Motorcykler og vedligeholdelse
Så er tiden kommet for eftersyn
Så er det slut med køreture på mc, nu drejer det sig om at klargøre til næste år 2009
Sommertur i det grønne
Det var en dejlig til Borup p plads ved søen i dyndet
Mc hviler sig efter en lang tur omkring midt sjælland
Godt begyndt er halvt fuldendt
Så er det med at finde de ting der trænger til at repareas
Jeg har ikke gjordt så meget ved den de sidste 3 år, så nu skal det være
Hvad skal der her ske
Nye tændrør skal der til de gamle har kørt i 3 år
Og måske skulde jeg lige tjekke ventiler
Det taler for sig selv
Hvad skal jeg sige
Ikke noget vel
Sød ikke
Motoren er en gsx, es 750 ccm 16 ventilet med 4 kaburatore og 96 hk, den har en meget behagelig gang, og så kan den bestille noget når jeg beder pænt om det
Men jeg tror at den gerne vil have renset og justeret kaburatorer
Der var engang
Det var i 60, erne hvor det gik vildt til
Her er jeg på min AJS 500 grosmaskine
Ole i vild stil
Her er så min gode ven Ole Råhauge Petersen, jeg mener at det var en NSU motorcykel
Det var på marken hvor Ølby Centret ligger i dag
Fejl der blev rettet
Min Suzuki 750 gsx es havde den fejl at den hakkede i det når hastigheden kom over 60 km i timen, og hvis jeg gav fuld gas ved start gik den nærmest istå.
Alt var prøvet flere gange alle former for justering af kaburatorer, nye tændspoler, tændrør, nyt luftfilter men ligemeget hjalp det.
Når maskinen stod stille var der ingen problemer så gik den nemt over 10000 omd, men ude på vejen var den ikke til at drive frem.
Nu satte jeg mig og gik fejlforløbet igennem og nåede frem til at det evt. kunne være for meget luft forfra når man kører
så jeg lagde et håndklæde under sadlen således at der blev lukket af for luften forfra, virkningen var ikke til at tage fejl af nu var der ikke mere hakkeri, men en volsom axeleration op til 160 kmt uden et eneste hak eller host
Det er et problem der vil kunne opstå på alle mc,er med vacum kaburatore, men det kan løses på den enkle måde.
Jeg har spurgt alle kloge og tossede alle var lige kloge og intet af det de forslog hjalp.
Jeg sparede nogle 1000 lapper ved at undgå mc værksteder, så mit råd til andre prøv at løse problemerne selv før i går på værksted.