts 2019...

Søndag den 3. marts. Løb i Bregentved. Ved p-pladsen ved søen kl. 9.40  

Tirsdag den 5. marts. Løb i Haslev. Ved svømmehallen kl. 17.40

Torsdag den 7. martsLøb i Dalby. Ved hallen kl. 17.30

Søndag den 10. marts. Løb fra Friskolen. Ved Snedkærgårdsvej 2, 4682 Tureby kl. 9.40 

Tirsdag den 12. marts. Løb i Dalby. Ved hallen kl. 17.30

Torsdag den 14. martsLøb i Dalby. Ved hallen kl. 17.30

Søndag den 17. marts.  b i Hundemosen. Ved Bødkerstræde 3, 4640 Faxe kl. 9.40

Tirsdag den 19. marts. Løb i Dalby. Ved hallen kl. 17.30

Torsdag den 21. marts. Løb i Dalby. Ved hallen kl. 17.30

Søndag den 24. marts. Løb i Jomfruens Egede. Ved Kirkevej 18, 4640 Faxe, kl. 9.40 

Tirsdag den 26. marts.  b i Hundemosen. Ved Bødkerstræde 3, 4640 Faxe kl. 17.40

Torsdag den 28. marts.  Løb fra Friskolen. Ved Snedkærgårdsvej 2, 4682 Tureby. Ved Friskolen kl. 17.40

Søndag den 31. marts. O-løb, kl. 9.00 i Sparresholm LINK. Efterfølgende hygge hos Birthe, Birkedommervej 36, 4690 Haslev. TILMELDING HER PÅ SIDEN!


Gode løbeture til alle...

Så starter O-løb 2019...

Resterende løbsprogram 2019

Dato:                                 Skov:

24. marts                          Boelskov

31. marts                          Sparreshol m Skov

7. april                              Kræmmergård Skovdistrikt

Se mere HER

Skal du med?

Walk n Talk...Kom i gang

Har du ikke løbet længe?  

Så er dette tilbud lige det rigtige...her får du en blød og skadesfri opstart.

Der er altid Dalbyløbere, der ikke kan løbe, er skadet, under genoptræning eller bare gerne vil afveksle træningen.

Bare hop på vores løberuter, men gå i stedet så langt du kan. Alle vores ruter er en tur værd...

Brug tid, i stedet for km, som rettesnor.

Der er ikke tilknyttet instruktør.

Måske ny tradition?

Fire friske Dalbyløbere blev den 1. januar sendt ud på en billedbankogåtur i Bøgeskoven.

Vejret var frisk (blæsende), men temperaturen var i +

Palle var heldig (dygtig) og vandt en fin præmie

Holdet kan kun anbefale arrangementet af Hjerteforeningen

Og så var det rigtigt hyggeligt lyder det

Tak til Vibeke og Ove...

For dejlige æbleskiver og hygge i jeres stue, til vores årlige æbleskiveløb.

Omkring 20 friske Dalbyløbere deltog, efter der først var gennemført gå eller løbetur i Dalby

Jan


Margueritløbet 2018...

TAK FOR HJÆLPEN

Til alle der gav en hånd ved vores afvikling af årets Margueriløb

Som altid forløb afviklingen som en leg

Arrangementet kaster et lille overskud af, som vi kan indskyde til lidt nye rekvisitter - Glæd jer!

Jan

Walkaminoen...

Søndag den 25. juni inviterer jeg til Walkamino. 15 km gåtur med tid til fordybelse.
Start og mål er fra Vemmetofte Strand. Turen er fortrinsvis i skov og på markveje. Der udleveres kort og man går i sit eget tempo.
Vi starter turen kl. 8.00 og jeg regner med, at turen tager maksimalt 3 timer.
Der er et vanddepot ca. halvvejs, så yderligere forplejning skal man selv have med, eventuelt i en lille rygsæk.
Der er også mulighed for en kortere gåtur på en del af ruten, her kan man blot starte kl. 9.15.
Der er på dagen mulighed for at løbe samme rute eller blot en del, efter eget behov, her er der start på sædvanlig tid, kl. 9.45.


Jan

Rikke Rønholt svarer:

Når hjernen bliver træt efter en lang dag på arbejde, prøver den at bilde kroppen ind, at den også er træt. Og den kan være meget overbevisende.

Men tag ikke fejl, den mentale træthed er et udtryk for, at du har opbrugt din mentale og følelsesmæssige energi, men for de fleste af os er arbejdet ikke fysisk krævende, så den fysiske træthed, du føler, er en illusion.

Faktisk er motion en glimrende måde at få genstartet systemet på. Når du træner, sætter du gang i blodomløbet, sender ny ilt til hjernen og arbejder de stresshormoner ud af kroppen, som du har ophobet i løbet af dagen. Jeg ved udmærket selv, hvor forkert det føles at hoppe i træningstøjet, når man er træt.De fleste tænker, at træning er noget, man gør, når man har overskud, men det er faktisk lige omvendt. Ved at bruge energi vil du opdage, at du får ny energi tilbage. Men du skal lige ud over de der første 10 min., hvor du diskuterer med dig selv om, hvorvidt det her nu også var en god idé!

Det hjælper at have faste aftaler med en løbemakker eller et fitnesshold, så der er lidt pres på for at komme ud ad døren. For mig hjælper det også at forestille mig et billede af min trætte, stressede hjerne, som sender forkerte signaler til min krop – som jeg er nødt til at “overdøve” for at få energien tilbage.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Christina | Svar 24.03.2019 16.34

Hej
Jeg kommer d. 31/3 hos Birthe og til O-løb
C

Susanne Møller | Svar 22.03.2019 21.13

Er der nogle der skal løbe Sydkystløbet på søndag 24.03. ?

Susanne Møller 23.03.2019 21.13

Godbfornøjelse. Der er uddolgt, så ved ikke om jeg vil køre for chancen om et nr.

Birthe 22.03.2019 22.01

Ja det skal Charlotte, Ove, Stine, Johnny, Lene, Oia, Palle og jeg 😁

Charlotte | Svar 22.03.2019 20.05

Halløj jeg kommer også til Birthe d. 31/3, Ove er desværre på arbejde

Suzanne | Svar 20.03.2019 18.44

Heldige mig, jeg kommer til O-løb og Birthe den 31.3😄

Lene | Svar 16.03.2019 18.34

Johnny og jeg kommer også til Birthe

Palle | Svar 16.03.2019 15.50

Pia og jeg kommer også ud til Birthe.

Helle | Svar 15.03.2019 16.36

Jeg kommer også til Birthe d. 31

Suzanne | Svar 14.03.2019 19.25

Nogle der skal med til biathlon i Ballerup den 26. Maj?

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

I går | 16:34

Hej
Jeg kommer d. 31/3 hos Birthe og til O-løb
C

...
23.03 | 21:13

Godbfornøjelse. Der er uddolgt, så ved ikke om jeg vil køre for chancen om et nr.

...
22.03 | 22:01

Ja det skal Charlotte, Ove, Stine, Johnny, Lene, Oia, Palle og jeg 😁

...
22.03 | 21:13

Er der nogle der skal løbe Sydkystløbet på søndag 24.03. ?

...
Du kan lide denne side