Ferieoplevelser
Her ses vores træk, klar til ferieturen. Mazda 5 2,0 DE og Bürstner Ventana 470 TL Tempo 100 godkendt
Med DCU kreds 3 til Belgien

Dagbog fra Belgiensturen til Oudenaarde
Efterårsferien 2007

Fredag den 12.10

Kørte fra Kvickly, Skanderborg kl. 15:40 med retning mod Tyskland, hvor vi tankede diesel hos OK Padborg, og herefter kørte vi til Otto Duborg, hvor vi fik byttet vores (næsten) tomme gasflaske til en fuld flaske.

Turen gik videre til Wikinger Camping i Haddeby ved Slesvig, afkørsel 6 på A7,  for en overnatning, vi ankom kl. ca. 19 og fik vognen stillet op, og fik lidt aftensmad; herefter gik vi til køjs for at være friske til næste morgen, hvor vi havde planlagt at køre kl. 08:00, men desværre åbnede receptionen først kl. 09:00.

Lørdag den 13.10

Efter en lang køretur på 11 timer, ankom vi til Kompas Camping i Oudenaarde, Belgien kl. 20:15, hvor vi med naboers hjælp fik vognen stillet midlertidig på plads. Fint vejr hele vejen, med solen i ansigtet!

Søndag den 14.10

Vi fik vognen rettet op og sat solsejlet på, fik dækket de ”sjove” mærker på de nye stanglåse med tape (fra dengang vi lagde gulvvarme i Hobbyen).

Nu var det tid at gå de 600 m op til receptionen for at tjekke ind for den 1. nat.

Herefter afslapning i solen til kl. 14:00 (Tove ”fortrød”, hun ikke havde taget sin bikini med, eller i det mindste kortærmede trøjer).

Frokosten blev nydt udendørs i det gode vejr, og først ved 17- tiden gik vi ind i vognen, da træerne begyndte at skygge for solen.

Kl. 14:00 var der standerhejsning for 3. Kreds, hvor vi efter en sang og lidt orientering, fik uddelt materialer om turen, m.m., ligesom vi også fik vores erindringsgave: Et belgisk ølglas til hver, samt 1 rulle toiletpapir og en øl / vand. (der er IKKE papir på toiletterne i Belgien).

Kl. 20:00 til 22:00 var vi til banko i pladsens restaurant, vi vandt dog ikke noget, men var flere gange kun et enkelt nummer fra at vinde. Havde glemt at tage lommelygter med.

Mandag den 15.10

Var på tur til Bruxelles og Waterloo.

Kom lidt senere af sted end planlagt, da der var misforståelse med busserne, (de holdt ved en anden indgang til pladsen). Vi nåede endelig Bruxelles efter et par kørefejl af chaufførerne ( der KUN talte fransk, hvad der ikke var nogen af os danskere, der gjorde).

Efter det ”obligatoriske” besøg hos den lille mand Manneken Pis, besøgte vi hans ”søster” Jaenniken Pis, i en lille blindgyde, ikke langt derfra. Herefter på egen hånd, til busserne kørte videre til Waterloo.

Vi spiste middag på Rest, Wing, lige ved busparkeringen. Dagens ret var ”Blinde Winkel” – de lignede benløse fugle med noget fars indeni.

Efter endnu et par kørefejl, nåede vi frem til Waterloo lidt over kl. 14. Besøgscentret var meget interessant at se, men dog ikke så godt som Dybbølcentret hjemme i DK. Efter en kop ”kaffe” og en øl, kørte busserne hjem til pladsen igen kl. 17:00. var tilbage på pladsen kl. ca. 18:30 efter en lang dag. Fint vejr – til aften overskyet.

Tirsdag den 16.10

Skulle på besøg i Efteling Eventyrparken i nærheden af Tilburg i Holland. Kørte fra pladsen kl. 09:00!!

Efter ”stau” ved Kennedytunnelen v. Antwerpen ankom vi til parken kl. ca. 11:30, hvor vi havde nogle gode timer på egen hånd, til busserne kørte hjem igen kl. 17:00.

Vi spiste middag (skinkeschnizel) på ”Den Hvide Hest”

I eventyrland kunne man se figurer, der kunne bevæge sig, bl. a. Rødhætte, Snehvide, H. C. Andersens ”Nattergalen” og ”Den lille pige med svovlstikkerne”.

De har blandt andet nogle sjove papirkurve, der siger ”Papier hier – Danke sehr”

Vi var også på besøg i ”Pandas Droom”, en 3D- biograf om, hvordan, menneskene ødelægger naturen. Når vi havde de specielle 3D-briller på, som vi fik udleveret ved indgangen kunne vi næsten røre ved dyrene. Det var også meget naturtro, når aberne kastede mangofrugter efter hinanden, kunne vi mærke ”suset ”, når de fløj forbi ørerne på os. Når isbjergene kælvede (for meget), kunne vi mærke det i bænkene, der rystede under os, ligesom vi fik vanddråber i hovedet.

Vi fik også ”sand / støv” i øjnene, da fiskerne ødelagde havbunden med deres garn.

Slutningen på historien var, at menneskene fældede regnskoven – her fik vi et træ ned over os og bænken ”knækkede” sammen under os med et brag.

Kørte fra pladsen kl. 16:58! Og var hjemme på Kompas Camping igen kl. 20:15 efter ”stau” et par steder i NL, samt igen! ved Antwerpen. Fint vejr hele dagen.

Onsdag den 17.10

Vågnede kl. 07:15 – regnvejr!

Kl. 09:30 kørte vi med busserne til Bruxelles for at besøge EU-parlamentet. Anders Samuelsens (Ny Alliance) assistent Katrine tog imod os og førte os en lang vej om til et mødelokale, hvor vi kunne være alle 100 mennesker. Her fortalte Anders Samuelsen om arbejdet i parlamentet.

Det gav et lidt andet (positivt) indtryk af systemet, end det vi kender hjemmefra.

Herefter gik vi over til plenarsalen, hvor Katrine fortalte lidt om det daglige arbejde dernede.

Kørte hjem igen kl. 13:15. (Den blev nu 13:20) og var hjemme igen kl. 15:00. Efter en kop kaffe skulle vi ud at handle lidt mad og diesel. Vi besøgte en Lidl (U-ha, jeg er jo Kvickly - mand), og fik købt lidt ind til de sidste dage dernede. Fint vejr om eftermiddagen.

Torsdag den 18.10

Afslapning på pladsen i det gode vejr, indtil ”Standermødet” kl. 10:00, kørte herefter ind til Oudenaarde og gik en tur på markedet. Købte en taske til Charlotte, som tak for at have passet Bølle. Fik en taskeparaply med i købet, da vi var turister, (eller glemte at ”prutte om prisen”) .

Købte os en belgisk øl på torvet (Westmalle Dubbel Trapist-øl på 7 %). Den smagte godt! Var tilbage på pladsen kl. 13:45, herefter afslapning til festaftenen kl. 18:00. Vi fik en tyktflydende suppe, noget okse?kød med fritter og en chokolademousse.

Vandt en bordparasol i amerikansk lotteri. Var tilbage i vognen kl. ca. 23:30.

Fredag den 19.10

Sov længe - pakkede sammen, og gjorde klar til afslutning kl. 14:00, hvor vi efter standerstrygningen fik en øl og snakkede lidt med de andre campister på turen.

Fik en campist med 4- hjulstrækker til at skubbe vores vogn over på en anden plads, da vi ikke selv kunne trække os ud (blød bund), og beboerne dér, ville køre allerede om fredagen. Afslapning resten af dagen. Blandet vejr, dog mest tørvejr.

Tove er nu holdt med at ryge, 18.10.07 og har været røgfri siden (november '08 og jeg har selv været røgfri siden 5. februar 2008)

Lørdag den 20.10

Stod op kl. 06:45 og fik morgenmad. Kørte fra pladsen kl. 07:45 med kurs mod DK, måtte dog afise bilruderne først, da det var frostvejr.

Turen gik fint, uden ”stau” til ca. Duisburg i Tyskland, hvor ”Marie” (navigatoren) førte os ud på en rute, vi ikke lige havde forventet, men det, hørte vi senere i radioen, var på grund af trafikproblemer på den ventede rute. Ellers ingen køkørsel, og efter en kop kaffe på en rasteplads, nåede vi til DK- grænsen kl. ca. kl. 18.

Ville tanke hos OK i Padborg, men tankene virkede ikke, hvorefter vi kørte om til SuperBrugsen i Padborg og tankede der.

Kørte videre hjemad, men holdt ind for at få lidt aftensmad på rastepladsen  ”Aarslev Øst” ved Aabenraa, var der kl. 19:00 og efter en gang Dansk Bøf, kørte vi resten af vejen til Odder i eet hug. Var hjemme kl. 21:55, parkerede bil og campingvogn uden for døren og gik ind og fik kaffe, hvorefter vi gik i seng efter en meget lang dag.

Søndag den 21.10

Pakkede vognen ud og fik den gjort ren indvendig, hvorefter vi kørte den på plads.

Vaskemaskinen var i gang hele dagen fra kl. 07.00, da der skulle vaskes tøj for 14 dage.

Billeder fra turen kan ses på hjemmesiden under: Fotos fra Belgien

Den berømte lille mand i Bruxelles

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Undskyld, jeg ikke fik jer med i min opdatering af mailadresse.
Min nye mailadresse er: christian_bak_petersen@outlook.com

Venlig hilsen
Tove og Christian

Hej begge
Lille hilsen - og spørgsmål.
Har netop sendt Nyhedsmail - fik jeres retur pga fejl adr.
Beder om ny hvis I forts. vil modtage.
Skytterne

...

Hej christov prøv evt denne som transitplads http://da.camping.info/camping-paradies-grüne-jaeger her er ingen gebyr og en udmærket rest.