BMC - LDV - LEYLAND - LAST/VAREVOGNE - TRAKTOR - BUS.

Ja det var dengang man havde flot mørk hår.

Austin/Morris FG 4 cyl-diesel. Den har charme.

Leyland Boxer Turbo.

Leyland Ergocab med 680 motor.

Badge til store varevogne-lastbiler og traktore.

Lindy Jensen fra Nørre Sundby fine Leyland Komet.

Leyland Boxer.

AUSTIN JOKER J2 MED 1,5 l BMC DIESEL MOTOR. VÆRKSTEDS VOGN PÅ MIN LÆREPLADS.JEG FÅR NÆSTEN TÅRE I ØJNENE. DEN HAR JEG TILBRAGT MANGE TIMER I. DEN VAR SGU IKKE TIL AT TAGE LIVET AF. MEN HOLD DA KÆFT VOR ER DEN GRIM.

J 4 MODEL BENZIN/DIESEL.

WFK med 5,1l BMC motor.

Leyland Marathon Mk 2. Jens Konrad Silkeborg havde 5 stk.

Boxer

Leyland Boxer leveret af Børge Sørensen Leyland forhandler i Frederikshavn.

Leyland Comet.

SÅDAN SKAL EN RIGTIG TRAKTOR SE UD. STÆRK OG ROBUST.

BMC samlefabrik i Bathgate.

Leyland med 4 hjuls træk.

Man kan stadig se dem på arbejde på landet. God stærk traktor når den bliver brugt rigtig.

FØRST RØD SÅ BLÅ OG NU GUL. LEYLAND BLEV TIL MARSHALL.

Leyland 154.

Austin traktor.

LEYLAND SUPER COMET fra Falck.

AUSTIN FF - FH TANKVOGN.

DET BERØMTE LEYLAND UR, SOM VAR PLACERET MANGE STEDER PÅ DE ENGELSKE LANDEVEJE.

2 stk Leyland Boxer klar til aflevering fra Leyland forhandler Børge Sørensen Frederikshavn.

Leyland Sherpa.

Leyland Mastiff med Perkins V8 Motor. Bilen er fra Jens Konrad, som var storkunde hos Domi.

DEN BEDSTE RUTEBIL DER TIL DATO ER LAVET. LEYLAND TL 11. KØRTE NEMT OVER 1 MILLION KM UDEN PROBLEMER.

DA FAR HER KØRTE LEYLAND I MALTA.

FG. MED 6 CYL. MOTOR.

På besøg hos Leyland museet i byen Leyland.

Peter Rask med sin meget fine Morris Commercial. Meget flot restaureret.Dem er der ikke mange tilbage af.

Dem husker vi alle på de Danske veje.

Jens Konrad's vognpark i 80'erne?

Leyland Mastif.

Morris FG

Jens Konrad's stald fra 70'erne

STATUE ''LEYLAND MAND'' i BYEN LEYLAND.

Ved DAB i Silkeborg som var storleverandør af Leyland lastvogne inden Domi tog over.

Marathon 2

Jeg syntes det er super at køre Leyland med Ego Tilt Cap i Malta. Men føj hvor er det varmt.

Leyland Super Comet.

Super Comet.

LEYLAND med gas turbinemotor. Gad vide hvor mange problemer den har givet?

Her aflevere Kurt Lundin Larsen fra DOMI en ny WFK 100 til Aarhusvognmand.

Kurt Lundin Larsen fra DOMI Glostrup, afleverer her 4 stk. Morris Ambulancer til KBH. Kommunehospital.

WE 5 tons med hænger. Den er sgu spænt for, med sin 5,1 L motor.

WKF 120- 5,1 L - Tilhørende A. Haagen Jensen & Søn. Voersaa. Bilen er købt fra ny ved Gunnar Jørgensen Aalborg.

Super Comet

Ladefund her i DK.

Her er Hollænder ude at køre Leyland Ego Cab. Det er sgu mange år siden jeg sidst har kørt Ego Cab.

Vognmand fra Sønderjylland Carl Peter Ommen's flotte Austin WFK 120.

Danske Leyland forhandler og kunder på besøg på Leyland fabrikken. (kender du nogen?)

Privat fotos fra Albion/leyland fabrikken. Det mærkelige apperatur nederst er en te maskine. Typisk Engelsk.

Carl Hjort i Silkeborg.

Dejlig billed af en WFK 5,7 med den helt rigtige patina. Godt nok ikke Dansk, men jeg syntes billede er så godt.

Fint besøg fra Sjælland. Kurt Lundin Larsen. Tidligere service og salgschef for lastvogne ved Domi importøren i Glostrup.

Leyland V8 - som de ikke var særlig heldig med.

En rigtig grisebil. Det var ikke sjovt når den kom på værkstedet, husker jeg.

Den berygtet Leyland 500 motor med fast topstykke og overlegende knastaksel. Det skulle havde været så godt - - meeeeen.

Leyland TL 11/12. Super kanon motor.

Leyland Marathon model. Jens Konrad.

LDV - (Sherpa) Jeg ved det! - det er ikke normalt, men jeg elsker den bil. Den er da sød, med sin lille frække snude. En rigtig lille lastbil.

Boxer.

4 aksel Super Mastiff med Perkins V 8 motor. Ikke Dansk.

Carl Hjort til højre, Leyland forhandler solgte rigtig mange Leyland lastvogne.

Prototybe fra Leyland. Den kunne været lavet i dag. Sørgeligt at Englænderne ikke kan drive bilfabrikker mere.

Værkstedsvogn hos "JOHN'S GARAGE".

Klar til Varde.

Marathon fra Færørene. Der blev solgt 3 måske 4 til Færørene.

Austin transporter fra Austin importøren i Odense DFA.

Leyland Landtrain. Billede har jeg taget på en af mange ture til Malta, hvor der vrimler med gamle Leyland lastbiler den dag i dag.

Leyland forhandler Gunnar H. Jørgensen. Der er jeg udlært, og arbejdet der senere som svend.

Udstillings karavanen fra Domi.

Ja det var en fin lastvogn dengang, men hvad med motor og bagtøj? Morris FJ 5,7 l.

Leyland Sherpa med dobbelt kabine.

120 Super

Falck kørte med Leyland ambulancer til større ulykker hvor der var flere tilskadekommene. Der kunne være 4 liggende tilskadekommene i bilen + en læge og 2 Fakck redder.

Bathgate i 65. Den "nye" FJ på samlebåndet.

Esbjerg.

FJ og WFK model.

Banan bilen hvis motor sprang i luften.

Et par FGK "hjørneskabe" Den hvide er en demobil fra Domi.

WFK demobil fra Domi på besøg hos en forhandler på Lolland Falster

Morris WE parkeret uden for Domi i Glostrup.

  Siden her handler om BMC/Leyland lastbiler/Busser og traktorer. Det er hovedsagelig Danske køretøjer der er vist. Er der billeder på siden jeg ikke har lov at bringe, fjerner jeg dem straks.